پیام حضور تفنگداران نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس چیست؟

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش:: ناوگان نیروی دریایی ارتش در آستانه ورود به اقیانوس اطلس است. این، برای اولین بار است که ناوهای ارتش ایران به این اقیانوس وارد می‌شوند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، ناوگروه 29 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز اول بهمن ماه سال جاری بود که با بدرقه امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از بندر عباس، راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شد.

ناوشکن رزمی سبلان و ناو لجستیک و بالگردبر خارک، ناوگروه 29 ارتش را تشکیل می‌دهند.

مأموریت این ناوگروه با مأموریت 28 ناوگروه قبلی متفاوت‌ است چرا که این ناوگروه قرار است طبق اعلام نداجا، وارد اقیانوس اطلس شود، اقیانوسی که در آن حدود 90 کشور از جمله آمریکا مرز آبی و خط ساحلی دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پیشتر اعلام کرده بود که ناوگروه ارتش از دو مسیر خلیج عدن، دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و یا از طریق دور زدن قاره آفریقا وارد اقیانوس اطلس خواهد شد.

این ناوگروه 2ماه پس از این اعلام دریادار سیاری در نشست خبری  دوم آذرماه خود، راهی این ماموریت شد اما در ابتدای امر، اعلام نشده بود که این ناوگروه از کدام مسیر وارد اقیانوس اطلس می‌شود ولی با رفتن این ناوگروه به خلیج عدن و تغییر مسیر به سمت جنوب قاره آفریقا، معلوم شد که قرار است این ناوگروه از جنوب اقیانوس اطلس وارد این اقیانوس شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: