نگاه کلان به همه حوزه های تربیتی، از وظایف روحانیت است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش::مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیت امروز باید راهی نو و میانبر برای موفقیت بیشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیت امروز باید راهی نو و میانبر برای موفقیت بیشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان پیدا کند.

 به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در دهمین همایش سراسری روحانیون آجا با اشاره به جایگاه روحانیت در طول تاریخ، اظهار داشت: این قشر در همه دورانها دارای جایگاهی عظیمی بوده است و تعبیراتی که در احادیث ما نسبت به عالمان دین بیان شده است، تعبیرات کمی نیست.

وی ادامه داد: روحانیت در عصر غیبت کارهای بزرگی در دفاع از ساحت دین انجام داده که اگر این دفاع ها نبود، نه از تاک، نشان بود و نه از تاکنشان. امروز هم در گوشه و کنار، دین و دینداران را به چالش می کشند، اما تنها گروهی که از آبرویش برای دفاع از دین مایه می گذارد، روحانیت است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به سختی دوران طلبگی، خاطر نشان کرد: برخلاف تصور عمومی درباره روحانیتی که در این نظام مقدس نقش آفرینی می کند، زندگی های طلبگی با شهریه های اندکی می گذرد و با دیگر اقشار قابل مقایسه نیست ولی با این حال، طلبه ها در سنگر حفظ دین باقی مانده اند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس، افزود: فرماندهان دفاع مقدس بر این باور بودند که در روزهایی که دشمن ما را زمین گیر کرده بود، صحبت های روحانیون حاضر در جبهه ها، بسیاری از گره های پیش روی فرماندهان را باز می کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با طرح این سوال که امروز وظیفه ما چیست؟، اظهار داشت: روحانیت امروز باید راهی نو و میانبر برای موفقیت بیشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان بیابد. چرا که در گذشته در حوزه ها اسلوب جدید نبود، ولی امروز برای نسل جوان، نوجوان وحتی مهد کودک های ما دشمن در حال برنامه ریزی است و از این رو، نگاه کلان به همه حوزه های تربیتی ، برای روحانیت حائز اهمیت است.

 

 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به  تلاش ها در دانشگاه ها برای قبح زدایی از بسیاری از مفاهیم و فعالیت های مسیحت تبشیری در کشور، خاطر نشان کرد: امروز عرصه هایی در کشور است که باید روحانیت در آنها هم نقش آفرینی کند و حتی اگر کارهای ما 20 برابر شود، باز هم کم است.

وی با بیان این که دشمن به دنبال تحمیل، تخریب و در نهایت تسلیم فرهنگی است: امروز باید قالب های سنتی را تغییر دهیم تا قشرهای مختلف جامعه بتوانند از برنامه های ما استفاده کنند. وظایف سازمانی ما هم باید شکل جدیدتری به خود بگیرد و اگر کارکرد های روحانیت کارساز نیست و نیاز به بازنگری دارد، باید در این راه حرکت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که امروز ارتقای علمی روحانیت از امور مهم و ضروری است، گفت: امروز در روستاهای ما هم  روحانیت باید حرف اقناعی داشته باشد.

وی ارتباط بی تکلف با مردم، بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی خود و مردم، شنیدن دیدگاه های مختلف و پیدا کردن راه حل برای آنها را از روش هایی دانست که به افزایش اعتماد مردم به روحانیت کمک می کند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا