کاهش ۳۰ درصدی دزدی دریایی در آب‌های آزاد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: میزان دزدی دریایی در آب‌های آزاد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته که علت آن انجام فعالیت‌های گسترده نیروی دریایی ایران در خلیج عدن است.

امیر دریادار دوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی مسئول تأمین امنیت خطوط کشیت‌رانی در خلیج عدن بوده و از سال ۸۸ به این مهم پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه خلیج عدن، در شرق و غرب اقیانوس هند از نقاطی است که امنیت آن‌ها تامین می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۱۵۰ مورد درگیری مستقیم با دزدان دریایی داشته، اما اقدامات دزدادن دریایی از آغاز فعالیت نیروی دریایی ایران و برقراری امنیت آب‌ها توسط ایران، کاهش یافته است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در ناوگروه‌های جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های متفاوت صحبت می‌شود تا اگر کشتی‌های دیگر نیاز به کمک داشتند بتواند به موقع آن‌ها را یاری کند.

امیر جره اظهار کرد: در خلیج عدن حدود ۳۵ تا ۳۶ کشور به صورت گروهی فعالیت می‌کنند و گروه رزمی مشترک تشکیل دادند که در برهه‌های زمانی فرماندهی آن تغییر می‌کند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه ایران به صورت مستقل عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این نبود که وارد این گروه شود؛ چرا که ممکن است فرماندهی این گروه رزمی مشترک بر عهده آمریکا باشد.

دریادار دوم جره تأکید کرد: ما علاوه بر اینکه کشتی‌های خودمان را اسکورت می‌کنیم، در صورت نیاز کشتی‌های خارجی را نیز اسکورت خواهیم کرد.

معاون عملیات نداجا با اشاره به اینکه آمار دزدی دریایی در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲ مورد درگیری داشتیم و قبل از سال ۲۰۱۲ آمار دزدی دریایی و درگیری‌ها بسیار بالا بود.

وی اظهار کرد: آمار دزدی دریایی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است به خاطر فعالیت‌هایی که در خلیج عدن انجام می‌شود.

دریادار دوم جره اظهار کرد: سازمان بین‌المللی دریانوردی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل موفقیت نیروی دریایی ایران در اسکورت کشتی‌ها تقدیر کرده است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به درگیری یکی از ناوگروه‌های نداجا با دزدان دریایی اشاره و بیان کرد: یک کشتی ایرانی در سال ۹۱ از آمریکای جنوبی عازم کشورمان شده بود، که دزدان دریایی آن کشتی را خارج از حوزه تحت مسئولیت ما ربودند، اما ناوگروه ما با وجود اینکه ۲۰۰۰ مایل با کشتی یاد شده فاصله داشت، خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به کشتی رسانده و با انجام تاکتیک‌های خاص کشتی را نجات داد.

وی اذعان کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بدون توسل به کشتار و قتل، اما از موضعی مقتدرانه کشتی‌های ربوده شده را از دست دزدان دریایی‌‌ آزاد می‌کند.

امیر جره با اشاره به رهایی یک فروند کشتی چینی از تعرض دزدان دریایی توسط ناوگروه نیروی دریایی کشورمان گفت: دزدان دریایی به صورت گروهی حمله می‌کنند و انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین دارند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی و تکاوران در این عرصه به صورت تخصصی دوره دیده و آمادگی مقابله با دزدان دریایی را دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا