نجات ۱۴ صیاد ربوده‌شده ایرانی در آبهای آزاد توسط ناوگروه ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند لنج صیادی ایرانی که توسط دزدان دریایی مورد تجاوز قرار گرفته بود خبر داد.

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، دریاداردوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: یک فروند لنج صیادی ایرانی که در محدوده آبهای آزاد مشغول به صیادی بود توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت و دزدان دریایی ضمن وارد نمودن صدمات، کلیه اقلام موجود در لنج اعم از مواد غذایی، سوخت و اموال ارزشمند لنج را ربوده و با هدایت لنج به نقطه نا معلوم در دریا آن را رها و اقدام به گریختن کرده‌اند.

دریادار جره افزود: به دنبال اعلام مالک لنج صیادی به نیروی دریایی مبنی بر مفقود شدن لنج و عدم برقراری ارتباط، تیم امداد و نجات ناوگروه بیست ونهم پس از یک هفته جستجو در محدوده احتمالی مفقود شدن، موفق به یافتن لنج سرگردان شده که 14 خدمه لنج را پس از ارائه خدمات مورد نیاز به سواحل ایران منتقل و به کمک منطقه سوم نیروی دریایی لنج را به صاحب خود بازگرداندند.

وی اظهارداشت: طی چند روز گذشته نیز یک فروند کشتی تجاری ایرانی که به علت نقص فنی در مسیر متوقف شده بود نیز مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با هوشیاری و اقدام به موقع تیم محافظ کشتی و حضور ناوگروه بیست‌و‌نهم دزدان دریایی متواری و تیم فنی نیروی دریایی نیز با ارائه کمک فنی نقص کشتی تجاری مرتفع و تحت حمایت ناوگروه به صوب مقصد عزیمت کرد.

مالک لنج وکلیه خدمه زحمتکش لنج نیز از اقدام به موقع ناوگروه نداجا و نجات جان آنها از سرگردانی و مرگ قریب الوقوع که ناشی از عدم وجود مواد غذایی بویژه آب شیرین و سوخت جهت تحرک لنج بوده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا