عمل و سلوک روحانی باید به معنای واقعی اصلاح گر باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که آنچه شاخصه مهم و وجه تمایز روحانیون می­باشد، علم است، افزود: پیامبر اعظم (ص) فرموده اند علم به عقاید و باورهای اسلامی، علم واقعی است

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که آنچه شاخصه مهم و وجه تمایز روحانیون می­باشد، علم است، افزود: پیامبر اعظم (ص) فرموده اند علم به عقاید و باورهای اسلامی، علم واقعی است .

به گزارش روابط عمومی ارتش، معاون اول قوه قضائیه که در دهمین گردهمایی روحانیون ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می گفت، ضمن اشاره به این مطلب که علمی که در جهت توحید باشد و بر خداشناسی فرد بیفزاید، علم توحیدی محسوب می شود، گفت: اگر همه افراد به علمشان با این نگاه که بر توحیدشان بیفزاید بنگرند، علمشان توحیدی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه به تعریف علم بر اساس آموزه های پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: تمامی علوم بر این اصل استوار است که " علم، جامِ جانِ عالِم شود."

وی در ادامه گفت: جایگاهی که عالِم دارد باعث شده روحانیون و تمام کسانی که ادعای اصلاح جامعه را دارند، با افراد عادی جامعه متفاوت بوده و مسئولیت بزرگی بر گردن آنها باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به بیان تفاوت روحانیون با دیگر مدعیان اصلاح جامع پرداخت و گفت: روحانیون مردم را دعوت به آمدن می کنند و خود نیز همراه می شوند. دعوت به ربانیت نیز از اصول کار روحانیت است. لذا امروز علی رغم این که علیه این صنف و جایگاه شعارها و فعالیت های داخلی و خارجی انجام می شود، تأثیرگذارترین قشر جامعه، روحانیون می باشند.

 


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه به جایگاه با اهمیت معنوی و روحانی روحانیت در تسخیر قلبها اشاره کرد و افزود: اگر تأثیرگذارترین جریان در جامعه روحانیت است، آیا می توان به عدم غفلت دشمن از این جریان تأثیرگذار فکر نکرد؟

وی در ادامه در جواب به این سوال گفت: برای این که روحانیت جایگاه خودش را از دست ندهد باید مراقب افرادی بود که خود را وارد این قشر تأثیر گذار کرده اند تا بتوانند به آن ضربه بزنند. همچنین باید مراقب هوای نفس و جهاتی که موجب لغزش می شود نیز بود.

او افزود: روحانیت ارتش، نورانیت بخش این سازمان مهم کشور است که آن را به سوی اخلاق فاضله و عمل صالحه سوق می دهد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین نقش عقیدتی سیاسی ها در مجموعه نیروهای مسلح را بسیار پررنگ دانست که باید عمل و سلوک او به معنای واقعی اصلاح گر باشد.

وی در ادامه به راهبردهای کاری در مجموعه عقیدتی سیاسی ها اشاره کرد و گفت: ما باید در همه ابعاد جامعه، پیشگیری را مد نظر قرار دهیم و روحانیون ارتش جایگاه مهمی در پیشگیری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ارتش از اوجب واجبات یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محافظت می کند و در این زمینه برنامه های فرهنگی و معارفی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از نابهنجاری ها و مصون سازی از جنگ نرمی دارد که دشمن به راه انداخته است.

وی در پایان به جنگ نرم دشمن و سختی های این نوع جنگ به ویژه درباره جوانان که هدف اصلی دشمن هستند اشاره کرد و گفت: کار روحانیون در این در این زمینه بسیار حساس است و کار شما روحانیون ارتش حساس تر.     


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا