شهید سوداگر روش نوینی در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس بنا کرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::امعاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سردار شهید سوداگر روش نوینی را در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس بنیان نهاد و این حرکت وی باعث شد که ارائه علمی ارزش‌های دفاع مقدس ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر احمد سوداگر بعدازظهر امروز در محل حسینیه حضرت زهرا (س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در پیشبرد ارزش‌های اسلامی در جهان گفت: امروز می‌بینیم که فرزندان انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان مانند جنوب لبنان با اخلاص پیش رفته و ارتش رژیم صهیونیستی را به شکست کشاندند و قدرت جمهوری اسلامی را نشان دادند.

سرلشکر ایزدی با اشاره به اقدامات سردار سوداگر در نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: این شهید بزرگوار روش نوینی را در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس بنیان نهاد و این حرکت وی باعث شد که ارائه علمی ارزش‌های دفاع مقدس ادامه پیدا کند.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌هاست و با سایر انقلاب‌های دنیا فرق دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که در مراسم‌های بزرگداشت شهدا به ارزش‌های متعالی که آنها جان خود را برای آن فدا کردند، بپردازیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مظهر صداقت بودند و دلیل اقبال مردم به ایشان همین صداقت بود، اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس که توانستند موفقیت‌های بزرگی را به دست بیاورند این گونه تربیت شده بودند که در صحنه دفاع مقدس به جهاد اکبر می‌پرداختند.

سرلشکر ایزدی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سرلشکر شهید سوداگر ادامه داد: این شهید بزرگوار یکی از سخت‌ترین وظایف دوران مقدس یعنی کار اطلاعاتی را انتخاب کرد و با کیاستی که داشت توانست نقش مهمی را ایفا کند و از جمله افرادی بود که برنامه استراتژیک دشمن برای عبور از خوزستان و رسیدن به تهران را به هم زد.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح نقش تأثیرگذار سرلشکر شهید سوداگر در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس و والفجر 8 را یادآور شد و افزود: شناسایی خوب و تأثیرگذار شهید سوداگر و تیم همراهش باعث شد تا 3 هزار نفر غواص از اروندرود عبور کنند و خطوط مقدم دشمن را در هم بکوبند.

بنا بر این گزارش، در انتهای این مراسم کتاب «آیینه‌های خاک» حاوی خاطرات سرلشکر شهید سوداگر با حضور سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمدباقر ذوالقدر معاون اجتماعی قوه قضائیه، سردار جعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ رونمایی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا