راویان با بیان واقعیات دِین خود را به شهدا ادا کنند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
  پایگاه مردمی ارتش::فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش گفت: راویان باید با همان اخلاص و از خودگذشتگی و با بیان واقعیات آن دوران، دین خود را به راه ایثار و شهادت ادا کنند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، همایش پنج روزه بصیرت راویان ارتش در مناطق عملیاتی جنوب کشور که به همت قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش و همکاری سازمان عقیدتی سیاسی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در شهر مقدس قم برگزار شده بود با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی امیر سرتیپ خرم طوسی، فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش، امیر سرتیپ دوم گلفام جانشین قرارگاه راهیان نور و امیر سرتیپ دوم معتمدیان معاون هماهنگ کننده قرارگاه راهیان نور ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و تقدیر از راویان برگزیده یگان‌های مختلف ارتش به کار خود پایان داد.

امیر سرتیپ خرم طوسی در اختتامیه این همایش با تبیین روح حاکم بر روایتگری پس از دوران شکوهمند دفاع‌مقدس افزود: در روزهای سخت عزیزان رزمنده ما پای در میدان نبرد گذاشتند و مردانه ایستادند و با اخلاص جهاد در راه خدا را به شایستگی انجام دادند. اینک راویان باید با همان اخلاص و از خودگذشتگی و با بیان واقعیات آن دوران، دین خود را به راه ایثار و شهادت ادا کنند.

در ادامه مراسم، امیر سرتیپ دوم معتمدیان معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با اشاره به خدمات مختلف راویان در طول سفرهای زائران به سرزمین‌های نور گفت: امروز قشر جوان جامعه نیاز به فرهنگ جبهه و جنگ دارد. نیازی که جز با روایت و روایتگری بر آورده نخواهد شد. من در این چهره‌ها که در این چند روز ملاقات کردم نوری را می‌بینم که تشعشع سرزمین‌های نور است، شما باید این نور را به جامعه بتابانید.

امیر سرتیپ دوم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش  نیز که سخنران دیگر این همایش بود گفت: اهمیت روایت و روایتگری را می‌توان در تمام طول تاریخ بشریت به ویژه تاریخ پر فروغ تشیع به وضوح مشاهده کرد. اگر روایتگری حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا نبود شاید این میراث بزرگ به نسل ما منتقل نمی‌شد. افتخار راویان چه در دنیا و چه در آخرت این است که ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) هستند. این افتخار به هر کسی داده نمی‌شود.

در پایان همایش از 10 راوی نمونه یگان‌های مختلف ارتش در دو بخش پیشکسوتان و شاغلین با اهدای هدایایی تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا