جوانان را با فرهنگ شهدا آشنا کنیم / خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید شهدا و ایثارگری های آنان را فراموش کنیم، باید این نسل را با فرهنگی که شهدا به آن پایبند بودند آشنا کنیم.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه اگر رشادت ها و خدمات شهدا را به خوبی انتقال دهیم و به قالب های کلیشه ای و بیان سطحی محدود نشویم  بهترین نتایج را در راه ترویج ارزش ها به جوانان خواهیم داشت، اظهار کرد: همه‌ی ما مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم و یکی از وظایف ما برای ادای دین به این بزرگواران شناساندن تمامیت شهدا و جانبازان به نسل های آینده است.

فرهنگ انقلاب و ارزش های دفاع مقدس کشور را بیمه کرده است

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: فرهنگ انقلاب و ارزش های دفاع مقدس است که در بحرانی ترین شرایط، کشور و مردم ما را بیمه کرده است،  باید این ارزش ها و فرهنگ را به خوبی و درستی به نسل هایی که نه جنگ را دیده اند و نه آن را حس کرده اند انتقال دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با برشمردن راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس، حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس است که با برگزاری یادواره ها، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران و جانبازان می توان به درستی آن را انتقال داد.

دفاع مقدس تمام شده است اما فرهنگش تمام نشدنی ست

وی تصریح کرد: درست است که دفاع مقدس تمام شده است اما فرهنگ دفاع مقدس تمام نشدنی ست وباید آن  را در تمام زوایای زندگی رعایت کنیم، دفاع فرهنگی و دفاع سیاسی همچنان ادامه دارد، فرهنگ دفاع مقدس مانند دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نمی باشد.

خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان این که خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند، اذعان کرد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در بازنویسی اوج افتخارات کشور دارند که باید  این ارزش ها را به تمام و کمال به گوش نسل های آینده و جهانیان برسانند.

وی در ادامه تشریح کرد: حقیقت امر این است که انسان موجودی فراموش کار است و با گذشت زمان خاطرات انسان‌ها از بین می رود اما کاروان‌های راهیان نور یا مناسبت هایی مانند روز ارتش، هفته دفاع‌مقدس، روز بسیج و... در اصل یادآور رشادت ها و ایثارگری های آن دوران است که به لحاظ فرهنگی بسیار مهم هستند که باید با برگزاری اردوهای فرهنگی راهیان نور، فرهنگ شهادت و مقاومت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

جوانان را با فرهنگ شهدا آشنا سازیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: با اتمام دوران دفاع مقدس نباید شهدا و ایثارگری های آنان را فراموش کنیم چرا که نسل جدیدی که با آن روبرو هستیم با همین خاطرات است که شهدا و ارزش های آنان را می شناسند، پس باید این نسل را با فرهنگی که شهدا به آن پایبند بودند آشنا کنیم و ارزش کار آن ها در جامعه به خوبی به تصویر بکشیم تا یک جامعه سالم و اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به لزوم انجام کارهای فرهنگی در راستای خواسته‌های نسل جوان افزود: باید توجه ویژه‌ای به نسل جوان شود و با تدوین برنامه های جامع در خصوص آگاه سازی این عزیزان نسبت به هجمه های دشمنان، با راه اندازی پایگاه های اینترنتی و فرهنگی و ارتباط دائم و مستمر با این نسل و پاسخ به پرسش ها و شبهات ذهنی آنان، با توجه به توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی آنان را برای دفاع از ارزش ها ی دفاع مقدس آگاه کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا