از مجموعه نام­ها، ویژه شهید عباس دوران رونمایی شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::مراسم رونمایی از دو بخش از مجموعه نام‌ها به کارگردانی سید رضا میر کریمی که درباره شهیدان مصطفی چمران و عباس دوران است با حضور تعدادی از دلیر مردان خلبان دوران دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری رئیس سازمان سینمایی سوره و خانواده‌های رزمندگان و همرزمان شهید چمران و شهید دوران برگزار شد، فیلم "موشن گرافیک"( نوعی جدید از انیمیشن که در آن سرگذشت هر شهید از زبان خودش روایت می شود) شهید عباس دوران با صدای امیر جعفری و ریما رامین فر به نمایش درآمد.

در این فیلم که فضای خانوادگی شهیددوران نشان داده شده بود، زندگی، شخصیت و همراهی خانواده شهید دوران با سالها مبارزه او به تصویر کشیده شده بود.

در بخشی از این مراسم همچنین سرهنگ ضرابی از همرزمان شهید عباس دوران طی سخنانی با ذکر خاطراتی از شهید دوران و همرزمان خلبانش در دوران دفاع مقدس افزود: این بزرگان کسانی بودند که برای نجات سرزمینشان از هیچ چیز کم نگذاشتند و مانند یک ققنوس در آتش وجود خود پر گرفتند و به سرای باقی شتافتند تا ایران و ایرانی باقی بماند.

این همرزم شهید دوران افزود: درست است که شهید عباس دوران امروز در بین ما نیست اما نام، یاد و خاطرات عباس دوران و دورانها همیشه در بین ما و ملت وفادار و خداجوی ایران خواهد ماند.

پس از پایان سخنان سرهنگ ضرابی و در حالی که وی گفت ما هیچ انتظاری از هیچ کس جز ادای احترام به خانواده جلیل شهدا، جاوید الاثرها، جانبازان و سرافرازان دفاع مقدس نداریم،جمعیت حاضر در سالن به پاس احترام این غیور مردان از جا بلند شده و ایستاده سربازان وطن را تشویق کردند.

در پایان این مراسم لوح یادبود شهیدان دوران و چمران به خانواده های این شهدای بزرگوار تقدیم شد.

 


حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های کشور گفت: شهدا با از خودگذشتگی؛ عزت، افتخار و سربلندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به مستند "نام‌ها" ساخته رضا میرکریمی که شهدای دفاع مقدس را به تصویر کشیده است، بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تأکید و اظهار کرد: استفاده از روش‌های روز سینمایی و انیمیشن که ظرفیت انتقال پیام با هنر را دارد یکی از روش‌های درست انتقال ارزش‌هاست.

 


وی استفاده از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم را نیاز امروز جامعه دانست و بیان کرد: همه ما در مقابله با هجمه‌های فرهنگی نیاز به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس داریم که امروز ترویج این ارزش‌ها با استفاده از فیلم، تئاتر، سریال و کارهای هنری، ضروری و البته بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس را اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: سازمان‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش ‌می‌کنند که بخش‌های مختلف حوزه هنری سازمان تبلیغات و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از متولیان و تلاشگران این عرصه هستند.

وی همکاری همه سازمان‌ها در تحقق انتقال مفاهیم دفاع مقدس را ضروری خواند و اذعان داشت: همه سازمان‌ها باید دست به دست هم دهند تا رشادت‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به نسل جدید جامعه انتقال یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان با تشکر از همه کارگردانان متعهد و فعال درعرصه دفاع مقدس، گفت: ما همه به شهدا مدیون هستیم. آنها با از خودگذشتگی؛ عزت، افتخار و سربلندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند. بنابراین کارگردانان باید تلاش‌های شهدا برای اسلام و ایران را به جامعه نشان دهند و انتظارمان از فعالان سینما این است که شهدا را به خوبی به جامعه معرفی کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا