جزئیات کامل و دقیق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه دافوس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در گفتگویی جزئیات کامل و دقیق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه دافوس را تشریح کرد.

"امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند" در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: این کنکور ورودی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش‌های زمینی، پدافند هوایی و هوایی و دریایی و پشتیبانی خدمات رزمی بوده که خود آن به 4 شاخه نیروی انسانی، مالی، آموزش و لجستیک (آماد) است.

وی افزود: کنکور موجود در میان افسران نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح که می‌خواهند مشاغل میانی به بالا را تصدی‌گری کنند، برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ ولی‌وند تصریح کرد: این افراد باید پیشینه خدمتی خوبی پس از اخذ مدرک کارشناسی داشته باشند و بلافاصله بعد از دوره کارشناسی نمی‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد وارد شوند لذا باید 10 الی 15 سال سابقه خدمت خوب داشته باشند و از چند فیلتر رد شوند تا به این دوره وارد شوند.

وی گفت: امسال حدود هزار نفر برای شرکت در این کنکور حضور یافته‌اند که از بین این افراد ما حدود 400  نفر را از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و در حضور نماینده سازمان سنجش انتخاب می‌کنیم.

فرمانده دافوس اظهار داشت: در حوالی خرداد ماه مصاحبه بین افراد برگزیده برگزار می‌شود و نهایتا 260 نفر را برای دو دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی عادی و کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی حرفه‌ای انتخاب می‌کنیم که از مهرماه سال 93 دوره‌های آنها شروع می‌شود.

امیر ولی‌وند افزود: فرآیند مصاحبه بسیار سخت است و حدود 70 تا 75 درصد به نمره کنکور و 20 تا 25 درصد به مصاحبه تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد مصاحبه شامل چند فاکتور می‌شود، ادامه داد: نمره ارزیابی طول خدمت متقاضی، امتیاز فرماندهی در طول خدمت و صلاحیت‌های دوگانه عقیدتی و حفاظتی از جمله موارد موجود در این زمینه است.

فرمانده دافوس گفت: علاوه بر این موارد مصاحبه تخصصی، سوالات روز و معلومات عمومی، کارهای پژوهشی، مصاحبه تخصصی زبان انگلیسی و همچنین امتحان عملی درباره روخوانی و تفسیری آیاتی از قرآن مجید انجام می‌شود.

وی افزود: این موارد درصد مصاحبه را تعیین می‌کند و با پایان مصاحبه اسامی افراد قبولی را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم تا برای آغاز دوره آماده شوند.

امیر ولی‌وند افزود: در نظر داریم به کمک مسئولین ستادی در ارتش و وزارت علوم رشته‌های دیگری را نیز به مرور اضافه کنیم چراکه تهدیدات به شما القا می‌کند که به چه سمت و سویی حرکت کنید.

وی با تاکید بر اینکه با ازدیاد تهدیدات باید در مسیر علم‌آموزی رشد داشت، تصریح کرد: صرف پرداختن به آموزه‌های قدیمی راهگشای کار ما در آینده نیست. ما درباره رشته‌ها نیازسنجی می‌کنیم به طور مثال یکی از رشته‌ها که در حال نیازسنجی آن هستیم فناوری اطلاعات است که برای مدت زمان انجام آن و جذب دانشجو در حال فراهم‌آوردن مقدمات هستیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار داشت: رشته‌هایی مانند مخابرات و جنگال نیز یکی بودند که باید جدا می‌شدند، طبیعتا به خصوص در حوزه جنگال سایبر و فناوری اطلاعات باید کار شود تا انشالله از دل آن رشته‌هایی بیرون بیاید که مفید باشند.

فرمانده دانشگاه دافوس با اشاره به اینکه این هزار نفر در کنکور مقطع کارشناسی ارشد از میان چندین هزار نفر فیلتر شده‌اند، گفت: همکاران ما در معاونت آموزش ارتش افراد را فیلتر می‌کنند و این فیلترها براساس سابقه خدمتی نمرات اخذ شده در گذشته و نمره ارزیابی آنها بوده است که اکنون اسم حدود هزار نفر داوطلب را برای شرکت در این کنکور به ما داده‌اند.

ولی‌وند اظهار داشت: شاید در طول خدمت یک نفر به او فرصت شرکت در این مقطع داده نشود که به دلیل پیشینه نامناسب وی باشد. طیف درجات داوطلبان این مقطع از درجه سرگردی تا سرهنگ تمامی است که نشان می‌دهد زمینه باز است تا یک افسر جوان با حداقل درجه سرگردی با افرادی که در درجه بالایی مانند سرهنگ تمامی دارند، رقابت کند.

وی افزود: عرصه علم ارتباطی به درجه ندارد و در این مسیر ما در میان استادان خود از ستوان یکمی تا سرلشگر داریم اما گاهی وقتی به جوان‌ها میدان می‌دهید وظیفه خود را خوب انجام می‌دهند. التبه همه اساتید ما در حوزه نظامی نیستند و اساتید مدعو از دانشگاه تهران و تربیت مدرس و اکثر دانشگاه‌های وزین کشور داریم اما هیئت علمی خودمان نیز در دانشگاه فرماندهی و ستاد، هیئت علمی خوبی است.

فرمانده دافوس خاطرنشان کرد: مجوز برگزاری این کنکور در هر فصلی از سال به ما داده شده اما ما خواستیم که در تبعیت از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش و آموزش کشور این کنکور را در این مقطع زمانی برگزار کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا