پرندگان 700 میلیون پوند به بالگردهای نظامی زیان وارد کردند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::برخورد پرندگان با بالگردهای نظامی در سال گذشته خسارتی بالغ بر 700 میلیون پوند برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، برخورد پرندگان با بالگردهای نظامی همچنین در سال گذشته جان دو نفر را گرفت.

بررسی ها نشان می دهد که بالگردهایی از نوع ˈآپاچیˈ و ˈشنوکˈ به دلیل برخورد پرندگان و خفاش ها بشدت آسیب پذیر هستند.

این بالگردها توسط ارتش های دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل قدرت شلیک و قابلیت مانور از مقبولیت خاصی برخوردار هستند.

در همین حال، نتایج یک بررسی که در بولتن انجمن حیات وحش منتشر شد، حاکی است که به صنعت هوانوردی جهانی در سال گذشته به دلیل برخورد پرندگان با بالگردها رقمی حدود 728 میلیون پوند (یک میلیارد و 200 میلیون دلار) خسارت وارد آمد.

کارشناسان برای بررسی این مساله به پیشینه بالگردهای گارد ساحلی، نیروی هوایی و ارتش آمریکا رجوع کردند تا از تعداد دفعات برخورد پرندگان با بالگردها مطلع شوند.

دکتر ˈبرایان واشبورنˈ از مرکز ملی تحقیقات حیات وحش اوهایو در این خصوص گفت: این بررسی، بخشی از نخستین ارزیابی رسمی از تاثیر برخورد پرندگان با بالگردها است.

وی افزود: وزارت دفاع آمریکا از یافته های این بررسی بهره می گیرد تا درصد هوشیاری در مورد این مساله را بالا برد، از شدت مشکل بکاهد و سطح ایمنی خلبان ها و خدمه پرواز را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهد که در سال گذشته 2 هزار و 511 حادثه این چنینی در سراسر آمریکا روی داد و فلوریدا، نیومکزیکو و جورجیا بیشترین رقم این گونه حوادث را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس برخورد بالگردها با پرندگان، 91 درصد از کل حوادث هوایی را تشکیل می داد.

اواخر پاییز و اوایل زمستان شایع ترین زمان برای وقوع این گونه حوادث بود، به طوری که 41 ممیز 6 درصد از برخوردها بین ماه های سپتامبر و نوامبر روی داد.

هر برخورد پرندگان با بالگردها برای ارتش رقمی بین 7 هزار و 292 پوند تا 201 هزار و 863 پوند هزینه در بر داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا