گلایه امیر پوردستان از فیلم "چ"

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از مشرق، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در جمع خبرنگاران افزود: سال 58 نخستین ناامنی ها را در مرزهای غرب و جنوب غرب کشور شاهد بودیم که در همان زمان نیز نخستین یگانی که لباس رزم پوشید و در مرزها برای مقابله با دشمنان و ضد انقلاب حاضر شد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را پیوستن ارتشیان به صفوف مردم و تبعیت از امام خمینی(ره) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران شوک ژئوپلتیکی بزرگی برای آمریکایی ها بود، چرا که ایران تا آن زمان یکی از اقمار آمریکا به حساب می آمد.

امیر پوردستان افزود: پیش از انقلاب ایران، شمال خلیج فارس زیر سلطه آمریکا بود و آمریکایی ها کاملاً به صادرات نفت کشورهای حوزه خلیج فارس کنترل کامل داشتند و مسیر انرژی باید زیر نظر آمریکایی طی می شد.

وی گفت: بیش از سه هزار کیلومتر مرزهای آبی و خاکی ایران با اتحاد جماهیر شوروی نیز بهترین جایی بود که آمریکایی می توانستند کوچکترین حرکت اتحاد جماهیر شوروی را رصد کنند.

امیر پوردستان با بیان این که ارتش ایران ژاندارم منطقه شده بود و این بدین معنی بود که ایران چوب دستی آمریکا در منطقه به شمار می آمد، افزود: ارتش ایران همیشه ملزم به تنبیه کشورهای منطقه بود و از سوی دیگر این ارتش باید در منطقه جلوتر از ناتو حرکت می کرد و در مقابل ورشو می ایستاد و در صورتی که جنگی در این منطقه روی می داد ایران باید زمین می سپرد و زمان می گرفت تا نیروهای آمریکایی از اقیانوس آرام خود را برسانند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: انقلاب اسلامی همه این منافع را از آمریکا گرفت و دست نظام سلطه را از ایران کوتاه کرد و ابهت آمریکا را شکست و از این رو آمریکا نیز همه درها را به روی ایران بست ، موج ترورها ، بمب گذاری ها و ناامنی ها را در شهرها و استان های مرزی کشور با محوریت شمال غرب آغاز کرد و از اینجا هنرنمایی نیروی زمینی آغاز شد.

امیر پوردستان افزود: سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، گنبد ، ترکمن صحرا ، پاوه ، سنندج و دیگر شهرهای جنوبی و غربی ایران به علت شیطنت های آمریکایی ناامن شد و یگان های نیروی زمینی در مقابل این ناامنی مقتدرانه ایستادند تا جایی که در همان اوایل درگیری دو هزار نفر از نیروی زمینی و 44 هزار نفر از هوانیروز به شهادت رسیدند.


وی درباره فیلم (چ) گفت: اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.

امیر پوردستان افزود: زمانی که پاوه محاصره شد تنها تعداد کمی از نیروهای سپاه ، ارتش ، نیروهای شهید چمران و بومی در این شهر وجود داشتند و ضد انقلاب شهر را هم دائماً هدف گلوله های خود قرار داده بود و ساعاتی دیگر این شهر سقوط می کرد.

وی گفت: شهید فلاحی همان زمان به کرمانشاه رفت و در جمع هوانیروز خطر سقوط پاوه را خبر داد که در این میان شهید کشوری با شجاعت تمام نزدیک غروب آفتاب سوار بالگرد نظامی خود شد و به سمت ضد انقلاب در پاوه حمله کرد و نقشه سقوط پاوه را نقش بر آب کرد و همان شب نیز امام خمینی (ره)‌ پیام رفع سقوط پاوه را به مردم دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آمریکا پس از شکست نقشه هایش در کردستان دید نمی تواند از این طریق نظام اسلامی ما را سرنگون کند، نقشه را عوض کرد و از صدام خواست به ایران حمله کند و پاداش صدام را از این حمله و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، خوزستان انتخاب کرد.

امیر پوردستان گفت: در سنگرهای عراقی بسیاری از نقشه هایی که به دستمان می رسید خوزستان هم ضمیمه نقشه عراق بود و صدام برای به دست آوردن خوزستان حاضر بود هر جنایتی را انجام دهد.

وی افزود: پس از حمله عراق نیز نخستین یگان های حاضر در منطقه یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، چرا که این یگان ها بافت عملیاتی داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ‌عراق 12 لشکر و 45 تیپ مستقل رو در روی ایران قرار داده بود و نقش نیروی زمینی در جنگ و دفاع مقدس نقشی کلیدی ، پررنگ و اثرگذار بود تا جایی که امام خمینی (ره) در پایان جنگ فرمودند که نیروی زمینی قهرمان، همیشه در نوک پیکان حملات دشمن بود.

امیر پوردستان با بیان این که نیروی زمینی در هشت سال دفاع مقدس دو میلیون و 500 هزار سرباز را آموزش داد و به دفاع از این آب و خاک فرستاد، گفت: این تعداد با آمار بسیج برابری می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که کنترل تمامی مرزها از مرز ترکیه تا اروند که 1300 کیلومتر است با ارتش بود ، گفت: نیروی زمینی در تمامی عملیات دفاع مقدس شرکت داشت و یگان های توپخانه ، زرهی ، مهندسی ، پل و هوانیروز نیروی زمینی همواره در کنار سپاهیان اسلام و نیروهای بسیجی فعالیت می کردند.

امیرپوردستان افزود: بخش عمده فعالیت یگان های زرهی در عملیات کربلای 5 با نیروی زمینی ارتش و لشکر 92 زرهی بود.

وی گفت: جنگ که تمام شد همچنان یگان های نیروی زمینی در مرزها ماندند و مقابله با منافقان را آغاز کردند و حتی بعد از عملیات مرصاد نیز منافقان در قالب تیم های ترور از مرزها می گذشتند و نیروی زمینی کار مرزبانی را با قوت انجام می داد و یگان های مهندسی نیز کار پاکسازی مناطق آلوده را انجام می دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: تاکنون یگان های پاکسازی مناطق آلوده نیروی زمینی ارتش 180 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده و بیش از یک میلیون هکتار از زمین های آلوده کشور به مین و بمب و مواد منفجره پاکسازی شده و هم اکنون به مناطق صنعتی ، کشاورزی و استخراج نفت تبدیل گشته است.


امیر پوردستان با اشاره به این که امروز پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور حتی مرزهایی که حفاظت از آن به عهده سپاهیان و نیروی انتظامی هم باشد، با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: پدافند ارتفاع پست کشور نیز بر عهده این نیروی خدایی و مقتدر ارتش است.

وی تربیت سالانه بین 300 تا 350 هزار سرباز در نیروی زمینی و آموزش زندگی در شرایط سخت ، چتربازی ، ‌دفاع در کوهستان ، آموزش های فنی و حرفه ای و عقیدتی سیاسی را نیز از وظایف نیروی زمینی ارتش خواند و گفت: این سربازان زمانی که خدمت را ترک می کنند و به جامعه بازمی گردند می توانند به راحتی روی پای خود بایستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش فعالیت های ورزشی نیروی زمینی را بسیار مثبت خواند و افزود: نیروی زمینی تنها نیرویی است که در بیش از 18 رشته ورزشی مدال آور است.

امیر پوردستان همچنین جابجایی پادگان ها را نیز از فعالیت های محوری نیروی زمینی خواند و گفت: از زمانی که فرمانده کل قوا دستور جابجایی پادگان ها از داخل شهرها را صادر کردند پادگان های مشهد ، بیرجند ، زاهدان ، بجنورد ، اهواز و تبریز کارهای انتقالشان انجام و پادگان های دیگر در خارج شهر ساخته شده است و در آینده ای نزدیک پادگان های داخل این شهرها به محیط های شهری باز می گردد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در حوزه خودکفایی نیز جوانان متعهد و مستعد را به مراکز دانشگاهی فرستادیم و از ظرفیت عظیم افسران وظیفه استفاده ای مفید کردیم تا جایی که امروز فعالیت های علمی نیروی زمینی زبان به زبان می گردد و من اعلام می کنم نیروی زمینی بر روی لبه دانش حرکت می کند.

امیرپوردستان، رونمایی از زره مایع که در جلیقه های ضدگلوله استفاده شده و وزن این جلیقه ها را به یک دهم کاهش داده است، ساخت خودروی تاکتیکی نینوا ، طراحی و ساخت سلاح تک تیرانداز شاهر با برد 3 کیلومتر و ضد بالگرد با قدرت نفوذ عالی ، تولید انواع پارازیت رسان ها در باندهای مختلف که می تواند حرکت های آفندی دشمن را به راحتی کور کند و تولید انواع چترهای پرش برای نفرات ، مهمات و ادوات زرهی را از جمله کارهایی دانست که همین جوانان مستعد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا