نمایش پهپاد کرار مجهز به موشک با استتار رزمی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش::پهپاد رزمی کرار با رنگ استتار جدید رزمی (صحرایی) و مجهز به یک فروند موشک در نمایشگاه صنایع دفاع به نمایش درآمد.
 
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز از نمایشگاه صنایع دفاع بازدید کرد.

موشک قادر هواپایه، تجهیزات الکترونیک، شناورهای سطحی و زیر سطحی ازجمله موج۲، سامانه‌های رزم زمینی، راداری و موشکی و فضایی از جمله تجهیزاتی بود که مسئولان وزارت دفاع در بازدید رییس جمهور به ارائه توضیح درباره آن‌ها پرداختند.

اما در محل ورودی این نمایشگاه، یک فروند پهپاد «کرار» با استتار رزمی (صحرایی) و مجهز به یک فروند موشک نیز برای اولین بار به نمایش درآمد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/12/10/13921210000415_PhotoL.jpg

هواپیمای بدون سرنشین «کرار» که در تابستان ۱۳۸۹ رونمایی شد، اولین پهپاد ایرانی است که مأموریت آفندی در طراحی آن لحاظ شد.

صنعت دفاعی کشور از چندین سال پیش و پس از رسیدن بلوغ طراحی در پهپادهای کوچک و متوسط شناسایی اقدام به طراحی و ساخت بدون سرنشین‌های بزرگ‌تر، دوربرد‌تر و با قابلیت‌های جدید کردند.

کرار یکی از این پهپاد‌ها است که در نمونه‌های مختلفی طراحی گردیده. از هدف پرنده سریع (برای آزمایش سامانه‌های موشکی) گرفته تا اجرای عملیات ضربتی در عمق خاک دشمن در زمره مأموریت‌های این گونه‌های مختلف است.

مشخصات اعلام شده این پرنده شامل برد ۱۰۰۰ کیلومتر، سرعت حدود ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت، محموله قابل حمل حدود ۵۰۰ کیلوگرم و سقف پرواز حدود ۲۵هزار تا ۴۰هزار پا (۷۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ م‌تر) در نمونه‌های مختلف است.

روش بکارگیری این نمونه از «کرار» به صورت پرتاب از روی پرتابگر با یک پیشران راکتی است که پس از اتمام انرژی آن‌‌ رها شده و موتور جت خود پرنده روشن می‌شود.

علاوه بر بمبهای ۲۵۰ و ۵۰۰پوندی نصب شده روی این پهپاد رزمی، «کرار» به موشک‌های دیگری ازجمله کروز دریایی «کوثر» نیز مجهز است که این موشک می‌تواند اهداف سطحی متخاصم را در پهنه دریا‌ها مورد هدف قرار دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا