پاسخ یاوه‌گویی‌های آمریکا را در عمل خواهیم داد/ ایران یکی از قدرتمندترین صادرکنندگان سلاح

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه گزینه‌های روی میز آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد، گفت: وظیفه ما حفظ اقتدار نیروهای مسلح و حفظ آمادگی رزمی است که با ارتقاء سطح نظامی و تکنیک‌های خود پاسخ یاوه‌گویی‌های آمریکا را در عمل خواهیم داد.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم سیدعلی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وظایف اصلی ارتش حراست از اسلحه‌خانه‌ها بود؛ چرا که در آن زمان منافقین و سودجویان در صدد این برآمدند تا از اسلحه‌خانه‌ها سرقت کنند؛ بر همین اساس شهید نامجو دستور اکید داده بودند که به طور جدی از اموال ارتش و مراکز نگه‌داری تسلیحات نظامی محافظت شود.

وی با بیان اینکه ما در آن زمان شاهد توطئه‌ها و شرارت‌های منافقین بودیم که این اعمال روز به روز هم شدیدتر می‌شد، افزود: در آن زمان هنوز ارتش به ثبات نرسیده بود ولی گوش به فرمان امام راحل ایستاد، تا اینکه امام(ره) روز ارتش را نامگذاری کردند و ارتش بعد از این عمل بزرگ امام(ره) راهی سنندج شد و به مقابله با منافقین پرداخت.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش ارتش در دفاع مقدس گفت: با دخالت‌های مرزی صدام، کار ارتش دو چندان شد و با شروع جنگ تحمیلی، ارتش با تمام قوا در تمام صحنه‌ها حضور داشت و با همکاری با سپاه، بسیج و نیروهای مردمی نقشی متفاوت ایفا کرد.

وی در رابطه با دستاوردهای ارتش بعد از جنگ تحمیلی اذعان کرد: قبل از جنگ در تمام زمینه‌ها به مستشاران خارجی وابسته بودیم؛ به گونه‌ای که حتی کوچک‌ترین تعمیرات تسلیحات را به دور از چشم مهندسین ما انجام می‌دادند تا مبادا چیزی از این دانش را یاد بگیریم و به این حوزه‌ها وارد شویم. وابستگی ما فقط به همین ختم نمی شد ما در تاکتیک‌های جنگی و مهمات نیز کاملا وابسته بودیم.

امیر محرابی در همین راستا افزود: با شروع جنگ در سال‌های ابتدایی، با توجه به اینکه بیشتر تجهیزاتی که در اختیار داشتیم، به مرحله تعمیرات رسید، مهندسین ما زیر گلوله‌باران دشمن به بازیابی و تعمیرات این تسلیحات می‌پرداختند، تا حدی که در کمترین زمان ممکن در عملیات‌های آفندی در تمام سطوح از ما پشتیبانی می‌کردند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به پایان جنگ و شروع جهاد خودکفایی در نیروهای مسلح اظهار کرد: بعد از پایان یافتن جنگ، جرقه‌های خودکفایی در نیروهای مسلح زده شد؛ از کوچکترین قطعات طراحی و تولید شد و در نهایت به تولید تانک، پهپاد، ناوچه، ناوهای دریایی سنگین رسید و در بحث مهمات نیز به همین گونه پیش رفتیم.

وی افزود: امروز ما یکی از قدرتمندترین صادر کنندگان سلاح هستیم و این از افتخارات و دستاوردهای جنگ تحمیلی است. ما در تمام زمینه‌ها از جنگال (جنگ الکترونیک) گرفته تا سلاح‌های قدرتی، هوشمند و لیزری به مرحله‌ای رسیده‌ایم که سلاحی چون "شاهر" را تولید کردیم و به دشمنان ثابت شد که نیازی به آن‌ها نداریم. ما با تکیه بر متخصصان داخلی اجازه هیچ گونه تهدیدی علیه کشورمان را نخواهیم داد.

امیر محرابی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در نیروهای مسلح تاکید کرد: در تمام یگان‌های نیروی مسلح کشور اتاق فکرهایی به صورت شبانه‌روزی در حال به روز رسانی اطلاعات، ظرفیت‌ها و برسی نیازهای کشور هستند تا بتوانند با ارتقاء تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور به خلاقیت‌های بزرگ‌تر و موثرتری دست یابند.

وی تصریح کرد: دشمن با تهدیداتش نه‌تنها نتوانست کاری از پیش ببرد، بلکه باعث پیشرفت روز به روز ما در تمامی زمینه‌ها شد. ما امروز از پرسنلی متعهد و قرآنی بهره می‌بریم که یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار در روحیه نظامی ماست؛ نیروهای مسلح با محوریت نیروی انسانی و پرسنلی قرآنی در رأس تمام نیروهای نظامی دنیا قرار دارد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش افزود: گزینه‌های روی میز آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد، وظیفه ما حفظ اقتدار نیروهای مسلح و حفظ آمادگی رزمی است که با ارتقاء سطح نظامی و تکنیک‌های خود پاسخ این یاوه‌گویی‌های آمریکا را در عمل خواهیم داد.

امیر محرابی در پایان گفت: دشمن برای تخریب روحیه ما دست به هر کاری می‌زند، اما مردم ما به خوبی دشمن را شناخته‌اند. در بحث بازدارندگی مولفه‌ای وجود دارد به نام اعتبار و نیروهای مسلح، این اعتبار را کسب کرده و به جایی رسیده‌اند که این یاوه‌گویی‌ها هیچ اثری بر آن‌ها ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا