نیروهای مسلح اسناد و مدارک دفاع مقدس را به موزه انقلاب اسلامی تحویل دهند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح باید یک نسخه از تمام اسناد و مدارکی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند به موزه انقلاب اسلامی تحویل دهند. به حفاظت‌ها نیز دستور داده‌ام تا در تحویل اسناد و مدارک به موزه سخت‌گیری نکنند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی مدیران، مجریان و کارشناسان پروژه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن بیان مطلب فوق افزود: اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس که زمان زیادی از ثبت آن‌ها گذشته دیگر فاقد طبقه‌بندی و حیطه‌بندی است، مگر اینکه موضوعی جدید و جزء استثنائات باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند به ما امر می‌کند که در دین استوار باشیم و در برابر دشمنان و مشکلات پایداری کنیم و از مرزهای ارزشی و طبیعی کشور دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: خداوند به پیامبر می‌فرمایند که دشمنان خدای شما را نمی‌پرستند و از مواضع خود عدول نمی‌کنند، در اینجاست که دفاع مقدس پیش می‌آید. هیچ‌کدام از پیامبران برای جنگ نیامدند، آن‌ها برای تبلیغ اسلام آمدند که با قدرت طاغوت‌ها منافات پیدا کرد و طاغوت‌ها جنگ به راه انداختند.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: همیشه جنگ‌های علیه اسلام تحمیلی بوده است و جنگی که علیه انقلاب اسلامی پیش آمد نیز یک جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنج پایان‌ناپذیر از معنویت، عزت، مقاومت، اخلاق، پیروزی و پیشرفت برای مومنان است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باعث سرشکستگی و سرافکندگی دشمنان اسلام شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل موزه دفاع مقدس را ارائه کشفیات دانشگاه دفاع مقدس و استفاده از این گنج پایان‌ناپذیر دانست و بیان کرد: ایجاد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای دِین نسبت به امام شهیدان، مجاهدان، خانواده جانبازان، شهدا و آزادگان است.

وی تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید پیام دفاع مقدس را به  نسل‌های بعد و بشریت که به آغوش اسلام در حال آمدن هستند انتقال بدهد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه دفاع مقدس پر فرازترین قله‌ها را در دین‌داری، خدا محوری، اخلاق علوی و زهرایی، ایثار و رشادت و صبر پایدار زینبی و پیام زینبی با خود دارد، افزود: موزه انقلاب اسلامی باید با آثار ادبی و فرهنگی پیام انقلاب اسلامی را به ده‌ها و صدها سال آینده انتقال دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از فعالیت‌های "سردار مرتضی قربانی" بیان کرد: وی که در اکثر عملیات‌ها جنگیده و در خط مقدم حضور داشته برای مدیریت احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتخاب شده است. سردار قربانی را خدا در جنگ پرورش و رشد داد و ساخت.

وی در ادامه تاکید کرد: من و سایر رزمندگان باید در کنار سردار قربانی باشیم تا به وی در برپایی این موزه کمک کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: وقتی طراحی اولیه موزه صورت گرفت دیدیم موزه دفاع مقدس بدون انقلاب اسلامی قابل ارائه نیست. خدمت آیت‌الله جنتی که مسئولیت موزه انقلاب اسلامی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وی واگذار شده بود رسیدیم و ایشان ساخت بخش انقلاب اسلامی را نیز به ما واگذار کرد.

وی در ادامه گفت: هر دستگاهی، هر قدر که در توان دارد از درآمدها، ردیف بودجه‌ها، کمک‌های داوطلبانه کارکنان و کمک‌های جمع‌آوری شده در مجامع مومنین به حساب موزه واریز کند تا کمک مالی و تخصیص اعتبارات به ساخت موزه صورت بگیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان طور که جنگ و انقلاب را به سرانجام رساندیم و 22 بهمن، روز قدس و 9 دی را با هم می‌سازیم، در ساخت موزه هم، همه باید در تولید و تعمیر و نگه‌داری آن شریک باشند، چرا که این کار برای رضای خدا و شادی روح امام شهیدان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا