ارتش با اقتدار بر مرزهای علم و دانش حرکت می‌کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش امروز در کمال توانمندی قرار دارد و در عرصه های علمی و تحقیقاتی خدمات قابل توجهی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان"، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  صبح امروز در جمع خبرنگاران اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور با اشاره به رشادت و دلاورمردی‌های کارکنان نزاجا در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در اوایل جنگ، نیروی زمینی ارتش تنها نیرویی بود که از بافت عملیاتی و توانمندی لازم جهت ایستادگی در مقابل ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق، برخوردار بود.

وی نقش نیروی زمینی را در دفاع مقدس پر رنگ، اثرگذار و کلیدی دانست و گفت: اگر نیروی زمینی در عرصه دفاع از تمامیت ارضی کشور از نقش ویژه‌ای برخوردار نبود، حضرت امام(ره) نمی فرمودند که نیروی زمینی قهرمان، در تمامی پیکارهای ناهمطراز به عنوان نوک پیکان در برابر حملات دشمن قرار داشت و در حراست از مرزهای اسلامی فداکارانه نقش آفرین بود.

امیر پوردستان با اشاره به نقش تربیتی ارتش در آموزش نیروهای نظامی گفت: نیروی زمینی ارتش در آغاز جنگ تحمیلی بیش از دو و نیم میلیون سرباز را مورد آموزش تخصصی نظامی قرار داده و به میدان نبرد فرستاد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس حضور موثر داشت، گفت: در طول جنگ ۸ ساله، کلیه یگان‌های نیروی زمینی ارتش اعم از توپخانه، زرهی، مهندسی، پل سازی و نیروی انسانی حضور هوشمندانه داشتند.

وی با اشاره به نقش محوری ارتش جمهوری اسلامی در دوران پس از جنگ افزود: در دوران پس از جنگ نقش ارتش در تربیت نیروی انسانی متخصص نظامی، حضور در میادین ورزشی، لیگ‌های برتر کشوری و ارتقای تجهیزات دفاعی کم نظیر بوده است.

امیر "پوردستان" اظهارکرد: کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۳۴ سال حضور مستمر در مرزهای کشور وظیفه خطیر پاسداری و حفاظت از تمامیت ارضی کشور را عهده دار هستند.

وی افزود: یکی از دلایل مهم پیروزی انقلاب اسلامی پیوستن بدنۀ ارتش به صفوف انقلابیون بود که اگر این چنین نمی شد مسیر انقلاب با موانع دشواری روبرو می شد.

وی با تاکید بر رشادت و ایثارگری های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و پاسداری از تمامیت ارضی کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب در جریان  ناامنی های مرزی که در سیستان و بلوچستان، شمالغرب، کردستان و.. محقق شده بود، بیش از ۲۰۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد.

وی در ادامه به بررسی انقلاب ایران و تبعات نظامی و استراتژیک آن بر آمریکا و دیگر کشورهای منطقه پرداخته و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقمار پیرامونی آمریکا محسوب می شد، لذا با شکل گیری انقلاب و تبعات ناشی از آن آمریکا یکی از مهمترین هم پیمانان خود را در سطح منطقه خاورمیانه از دست داد و بدین ترتیب دچار یک نوع شوک ژئوپولوتیکی شد.

امیر پوردستان با اشاره به امتیازاتی که آمریکا بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سطح منطقه از دست داده است، افزود: از آنجا که کشور ایران در شمال خلیج فارس مستقر بود و آمریکا بواسطه ایران بر یکی از مهمترین شریان های صادرات نفت مسلط بود و بدین واسطه مسیر انرژی را تحت کنترل خود داشت، لذا اجازۀ ورود و خروج انرژی خارج از حد معمول را به دیگر کشورها نمی داد که با انقلاب ایران این امتیاز بزرگ را نیز از دست داد.

وی با اشاره به مناسبات گستردۀ ایران با آمریکا در دوران جنگ سرد افزود: ایران بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز هوایی و خشکی با دشمن شماره یک آمریکا یعنی شوروی سابق داشت که باعث تسلط آمریکا بر این کشور می شد و می توانست از این طریق کلیه تحرکات نظامی روس ها را  رصد کرده و ضربات خود را به موقع بر مواضع آنان وارد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهموری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران در آن دوره ملزم بود تا با کشورهایی که به لحاظ منافع در تعارض با آمریکا بودند برخورد کند و از این جهت ارتش ایران حکم چوبدستی آمریکا را در برابر دیگر کشورهای منطقه داشت، تا بواسطه ژاندارم منطقه آنان را در مسیر استراتژی آمریکا قرار دهد.

وی افزود: یکی دیگر از ارزشهای ژئوپولوتیکی ایران  قبل از انقلاب  برای آمریکا این بود که ایران بعنوان جبهۀ جلوگیری از نفوذ دشمان ناتو محسوب می شد و ارتش ایران در این رابطه ملزم بود تا در جهت تحقق منافع آمریکا زمین بدهد و زمان را بخرد تا پشتیبانی لازم جهت حضور و پوشش دفاعی نیروهای آمریکایی صورت گیرد.

وی با شاره به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تأثیرات ناشی از آن بر منافع آمریکا افزود: انقلاب ایران اُبهت و هیمنه آمریکا را در سطح منطقه شکست و آمریکا برای جلوگیری از نفوذ این انقلاب در دیگر کشورهای منطقه اقدامات برندازانه خود را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد.

امیر پوردستان اجرای سیاست محدود سازی و منزوی سازی ایران در راستای تحدید گسترش  انقلاب اسلامی در سایر کشورها را از دیگر برخوردهای آمریکا در جهت مسدود کردن پیشروی حرکت انقلاب ایران در سطح منطقه عنوان کرد.

وی افزود: آمریکایی بعد از ناکامی در سیاست‌های خصمانه‌شان در برابر ایران اقدام به تطمیع و تشویق صدام برای آغاز جنگ تحمیلی کرد، به طوریکه وقتی در جریان دفاع به سنگرهای فرماندهی دشمن بعثی می رسیدیم با نقشه های از پیش تعیین شده ای مواجه می شدیم که در آن خوزستان را ضمیمه عراق کرده بودند، که این در واقع پاداش آمریکا به صدام در صورت پیروزی بر ایران بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش انقلاب اسلامی در دوران پس از جنگ افزود: امروز نیروی زمینی پشتیبانی بالگردی تمام نیروهای نظامی حاضر در مرزها را از جمله نیروی انتظامی و سپاه را بر عهده دارد و همچنین پدافند ارتفاع پست کشور را نیز مدیریت می کند.
 
وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش تاکنون در راستای تحقق اهداف نظام گامهای اساسی برداشته است افزود: یکی از کارهای عظیم ارتش در دوران پس از جنگ تربیت سالانه بیش از ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار نیروی سرباز در غالب آموزشهای نظامی، عقیدتی، سیاسی و اقتصادی است که این افراد پس از پایان دوره خدمت با کوله باری از تجربه و اعتماد به نفس بالا می توانند در عرصه های اجتماعی نقش آفرین باشند.

پوردستان افزود: به جرأت می توان گفت امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در میان نیروهای مسلح بیشترین ورزشکار را تحویل جامعه ورزشی کشور داده است و هم اکنون در بیش از ۱۸ رشته ورزشی در لیگ های معتبر کشور دارای تیم های ورزشی است که این می تواند پشتوانه خوبی برای ورزش کشور محسوب شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جابجایی و انتقال پادگانها از سطح شهر به خارج از محیط های شهری تاکنون در مشهد، بیرجند، اهواز و بجنورد این طرح عملیاتی شده و در بقیه شهرهای نیز در دست اقدام است.

پوردستان با بیان اینکه امروز نیروهای متخصص ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول مرزهای علم و دانش در حال حرکتند افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه تحقیقات و ایجاد خودکفایی و همچنین استعداد یابی و پرورش افسران وظیفه خدمات شایان توجهی داشته است.

وی در پایان تولید انواع چترهای پرش، خودرو تاکتیکی نینوا با قابلیتهای منحصربفرد، تولید سلاح تک تیرانداز شاهر، تولید پارازیت های رسانه ای، رونمایی از زره مایع که موارد استفاده آن در تولید جلیقه ضدگلوله سبک بسیار موثر و کارآمد است را از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی  ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا