معنویت در جبهه استراتژی‌های دشمن را به هم ریخت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
  پایگاه مردمی ارتش::جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: معنویت دفاع مقدس در بیانات امام(ره) بود که با یک سخنرانی ایشان هجوم گسترده‌ مردم به جبهه‌ها را به همراه داشت.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمدحسن نامی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در دومین همایش علمی- پژوهشی "قلم حماسه ساز" با هدف تجلیل از مقالات برتر علمی و پژوهشی دفاع مقدس ضمن تقدیر از زحمات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: کمال تقدیر و تشکر را از انسان‌هایی داریم که ایستادن امروز ما در میدان‌های مختلف حاصل پایمردی‌های آن‌هاست.

نامی در ادامه اذعان کرد: دفاع مقدس مهم‌ترین مدیریت برآمده از مدیریت اسلامی بود و رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس توانستند کار ارزنده‌ای را به جهان ارائه دهد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن تشریح روند حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به خاک کشورمان بیان کرد: مشاوران نظامی رژیم بعثی عراق، متنی را برای سخنرانی  صدام در اهواز آماده کرده بودند تا یک ساعت پس از حمله و تصرف خاک کشورمان آن را قرائت کند.

وی گفت: رژیم بعثی با تکیه بر اندیشه‌های تحلیلگران و پژوهشگران غربی و منطقه‌ای خود محاسبات نظامی درستی را نسبت به وضعیت جمهوری اسلامی ایران داشت؛ چرا که کشور ما در آن مقطع زمانی درگیر انقلابی نوپا بود و آمادگی ورود به یک جنگ نابرابر را نداشت.

نامی خاطرنشان کرد: صدام حسین در دیداری که با برژینسکی داشت مسئله حمله به ایران و دریافت کمک‌های تسلیحاتی را مطرح می‌کند که غربی‌ها با اعلام موافقت از این طرح عنوان می‌کنند که "ایرانی چند تکه‌ای بهتر از یک ایران واحد است و ما از حمله به ایران حمایت می‌کنیم".

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عدم توجه به بعد معنویت مردم ایران را نکته مورد غفلت محاسبات رژیم بعثی عراق و غرب دانست و گفت: رژیم بعثی عراق علی‌رغم کمک‌های تسلیحاتی فراوان از سوی غرب، از یک نکته غفلت کرده بود و آن بعد معنویت مردم ایران بود که در دفاع مقدس حماسه، معنویت و عقلانیت را به همراه داشت.

وی با تشریح نمونه‌های معنویت در دفاع مقدس گفت: معنویت دفاع مقدس در بیانات امام(ره) بود که با یک سخنرانی هجوم گسترده‌ مردم به جبهه‌ها را به همراه داشت. معنویت در جبهه استراتژی‌های دشمن را به هم ریخت.

نامی دفاع مقدس را حماسه ملی دانست و بیان کرد: دشمن با کمک استکبار و ارتجاع منطقه‌ در حساس‌ترین وضعیت کشور پس از انقلاب اسلامی نتوانست حتی یک وجب از خاکمان را جدا کند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تشریح کمک‌های تسلیحاتی غرب به رژیم بعثی اذعان کرد: مجهزترین تسلیحات نظامی در طول 8 سال دفاع مقدس در اختیار رژیم بعثی عراق قرار می‌گرفت؛ نمونه آن تانکT64بود که کشور شوروی هنوز آن را وارد نیروهای مسلح خود نکرده بود، اما عراق در جنگ 8ساله خود با کشور ما از این تانک ها استفاده می‌کرد.

وی با تاکید بر حفاظت از ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حماسه‌ای که ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس آفرید بی سابقه و ماندگار است و باید درباره آن صحبت کرد؛ چرا که دفاع مقدس یک جنگ نیست، بلکه سراسر حامل پیام‌های انسانی است.

نامی با پاسخ به این شبهه مطرح شده که "ایران در عرصه دفاع، از امواج انسانی استفاده کرده است"، بیان کرد: بحث می‌شود که ایران از امواج انسانی استفاده کرده است که باید بگویم طبق آمار و اسناد تعداد شهدای جمهوری اسلامی ایران یک چهارم کشته شدگان رژیم بعثی بوده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: دفاع مقدس افتخاری بی نظیر است که در تاریخ ملت ایران ثبت شده و این به عنوان پشتوانه‌ نظام اسلامی است.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "حادثه عاشورا که در یک نصف روز اتفاق افتاد توانست است بیش از هزار و 300 سال تاریخ تشیع را تغذیه کند، پس دفاع مقدس که 8 سال به طول انجامیده است باید 800سال فرهنگ ایران را تغذیه کند.

نامی فرهنگ دفاع مقدس را فراتر از مرزهای ایران دانست، گفت: ما یک فرهنگ بسیار غنی را در دفاع مقدس داریم که باید به کشورهایی که زیر جور ستم استکبار هستند منتقل شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس باید برای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس کار زینبی کنند و از خصوصیات حضرت زینب(س) که توانست واقعه عاشورا را در سراسر جهان ترویج دهد استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شرح دستاوردهای مهم بنیاد حفظ و نشرارزش‌های دفاع مقدس در دوره ریاست سردار "بهمن کارگر" پرداخت و اذعان کرد: باید از بستر موجود به جنگ فرهنگی برویم که در این راستا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چندین سازمان مهم را تاسیس کرده است.

نامی در پایان گفت: تشکیل دو سازمان مهم دیگر در دستور کار بنیاد حفظ ونشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دارد. سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس از ضروری‌ترین سازمان‌های بنیاد است، تاسیس سازمان اسناد دفاع مقدس نیز یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد است که مراحل انجام آن در حال اجراست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا