توجه و اخلاص نسبت به خدا و تقوا از سرمایه های روحانیت است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در دومین روز از همایش روحانیون سراسری ارتش گفت: شما به عنوان روحانیون ارتش، امنیت و سلامت را در یکی از مهم ترین نهادها و سازمان های کشور برقرار و از آن محافظت می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در دومین روز از همایش روحانیون سراسری ارتش گفت: امنیت، صحت و سلامت جامعه که ابعاد مختلفی دارد بسیار مهم است و شما به عنوان روحانیون ارتش این امنیت و سلامت را در یکی از مهم ترین نهادها و سازمان های کشور برقرار و از آن محافظت می کنید.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنانش با بیان مواردی که می تواند باعث ایفای نقش مهم و اثرگذار ارتش یک کشور در برقراری امنیت شود، این موارد را به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم کرده و افزود: در این زمینه شاید میهن پرستی و احساسات ناسیونالیستی به عنوان یک عامل بیرونی نقش داشته باشد اما دلیل کافی نیست همانطوری که در جنگ 6 روزه اعراب علیه اسرائیل این احساسلات ناسیونالیستی نتوانست مانع شکست اعراب شود.

او در ادامه با بیان اهمیت عامل درونی ایمان به خدا در مقابله با دشمنان به پیروزی حزب الله در مقابل هجوم رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنچه که باعث شد این گروه کوچک نظامی بتواند در مقابل ارتش تا بُن دندان مسلح اسرائیل مقاومت کرده و آن را به زانو در آورد چیزی نبود جز ایمان به خدا و باورهای الهی.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با اشاره به این مطلب که مجموعه ای به نام عقیدتی سیاسی از الهامات الهی حضرت امام بود، افزود: اهداف عقیدتی سیاسی تعمیق ایمان، افزایش معرفت دینی و سیاسی و هدایت گری می باشد که در این زمینه باید اهداف و شرایط را فراهم کرده و رعایت نمود.

   معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، سخن خوب و زیبا گفتن همراه با عمل که باعث پیوند روحی با مخاطب شود را از عوامل مهم موفقیت روحانیت در طول تاریخ دانسته که باعث شده مردم، روحانیون را پناهگاه و خواستگاه خود بدانند.

او در ادامه توجه و اخلاص نسبت به خدا و داشتن تقوا را از سرمایه های روحانیت دانست که باعث شده شیعه علی رغم شرایط سخت در طول تاریخ حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره این که روز به روز بر اقتدار و عظمت شیعه افزوده می­شود، گفت: یکی از تأثیرگذارترین مکاتب، نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس مکتب شیعه و امامت شکل گرفته است. به نحوی که امروز هر سخن و نظری که از ایران شیعی برمی خیزد، تمام جهان را به کنش وا می دارد و این از برکات شیعه است.

وی در ادامه روحانیون را به تهذیب نفس و دوری نکردن از تحصیل فرا خواند و افزود: از روحانی توقع می رود که در هر شرایط و پٌستی که هست کار علمی اش را ادامه بدهد. همچنین روحانیون باید به جهت توانمندی در ارائه پاسخ به شبهات که امروزه بسیار هم زیاد شده، خود را به علوم روز مجهز نمایند تا بتوانند پاسخگوی جوانان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان به فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری به روحانیون نیروهای مسلح در دیدار اخیرشان با معظم له اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند  احساس اعتماد، رابطه عاطفی و احساس ایمنی باید از سوی روحانیون مد نظر قرار بگیرد. همچنین احساس عدم تعلق روحانیت به مراکز قدرت و تکلیف مدار بودن نیز از موارد مهمی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا