اقدامات زیبای نیروی هوایی و پدافند انقلابی پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::پیشکسوت پدافند هوایی و از هماهنگ کنندگان بیعت و دیدار تاریخی نیروی هوایی با امام (ره) در روز 19 بهمن گفت: اقدامات زیبای نیروی هوایی و پدافند انقلابی وقوع پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.

امیرسرتیپ "قاسم فراوان" در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان نقش کارکنان نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات انقلابی کارکنان پدافند هوایی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از ابتدا افتخارداشتم به عنوان سرباز پدافند هوایی در خدمت ارتشی که متعلق به مردم است، باشم.

وی ادامه داد: این ایام را گرامی می‌داریم چراکه انقلاب اسلامی باعث دگرگونی اساسی در مردم منطقه وجهان شد و در حال حاضر ایران به عنوان کانون حرکتهای آزادی بخش در جهان به شمار می‌آید.
 
امیر فراوان گفت: نیروهای پدافند هوایی از افراد تحصیلکرده بوده و تحصیلات روز داشتند و ارتباطات وسیعی بین کارکنان حاکم بود، به طوری که اطلاعات انقلابی و آگاهی بخش سریع‌تر دست به دست کارکنان می‌شد.
 
وی با اشاره به بسیج کردن نیرو‌ها در خط انقلاب اسلامی گفت: حر الگوی ما بود بدون اغراق می‌گویم که امام (ره) رهبر ومرد خدایی بوده و ما را از تاریکی ها نجات داد.
 
امیر فراوان گفت: من برای اولین بار نام امام (ره) را در نهضت سال ۴۲ در مسجد جامع گرمسار شنیدم و انگیزه‌های انقلابی از آنجا در من شکل گرفت و به تدریج با ارتباط با سایر دانشجویان مذهبی دانشگاه تهران به روند اطلاع رسانی درمیان نیروهای نظامی و پدافند هوایی  مشغول شدم.
 
وی افزود: با آگاه سازی تعدادی از کارکنان نیروی هوایی مجلات مکتب اسلام واطلاعیه‌های امام (ره) بین نیروهای قابل اعتماد توزیع می‌شد. در اطلاعیه‌های امام (ره) که جنبه حکم داشت مسئله امریکا واسرائیل مطرح شده که برای ما بسیار جالب بود.
 
امیر فراوان با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور سال ۵۷ و تاثیرگذاری آن در نیروهای نظامی افزود: در روز جمعه که بایستی در محل خدمت خود حاضر می‌شدم ، از این کار خود داری کرده بنابراین مورد تنبیه قرار گرفتم ، به نوعی فعالیت‌های انقلابی من آشکار شد و شناخته‌ تر شدم  همچنین  در جریان دستگیری در دانشگاه افسری مورد ضرب وشتم بسیار قرار گرفتم اما سایر دوستان به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه می‌دادند واعلامیه‌های امام (ره) مخفیانه بین نیرو‌ها جابجا می‌شد.
 
وی با بیان اینکه نظامیان اقدامات انقلابی جالب و درخور توجهی را در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌دادند، افزود: اولین نظامی که جلوی دانشگاه تهران گل در اسلحه‌اش گذاشت دانشجوی نظامی معدن دار بود که از اعضای تیم انقلابی ما محسوب می‌شد واز طرق مختلف هماهنگی خود را با مردم اعلام می‌کردیم.
 
امیر فراوان با اشاره به هماهنگ شدن با کانون انقلاب، خاطر نشان کرد: به ما سفارش شده بود که نیروهای انقلابی پادگان‌ها را ترک نکنند تا پادگان‌ها خالی از نیروهای مطمئن وانقلابی نشود واز سوی دیگر با دانشجویان انقلابی مرتبط با روحانیت و پس از آن با دفتر آیت الله طالقانی در تماس بودیم.
 
امیر فراوان با اشاره به ورود امام به میهن اسلامی وتشکیل انتظامات برای استقبال ایشان گفت: ورود امام (ره) به میهن اسلامی وبیان آن جمله تاریخی در بهشت زهرا (س ) که فرمودند" من دولت تعیین می‌کنم من تو دهن دولت می‌زنم" باعث شجاعت وشهامت ما انقلابی‌ها شد وانگیزه در ما بیشتر شد.
 
 
وی با اشاره به هماهنگی برای بیعت تاریخی با امام (ره) افزود: دانشجویان دانشگاه افسری به همراه سایر نیرو‌ها که از سمت خیابان پیروزی می‌آمدند برای تجمع در مدرسه رفاه با لباس نظامی آماده شدند که البته به غیر از نیروی هوایی تعدادی از نیروهای نیرو زمینی نیز برای بیعت با امام آماده بودند اما برای یک شکل شدن لباس‌ها همه لباس نیروی هوایی را پوشیدند.
 
وی با اشاره به انعکاس دیدار امام با نیروی هوایی در روزنامه‌ها افزود: بیعت امام (ره) با نیروی هوایی در روزنامه‌ها منعکس شد اما بختیار آن را انکار کرد وگفت آن عکس معروف مونتاژ بوده اما با شعار وتظاهرات عده‌ای از نظامیان در خیابان‌ها واقعیت عیان شد.
 
مبارز انقلابی نیروی هوایی ادامه داد: بعد از واقعه ۱۹ بهمن مبارزات در پادگان انقلاب و دانشگاه افسری گسترده شد، زمانی که گارد شاهنشاهی برای آرام کردن دانشجویان آن‌ها را مورد ضرب وشتم قرار دادند مردم در ۲۱ بهمن ماه به کمک ارتش و نیروی هوایی آمدند و درب جنوب دانشگاه را دانشجویان باز کرده ومردم وارد دانشگاه شدند، پس از آن به پادگان حر رفتیم که آنجا نیز به دست نیروهای انقلابی افتاده بود وخلع سلاح آرامگاه شهرری نیز توسط انقلابیون انجام شد.
 
امیر فراوان با اشاره به رمز پیروزی انقلاب اسلامی ونهضت امام (ره) گفت: امام (ره) با وحدت کلمه تمام گروه‌های سیاسی و مردم را در سایه رهبری و ولایت هدایت کردند وهرگونه حرکتی با همین عامل به پیروزی می‌رسد.
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ ما هنوز پایان نیافته و خطر تهدید و جنگ از سوی همسایگان مرتجع وجود دارد وما با وحدت کلمه در سایه ولایت و رهبری برتمام تهدیدات می‌توانیم غلبه کنیم و تنها راه نجات کشورمان از آسیب‌ها و خطرات همین اعتقاد است.
 
امیر فراوان در پایان گفت: اقدامات زیبا وبی بدیل کارکنان نیروی هوایی و پدافند همیشه قهرمان برای بیعت با امام (ره) باعث پیروزی زودرس انقلاب اسلامی شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا