نمایشگاه تجهیزات پدافند هوایی در سه نقطه از کشور برگزار می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رییس مرکز مطالعات و تحقیقات پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: نمایشگاه تجهیزات پدافند هوایی از اواخر اسفندماه تا اواسط فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ دوم محمود حجامی رییس مرکز مطالعات و تحقیقات پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به نحوه عملکرد پدافند هوایی در شرایط مختلف به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: پدافند چه عملیاتی در حال انجام باشد یا نباشد همیشه آماده باش بوده و فعال است، اما تنها تفاوت عملکرد پدافندی در قبل و بعد از عملیاتهای جنگ، افزایش گستره های نظامی است.

امیر حجامی با اشاره به آمادگی بالقوه  پدافند هوایی برای حفاظت از حریم کشور افزود: در حال حاضرنحوه چیدمان رادارهای ما طوری است که کل گستره فیزیکی ایران را پوشش می دهد و در تمام شرایط این آمادگی وجود دارد.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به حوزه های مطالعاتی این مرکز افزود: حوزه مطالعاتی این مرکز شامل حوزه های فضایی، مدیریت دانش و آینده پژوهی است که محققین زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در بخش آینده پژوهی بیش از 2 هزار محقق همکاری می کنند و بررسی تحولات در حوزه های مختلف چون اینترنت را برعهده دارند و تمام روندها وتغییرات وتحولات جاری دنیا را به نحوی دیدبانی می کنند، اما در بخش مدیریت دانش، دانش های مورد نیاز فعلی و آینده قرارگاه با همکاری نخبگان علمی در دانشگاه های مطرح دنیا طراحی و پژوهش می شود.

امیرحجامی با معرفی بخش مطالعاتی فضایی قرارگاه پدافند هوایی گفت: معمولا جنگ علیه کشورها درگذشته در سه موقعیت دریا، زمین وهوا انجام می شد وبعدها با پیشرفت و تحولات علمی دو محیط فضای مجازی وهوا وفضا به عنوان عرصه جنگ میان کشورها به کار گرفته می شود.

رییس مرکز مطالعات وتحقیقات پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: دشمن در جنگ احتمالی ممکن است از همه فضاها و محیط ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند از این روگام هایی در بخش مطالعات غیر صنعتی در این عرصه برداشته شده است.

امیر حجامی تصریح کرد: بررسی امکانات و رصد فعالیت های دشمن در عرصه فضا و کشف روش های پیش دستانه برای مقابله با دشمن از جمله تحقیقات حوزه فضایی مرکزمطالعات پدافند هوایی خاتم الانبیا است.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پدافند هوایی در چند نقطه کشور افزود: نمایشگاه تجهیزات پدافندی از اواخر اسفند ماه جاری افتتاح  وتا نیمه فروردین سال 93 در سه نقطه از کشور ادامه می یابد.

وی در این باره تصریح کرد: این نمایشگاه در سه منطقه بوشهر جزیره خارک، خوزستان وکرمانشاه برپا می شود ودستاوردهای پدافندی به کار گرفته شده در زمان جنگ با تلفیق سامانه های امروزی به مخاطبان ارائه می شود.

امیر حجامی با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه ها برای عموم آزاد است، افزود: دو گروه از کارشناسان در این نمایشگاه ها حضور دارند که یک بخش از آن ها کارشناس سامانه ها هستند و گروهی نیز راویان هستند که به بیان اتفاقات و رخ دادهای جنگ می پردازند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی پدافند هوایی خاتم الانبیاء در سال های اخیر گفت: مرکز مطالعات وتحقیقات پدافند هوایی خاتم الانبیاء در همایش مدیریت دانش ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه مالک اشتر با 40 مقاله شرکت کرده و امیدواریم همچون سال گذشته مقام نخست این همایش را به خود اختصاص دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا