تشکیل اتاق‌فکر با حضور نخبگان جهان اسلام در مقابل راهبردهای ممانعتی دشمن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیاز به اتاق فکرهایی دائمی از مجموعه نخبگان جهان اسلام داریم تا در برابر راهبردهای ممانعتی دشمن، راهبردهای عملیاتی مناسب طرح‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   باشگاه خبرنگاران   "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی"، سردار سرتیپ مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تحول هندسه قدرت جهانی، گفت: انقلاب اسلامی در خود پیامی دارد که این پیام با وجود ممانعت‌هایی که برای اشاعه آن از سوی سیستم‌های استکباری به عمل آمده، توانسته است در میان آحاد مردم به ویژه مسلمانان و مردم منطقه تاثیرگذار باشد.
 
وی افزود: جهان امروز در یک سیر تحولی قرار گرفته که این سیر تحولی مبتنی بر این فرمول است که از یک سو سیستم‌های استکباری و رژیم سلطه و در راس آنها آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل دوران افول خود را طی می‌کنند و از سوی دیگر آحاد مردم و مستضعفان به ویژه مسلمانان حرکتی رو به جلو و تاریخی را آغاز کردند.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این تحرکی که در این سمت طیف جهان به وجود آمده، در آینده می‌تواند جایگزین طیف دیگر قدرت یعنی سیستم‌های استکباری شود؛ در واقع این بزرگ‌ترین تحولی بوده که ممکن است در این سده شاهد رخ دادن آن باشیم.
 
وی با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهانی، گفت: در مقابل موج بیداری اسلامی که نشات گرفته از انقلاب اسلامی بوده، بدیهی است که طیف‌های قدرت و حاکمان سلطه‌گر صف‌آرایی می‌کنند و بنابراین در برابر این صف‌آرایی باید استحکام لازم در زیربناهای قدرت در مجموعه انقلاب اسلامی اعم از جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهایی که گرایش به این پیام دارند، شکل بگیرد تا بتوانیم این پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز را به درستی طی کنیم.
 
سردار جزایری با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی، تصریح کرد: برای هر کار بزرگ و هر پدیده جهانی نیازمند این هستیم که به لحاظ تئوری، مفهوم و گفتمان‌سازی اقدامات زیربنایی انجام شود.
 
وی افزود: به نظر می‌آید این چنین همایش‌هایی به ما کمک می‌کند تا زیربناهای فکری این رویداد بزرگ و اتفاقی که رخ داده و در آینده شاهد جلوه‌های موثرتری از آن هستیم، از استحکام لازم برخوردار شود.
 
سردار جزایری اظهار داشت: این نشست‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، به ویژه برای گفتمان‌سازی میان علمای جهان اسلام و قطعا هرچه این همایش‌ها در فضای بین المللی و فضای مربوط به نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام برگزار شود، از تاثیرات بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: به نظر بنده ما نیاز به اتاق فکرهایی دائمی از مجموعه نخبگان جهان اسلام داریم تا به درستی ابعاد و اضلاع این هندسه ترسیم شود و در برابر راهبردهای ممانعتی دشمن، راهبردهای عملیاتی مناسب طرح‌ریزی شود و در فضایی عملیاتی بتوانیم این مسیر را طی کنیم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا