تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح باید پیروز عرصه اخلاق باشند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::ورزشکاران و مربیان تیم‌های ورزشی باید در هر عرصه‌ای که وارد می‌شوند، از نظر اخلاقی پیروز باشند؛ زیرا میدان ورزش فقط زورآزمایی جسمی نیست، بلکه رقابت روحی، روانی و اخلاقی نیز یک سوی رقابت‌های ورزشی است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمدحسن باقری، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش در نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهدا قهرمانان اصلی این نظام هستند، گفت: شهدا قهرمانان بی ادعایی هستند که در عرصه‌های مختلف از جمله خداباوری، ولایت‌مداری، دین‌باوری، ایثار و گذشت پیروز شدند و وقتی بر سکوی افتخارآمیز شهادت ایستادند ملائک آنها را تشویق کردند بنابر این می توان گفت که شهدا قهرمانان واقعی ما هستند.

وی در ادامه با اظهار اینکه موفقیت یک قهرمان در عرصه ورزشی با تلاش چند لایه به دست می‌آید، افزود: قهرمانان ورزشی در نیروهای مسلح باید الگوی رفتاری سایر کارکنان باشند؛ الگوهایی که ارزش‌ها را در باور ما عینیت ببخشند.

امیر باقری با بیان اینکه رکن دفاعی نیروهای مسلح ما بستگی به انسان‌هایی با اعتقادات الهی دارد، ادامه داد: مسئولان عقیدتی سیاسی و فرهنگی در نیروهای مسلح باید با مدیران تربیت بدنی هم‌فکری کنند تا در سفرهای ورزشی، ورزشکاران نیروهای مسلح بتوانند در بعد اخلاقی سرآمد تمام ورزشکاران باشند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی نیروهای مسلح در سال جاری فراز و فرودهایی داشتند، تصریح کرد: میانگین سنی ورزشکاران نیروهای مسلح حکایت از جامعه‌ای جوان دارد که ویژگی آن نشاط و شادابی است، لذا ورزش در نیروهای مسلح باید بیش از پیش جدی گرفته شود.       

رئیس شورای عالی ورزش ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رقابت‌های آتی نیروهای مسلح باید جدی گرفته شود، یادآور شد: مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح برای سال آینده باید افق بلندی را ترسیم کنند، زیرا المپیک سیزم در آینده به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود، به همین خاطر ورزشکاران ما باید مقامی در خور نام جمهوری اسلامی ایران کسب کنند؛ بنابر این دست‌یابی به این مقصود را باید به عنوان یک تکلیف برای خود بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه قهرمانی استفاده از یافته‌های علمی و همگانی کردن ورزش ضرورت دارد، بیان کرد: توجه به معیارها و فعالیت‌های ورزشی جزو تکالیف سازمانی نیروهای مسلح است؛ البته در این برنامه‌ها باید شرایط سنی و موقعیت جغرافیایی را هم لحاظ کرد.

امیر باقری سپس به آمادگی همکاری تربیت بدنی نیروهای مسلح با وزارت ورزش و جوانان جهت توسعه ورزش‌های قهرمانی و همگانی اشاره کرد و گفت: هر ساله مراسمی جهت مدال‌آوران ورزشی کشور برگزار می‌شود که در این مراسم جای مدال‌آوران رقابت‌های سیزم خالی است؛ لذا می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد که این عزیزان نیز حضور داشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا