فعالیت‌های فرهنگی ارتش، گسترده و هدفمند انجام می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

   پایگاه مردمی ارتش::حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا واحدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در یکان‌های مختلف ارتش به صورت گسترده و هدفمند انجام می‌شود.

وی که به منظور بازدید از منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال ارتش به استان گیلان سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران این استان، مسئولیت اجرای برنامه‌های فرهنگی را بر عهده ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای ارتش در یکان‌های مختلف دانست و افزود: تمام یکان‌های ارتش از آمادگی روحی، تجهیزاتی و رزمی کامل برخوردار هستند.

 

فعالیت‌های قرآنی

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های قرآنی را یکی از برنامه‌های تأثیرگذار در ارتش خواند و تصریح کرد: نیروهای مسلح از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن داشته و از رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری پیروی کرده‌اند.

وی با بیان این که در سی‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی ‌و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، به رشد چشمگیر افراد شرکت کننده در مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: سال 59 تعداد 30 نفر در مسابقات قرآنی ارتش شرکت کردند و شرکت کنندگان در این مسابقات در سال جاری، 9 هزار نفر بودند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به برگزاری مسابقه‌های قرآنی برای کارکنان، پایور، وظیفه، خانواده کارکنان، دانشجویان و خواهران شاغل در ارتش، یادآور شد: مسابقه‌های قرآنی به طور جداگانه برای هر کدام از اقشار برگزار می‌شود.

 

اقامه یک‌هزار نماز جماعت در ارتش

وی از اقامه روزانه یک‌هزار نماز جماعت در یکان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: روحانیون برای اقامه نماز به نقاط مختلف اعزام می‌شوند.

 

فعالیت‌های کتابخانه‌ای

واحدی فعالیت‌های کتابخانه‌ای را از جمله برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: تعداد 352 کتابخانه ثبت‌شده در ارتش وجود دارد.

 

انتشار 50 عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تاکنون 50 عنوان کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان در دفاع مقدس منتشر شده است، تصریح کرد: انتشار 28 جلد کتاب کودک و نوجوان با مفاهیم دفاع مقدس از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

هم اندیشی با پیشکسوتان ارتش و همایش تجلیل از غیورمردان دفاع مقدس

وی با اشاره و تأکید بر برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی با پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: تا کنون 13 جلسه با تاریخ‌سازان دفاع مقدس برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به برگزاری همایش‌های تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در زمان حیات، بیان کرد: همایش‌های تجلیل از امیر سرتیپ کهتری، ناجی آبادان و صاحب عملیات بهمن‌شیر، امیر سرتیپ آذرفر، قهرمان عملیات کربلای 5، امیر سرتیپ برات پور، لیدر عملیات اچ‌3، و امیر سرتیپ شاهین‌راد و همچنین گردان 283 نیروی زمینی و لشکر 92 تاکنون برگزار شده است.

  

 برگزاری یادواره شهدای ارتش در استان‌ها

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش از برگزاری یادواره شهدای ارتش در تمام استان‌های کشور نیز خبر داد و یادآور شد: تاکنون 18 یادواره شهدا در استان‌های مختلف برگزار شده است.

 

اجرای طرح بصیرت

وی اجرای طرح بصیرت برای کارکنان ارتش و خانواده‌های آنها را از برنامه‌های ادارات عقیدتی سیاسی عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح علمی روحانیون در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

 

"مبارزه در خلیج عدن"، پر فروش‌ترین بازی رایانه‌ای کشور

واحدی با اشاره به تولید بازی‌های رایانه‌ای توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: "مبارزه در خلیج عدن" پر فروش‌ترین بازی رایانه‌ای در سطح کشور است.

 

تولید فیلم، موسیقی حماسی، اجرای تئاتر، نقد ادبی متون

معاون فرهنگی و روابط عمومی آجا به همکاری ارتش در تولید فیلم و سریال نیز اشاره کرد و گفت: همکاری موثر و هماهنگی های لازم در تولید سریال "شوق پرواز" از جمله فعالیت های  ارتش  جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می باشد.

وی تولید موسیقی حماسی، اجرای تئاتر و ... را از دیگر فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: نقد ادبی متون کارکنان و خانواده‌ها نیز در انجمن ادبی ارتش انجام می‌شود.

   

اجرای طرح "حافظان وحی" در ارتش

حجت الاسلام والمسلمین واحدی از ارائه طرح "حافظان وحی" به ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و یادآور شد: طرح مذکور برای نخستین بار توسط ارتش ارائه شده و در حال تصویب در ستاد کل نیروهای مسلح است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، در پایان تصریح کرد: نیروهای ارتش گوش به فرمان فرماندهی کل قوا هستند و به حاشیه‌ها توجهی ندارد.

 

مقابله با جنگ نرم

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش از برگزاری نشست‌های مقابله با جنگ نرم نیز خبر داد و گفت: ارزیابی این برنامه‌ها در شورای عالی ستاد جنگ نرم بررسی می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا