تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی به موشک‌های ضد رادار و تسلیحات لیزری

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران گفت: تا آخر سال جنگنده‌های نیروی هوایی به موشک‌های ضد رادار، تسلیحات لیزری و سامانه‌های راداری و ناوبری هواپایه، تجهیز خواهند شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بسیار پررنگ دانست و عنوان کرد: با توجه به مطرح بودن توان نظامی برای هر کشوری به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت در مناسبات بین‌المللی، رژیم پهلوی و عوامل بیگانه سعی در وابسته کردن کامل ارتش هم در بعد تجهیزاتی و هم در بعد نیروی انسانی به غرب داشتند، تا از این طریق کشور را به وابستگی بیشتر سوق دهند. به این ترتیب وابستگی روز افزون ارتش و نیروی هوایی باعث می‌شد تا مأمنی برای عوامل خارجی و رژیم بوجود آید تا بتوانند منافعشان را حفظ کنند.

وی افزود: پس از شروع حرکت‌های مردمی و بحث دعوت امام خمینی(ره) از ارتشیان برای پیوستن به انقلاب، بدنه ارتش کم کم شروع به گرویدن و پیوستن به این خروش عظیم مردمی کرد. به عبارتی بیعت پرسنل نیروی هوایی با امام در روز ۱۹ بهمن، سرمنشا و نقطه آغازی بود برای پیوستن سایر نیروهای نظامی که این امر باعث تسریع پیروزی انقلاب شد و به عبارت دیگر پیوستن ارتش آخرین نقطه حرکت انقلاب بود که پیروزی در ۲۲ بهمن ماه محقق شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران در خصوص عوامل این اقدام بزرگ در نیروی هوایی با وجود افسران تحصیل کرده در غرب و به ظاهر داشتن فرهنگ غربی، شعور فکری و سطح تحصیلات این نفرات را عامل این حرکت دانسته و افزود: چون همه این کارکنان از بطن جامعه اسلامی و مذهبی بودند، لذا تأثیر فرهنگ و تفکر غرب ناچیز بود و نیز علی رغم اینکه تمامی افرادی که در مدرسه علوی این بیعت را با امام بستند، می‌دانستند که در صورت افشا شدن نام‌هایشان، کمترین مجازات برای آن‌ها اعدام خواهد بود ولی این باعث نشد که حرکت و پیام امام را درک نکنند و به این ترتیب بود که تمام بافته‌های رژیم منحوس پهلوی را نقش بر آب کنند و بیعت خود را علنی کردند.

امیر محمدی افزود: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، حدود 40 تا 50 هزار نفر از مستشارانی که وظیفه تعمیر قطعات را داشتند و اجازه نمی‌دادند نیروهای داخلی وارد این حوزه شوند، کشور را به یکباره ترک کردند، که خیلی‌ها در‌‌ همان ابتدا معتقد بودند که پس از این، نیروی هوایی منفعل خواهد شد. اما این حرکت و باقی تحریم‌ها یک عامل بسیار خوب برای پیشرفت بود و امام(ره) با دانستن این موضوع از‌‌ همان ابتدا با پشتیبانی و حمایت، این خود اتکایی و خودباوری را به ارتش دادند تا جایی که امروز در حوزه‌های پیچیده الکترونیک، اپتیک، لیزر، ریز پرنده‌ها و پهباد‌ها با پیشرفت‌های بسیاری روبرو بوده‌ایم. که می‌توان گفت در این راه با اتکا به متخصصان بومی و تجمیع بخش‌های داخلی و دانشگاهی به این مهم رسیده‌ایم.

امیر سرتیپ منصور محمدی تحریم‌ها را نقطه قوتی برای پیشرفت دانست و گفت: امروزه با کسب تجربه از ۸ سال دفاع مقدس و با به روز کردن سیستم‌ها در اوج آمادگی قرار داریم، تا جایی که در رزمایش اخیر بمب‌های سنگین هوشمند با موفقیت آزمایش شدند، که در زمان مقتضی رسانه‌ای خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در بحث موشک‌های ضد رادار، تسلیحات لیزری و سامانه‌های راداری و به روز آوری سیستم‌های ناوبری پیشرفت‌های چشم گیری داشته‌ایم که ان‌شاءالله تا آخر سال یکی از مدل‌های جنگنده‌هایمان را به این سیستم‌ها تجهیز می‌کنیم. علاوه بر آن در خصوص رادارهای هواپایه نیز به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌ایم. با این تفاسیر به جرأت می‌توان گفت جزء معدود کشورهایی هستیم که دانش این فن‌آوری‌ها را در اختیار داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا