کارکنان نیروی هوایی ارتش باعث تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شدند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

پایگاه مردمی ارتش::معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: بعد از وقوع انقلاب بدنه ارتش خیلی زود به انقلاب و امام(ره) پیوند خورد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" اگر حرکت 19 بهمن نیروی هوایی به عنوان جزئی از ارتش نبود نه اینکه انقلاب پیروز نمی‌شد اما این پیروزی طول می‌کشید".

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با تبیین نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یک رهبر دینی اگر قرار باشد به رسالت خود عمل کند دقیقا کاری را انجام می‌دهد که امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد.

حجت‌الاسلام واحدی در ادامه افزود: امام(ره) به مردم فهماندند که اسلام دین فردی نیست؛ اسلام و قران فقط مختص مساجد و مقبره ها نیست؛ اسلام دینی است که باید در جهت آن استقلال و عزت مسلمانان را کشف و در همان راستا حرکت کرد.

وی امام راحل را نمونه‌ای از یک مرجع بالاقدر در شناساندن اسلام واقعی به مردم دانست و اذعان کرد: امام(ره) با پرده برداشتن از تمام ابعاد اسلام و فهماندن این که اسلام یک دین سازشگر با هر کس به هر قیمیتی نیست، توانستند ملت ایران را با اسلام واقعی آشنا کنند و مردم را به "نه گفتن به زور" و مقابله با تهدیدات ابرقدرت‌ها دعوت کنند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت ارتش در زمان طاغوت تشریح کرد: ارتش در زمان طاغوت نیز طبق اسناد و مدارکی که موجود است بدنه‌ای متدین، مردمی و انقلابی  داشت و به جز تعدادی از سران ارتش که دست‌نشانده رژیم پهلوی بودند به جرات می‌گویم که بدنه اصلی ارتش مردمی و انقلابی بود.

وی افزود: اگر کسی در آن زمان وارد ارتش شده بود نه اینکه برای شعار معروف آن زمان " خدا، شاه، میهن" بود، بلکه برای علاقه به کشورشان و دفاع از میهنشان بود که سوابق بسیار زیادی هم از این نمونه‌ها وجود دارد که حتی فرماندهان رده پایین ارتش در زمان شاه  به محض شنیدن صدای اذان جانمازشان پهن بود و نمازشان را اقامه می‌کردند.

حجت‌الاسلام واحدی با ذکر خاطره‌ای از کارکنان ارتش در آن دوران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط وحشتناکی که در آن زمان وجود داشت و خیلی به ظاهر افراد توجه می‌کردند اما بنده یک فرد ارتشی را می‌شناسم که حاضر نشد به هیچ قیمتی محاسنش را بتراشد و با فشار فرماندهان می‌گوید من مقلد آیت الله مرعشی هستم و طبق فرمایشان ایشان تراشیدن محاسن حرام است، و این همان بدنه اصلی ارتش بود.

وی با اشاره به وضعیت ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از وقوع انقلاب بدنه ارتش خیلی زود به انقلاب و امام(ره) پیوند خورد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" اگر حرکت 19 بهمن نیروی هوایی به عنوان جزئی از ارتش نبود نه اینکه انقلاب پیروز نمی‌شد اما این پیروزی طول می‌کشید".

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در خصوص اطمینان امام (ره) به ارتش افزود: امام راحل از خیلی پیش‌ترها به ارتش اطمینان داشتند و ما شاهد این بوده‌ایم که قبل از بارها امام(ره) در صحبت‌هایشان آنقدری که از امیدشان به بدنه ارتش می‌گفتند از نفرت‌هایشان به سران ارتش که سرسپرده رژیم پهلوی بودند نمی‌گفتند و با این حرکتشان بدنه ارتش را برای پیوستن به انقلاب آماده می‌کردند.

وی در پایان گفت: اولین شهید ترور در انقلاب اسلامی یک فرد ارتشی است به نام "شهید قرنی" و دومین شهید ترور در کشور شهید مطهری است و این به این معنی است که منافقین هم فهمیده بودند مرکز اندیشه ایران روحانیت و بازوی پرتوان انقلاب اسلامی ارتش است؛ خدا را شکر ارتش نیز جواب این اطمینان امام(ره) را به خوبی داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا