جنگ نرم علیه ایران توهم نیست

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

   پایگاه مردمی ارتش::معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عمده هدف سازندگان بازی های رایانه ای، جهانی سازی و تغییر سبک زندگی ملتها به زندگی آمریکایی است.

گزارش تصویری

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عمده هدف سازندگان بازی های رایانه ای، جهانی سازی و تغییر سبک زندگی  ملتها به زندگی آمریکایی است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا واحدی صبح امروز در مراسم رونمایی از دومین بازی رایانه ای با عنوان مبارز در خلیج عدن (مدار ده درجه) با تبریک ولادت امام حسن عسگری و ایام الله دهه فجر، گفت:زمانی که نخستین بازی رایانه ای از سوی این سازمان در جمع محدودی از مسئولان رونمایی شد، کسی فکر نمی کرد این بازی تبدیل به پر بازدید ترین بازی ایرانی شود.

وی با اشاره به صنعت بازی های رایانه ای، گفت: امروز این صنعت از حالت سرگرمی خارج شده و به یک رسانه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی  عالم گیر تبدیل شده است و رسانه های کلاسیک مثل رادیو ، تلویزیون و سینما را پشت سر گذاشته است؛ لذا نظر به همین اهمیت است که کمپانی های بازی سازی هالیوودی به این صنعت رو آورده اند.

 وی ادامه داد: علاوه بر کم کردن ساخت فیلم های پر هزینه، ساخت این بازی ها موجب نفوذ فرهنگی در دنیا شده است و براساس آمار، این صنعت در سال میلادی گذشته بیش از 87 میلیارد دلار در دنیا درآمد داشته است، که اگر بخواهیم به اهیمت آن پی ببریم مساوی با درآمد نفتی سال 2008 میلادی ایران است.

 حجت الاسلام واحدی در ادامه بااشاره به آماری از زمانی که روزانه صرف بازی های رایانه ای می شود، خاطر نشان کرد: در آمریکا روزانه 215 میلیون ساعت در روز، در آلمان 45 میلیون ساعت در روز صرف این نوع بازی ها می شود. در ایران هم از جمعیت 75 میلیونی ، حدود 46 میلیون مخاطب بین، 10 تا 50 درصد با این بازی ها آشنا هستند و 20 میلیون گیمر(بازی گر حرفه ای) بازی های رایانه ای وجود دارد که ساعاتی در روز را مشغول بازی هستند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با بیان اینکه عمده سازندگان این بازی ها صهیونیست ها و فراماسونر ها هستند،افزود: عمده هدف سازندگان این بازی ها، جهانی سازی و تغییر سبک زندگی  ملتها به زندگی آمریکایی است ؛از این رو است که کمپانی های هالیوودی که در این زمینه فعالیت می کنند، برای کودکان طیف های مختلف از کودکان 4 ساله تا بزرگ سال بازی هایی را طراحی می کنند.

 وی با مثالی در این زمینه، خاطر نشان کرد:سیمز یکی از بازی هایی است که برای کودکان طراحی شده است و هیچ انتهایی هم ندارد و اگر یک سال هم صرف آن شود، این بازی به اتمام نمی رسد، اما تاثیرات فرهنگی زیادی از جمله ترویج مصرف گرایی و معنویت گریزی را به به دنبال دارد.

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه اهداف سازندگان این برنامه ها حقیقتا تاثیر گذاری بر ذهن و قلب کودکان و نوجوانان است و ما دچار توهم توطئه نیستیم، اظهار داشت: این بازی ها در محیط داخل کشورهای اروپایی با یک رویکرد و برای مخاطبان خارجی  و کشورهای جهان سوم با رویکردی دیگر  تهیه می شود و به دنبال ایجاد حس منجی بودن آمریکا در دنیا و آماده کردن ذهن کودکان و نوجوانان برای پذیرفتن رهبری آمریکا بر جهان آینده است.

 معاون فرهنگی ارتش در این زمینه ، گفت: 10 سال قبل از آغاز جنک اول آمریکا در خیلج فارس، در سال 1981 آمریکا دست به تولید بازی رایانه ای « طوفان صحرا» زد و از این طریق حس تنفر از نظامیان عراقی را در  دل و قلب کودکان آمریکایی کاشت زد و و سالها بعد در جریان جنگ خلیج فارس و اشغال عراق، سربازان آمریکایی که همان کودکان مخاطب بازی بودند، چه بلاهایی بر سر شهروندان عراقی که نیاوردند.نمونه دیگر در این خصوص فردی نروژی است که دو سال قبل در یکی از مراکز عمومی این کشور دست به کشتن 70 نفر زد ودر دادگاه محاکمه خود، انگیزه اش از این اقدام را انتقام گرفتن از مسلمانان و انتقاد به مسئولان نروژدر خصوص همزیستی با مسلمانان عنوان کرد و گفت که تحت تاثیر بازی رایانه ای کال آف دیوتی دست به این کار زده است.

 عنوان کرد.

وی رویکرد اصلی در بازی های رایانه ای را گسترش ایران هراسی دانست و گفت: زمانی این بازی ها علیه آلمان ها طراحی شد، در ادامه برای مقابله به شوروی سابق  و در 25 سال اخیر نوک حمله اش به اسلام است و تحت عنوان مقابله باتروریسم ، ایران و نمادهای ملی و مذهبی اسلام و شیعه را هدف قرار می دهند.

معاون فرهنگی وروابط عمومی ارتش با طرح مثالی در این زمینه، خاطر نشان کرد:در یکی از این بازی ها کاربر برای مبارزه با تروریسم ، وارد ماشین زمان می شود و به قرن 12  باز می گردد ، اما تمام نماد ها آن ایران امروز است و متنی در کتیبه هایی که در سر در ساختمان های مذهبی ایرانی وجود دارد جمله« علی بابها» به وضوح دیده می شود.

وی با اشاره به محبوب ترین بازی رایانه ای –انگری بروز(پرندگان خشمگین) ، گفت: این بازی در 76 روز، بیش از 100 میلیون دانلود توسط کاربران داشته و نسخه آخر آن بر روی نقشه ایران، به دنبال  انهدام خانه ها، و وجود برج میلاد به عنوان  یگ نماد ایرانی  در این بازی بسیار قابل توجه است کشتن خوک ها است و گاهی از این خوک ها در مساجد پناه می گیرند و کاربر باید برای کشتن آنها ، مساجد را تخریب کند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به آخرین بازی رایانه ای از این دست، گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران  قرار بود  بازی تحت عنوان«اسپرینتر سل» وارد بازار بازی های رایانه ای شود که با انتخابات ریاست جمهوری، سناریو این بازی تغییر می کند و سام فیشر افسر اطلاعاتی آمریکا برای اثبات بی گناهی ایران وارد  لانه جاسوسی شود که در اختیار سپاه قدس است، اما او برای  نفوذ در این مرکز  با یک سردار با نام «علی روحانی» طرح دوستی می ریزد.

وی با ابراز تاسف از ترجمه این بازی توسط یک شرکت ایرانی و ورود آن به بازار،گفت: امروز بیش از 80 درسد از تولیدات هالیوود با سفارش مستقیم پنتاگون  انجام می شود ولی در کشور ما به دلیل تعیین نشدن استراتژی های کلان و نبود ارتباط سنما گران با ارتش، سینمای ما در چنبره فیلم هایی  که چندان ارتباطی با هویت و باورهای ایرانی و اسلامی ندارد، گرفتار شده وراهی برای خروج از آن نمی یابد.

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر اینکه جنگ نرم علیه کشورهای اسلامی خصوصا ایران یک توهم نیست و به صورت جدی فعال است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد  که نسخه نخست بازی خلیج عدن عنوان پر فروش ترین بازی بومی در سطح کشور تبدیل شد .

وی گفت: بازی مدار ده درجه دومین بازی رایانه ای است که با اصلاحات جدید ، تغییر سناریو وامکان بازی تحت وب و مالتی پلیر بودن (چند نفره بودن) به بازار عرضه می شود که امیدواریم با توجه به اصلاحات آن و امکان استفاده از هوش انسانی، و جایگزین شدن هوش مصنوعی با هوش انسانی،امیدواریم بتواند برد بین المللی هم پیدا کند.

حجت الاسلام واحدی در پایان با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب  و توصیه اکید ایشان به سیاست گذاری در خصوص بازی های رایانه ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ما این افتخار را داریم که در این عرصه توانسته ایم منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم.

دموی بازی مبارزه در خلیج عدن (مدار ده درجه)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا