ایران باید بسترساز فجر جهانی باشد/ نقش نداجا در جنگ تحمیلی به گونه‌ای وسیع بازگو شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهیان نور در زمینه حماسه‌آفرینی نیروی هوایی و دریایی هم ورود کند، چرا که نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی‌های موثری کرد.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رئیس اسبق اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: نقش نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس جزء نقش‌های ناشناخته برای مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر اطلاعات کاروان راهیان نور در مورد جنگ‌های زمینی است، تصریح کرد: اطلاعات مردم از حماسه‌های به وجود آمده از نیروهای دریایی و هوایی بسیار اندک است که باید دلاورمردی‌ها و ایثارگری رزمندگان حوزه نیروی دریایی و هوایی به صورت وسیع بازگو شود.

حجت‌الاسلام محمد حسنی تاکید کرد: در دو ماه نخست تجاوز حزب بعث به ایران اسلامی، نیروی دریایی با اقتدار توانست ضرت شصتی به نیروی دریایی عراق نشان دهد و نتیجه آن سبب بسته شدن پرونده جنگ دریایی ایران شد و جنگ دریایی بین ایران و عراق برای همیشه خاتمه یافت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ماجرای درگیری ناوچه پیکان با نیروی دریایی عراق و انجام عملیات مروارید، دیگر هیچ آثاری از حضور نیروی دریایی عراق در عرصه جنگ دیده نشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش اذعان داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس، اقتصاد کشور از طریق دریا تامین شد، در حالی که دشمن از طریق هوا، کشتی‌های تجاری را مورد هدف قرار گرفته بود.

وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: زمانی که حزب بعث شیطنت و نقشه‌های خود را برای آسیب زدن به اقتصاد کشورمان بکار گرفت، در همین زمان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تدبیر اسکورت هوایی و دریایی کشتی‌های تجاری را اجرایی کرد.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم هرگز کمبود اقتصادی را احساس نکردند، چرا که نظام جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب توانست نیازهای مردم را از طریق دریا تامین کند.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با اشاره به اینکه تامین آب‌های تجاری توسط نیروی دریایی و هوایی در دوران جنگ به نحو احسن صورت گرفت و هیچ حرکت تعیین کننده برای اقتصاد کشور از سوی دشمن انجام نشد، گفت: نقش نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس شامل از کار انداختن نیروی دریایی عراق و همچنین تثبیت آرامش اقتصادی ملی با اسکورت کشتی‌های نفتی و تجاری بود.


** در ثبت رویدادهای دفاع مقدس از همه ظرفیت‌ها استفاده شود

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی اذعان داشت: در راستای زنده نگهداشتن تاریخ کربلایی هشت سال دفاع مقدس باید‌‌ همان کاری را که در ایام محرم و صفر انجام می‌شود، صورت داد تا دفاع مقدس نیز برای همیشه در اذهان و تاریخ باقی بماند.
 
وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس یک ضرورت است تا فرهنگ ایثار و شهادت برای همیشه ترویج و گسترش یابد، افزود: حادثه کربلا و فرهنگ عاشورایی از طریق تعزیه‌خوانی جاودان مانده و به نسل‌های بعدی منتقل شده است. در حوزه ماندگاری دفاع مقدس هم باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه نسل امروز در مورد بخشی از حوادث جنگ اطلاع و آگاهی دارد، اما نسل‌های آینده باید همه وقایع و رخدادهای دفاع مقدس را بدانند، اظهار کرد: با ارائه راه‌های مختلف می‌توان اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های امروز و به ویژه نسل‌های آینده انتقال داد.
 
حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: در ثبت و ضبط حوادث و رویدادهای دفاع مقدس باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
 
به خانواده‌های ایثارگران بیش از گذشته بها داده شود

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: هرچند به خانواده‌های ایثارگران توجه می‌شود، اما هنوز کافی و لازم نیست و باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.
 
حجت‌الاسلام محمد حسنی با اشاره به اهمیت و تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت باید از دوران مهد کودک به نسل‌های جدید ارائه شود، چرا که ماندگار‌ترین آموخته‌ها در دوران کودکی انجام می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید از آموزش و پرورش آغاز شود، اذعان داشت: تاثیرپذیری آموزش و پرورش در انجام امور فرهنگی بسیار گسترده‌تر و بیشتر از سایر بخش‌ها و رسانه‌ها است.
 
در پیام رسانی مهدکودک‌ها در حوزه دفاع مقدس خلأ وجود دارد
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک رسانه نهادینه شده است، اذعان داشت: در زمینه پیام رسانی مهد کودک‌ها در حوزه دفاع مقدس خلا وجود دارد و باید کارهای فرهنگی وسیع تری در این گونه فضا‌ها صورت گیرد. کار‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت به نسل‌های آینده باید کار‌شناسانه و روان‌شناسانه انجام شود.

وی با بیان اینکه نوشتن خاطرات و بازگو کردن زندگی نامه شهدا و وقایع و رخدادهای دوران دفاع مقدس در حقیقت شکل گیری یک تاریخی شفاهی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه والدین شهدا به دلیل کهولت سن فوت می‌کنند و برخی از جانبازان نیز به علت شدت بیماری به درجه رفیع شهادت می‌رسند باید خاطرات از زبان ثبت و ضبط شود، چرا که آن‌ها دنیایی از خاطرات را درون سینه خود دارند.
 
**خاطرات شهدا از زبان والدین آن‌ها به صورت ضرب‌الاجل ثبت شود
 
حجت‌الاسلام محمدحسنی اذعان داشت: باید تاریخ شفاهی و خاطرات و زندگی‌نامه شهدای عرصه دفاع مقدس به صورت ضرب‌الاجل و فوری از زبان والدین آن‌ها ثبت شود و تاریخ کتبی و نوشتن زندگینامه شهدا سریع‌تر صورت گیرد.
 
**راه اندازی موزه جنگ نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه اندازی موزه‌های شهرستانی، استانی و متمرکز جنگ و و دفاع مقدس، نقش مهم و موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی ادامه داد: در راستای زنده نگهداشتن روح حماسه و ایثار در کشورهای دیگر موزه جنگ وجود دارد و راه اندازی می‌شود و در این زمینه برجسته سازی می‌کنند.

وی به راه‌های موثر در زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: استفاده از هنر سینما یکی از راه‌های موثر و مهم در زنده داشتن یاد و خاطره شهدا وایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی اظهار کرد: در ساختن فیلم‌های دفاع مقدس با روحانی، مشاور و افرادی که در آن دوران و دفاع مقدس حضور داشتند، استفاده شود تا واقعیت‌ها در قالب فیلم نشان داده شود.

وی اذعان داشت: اسباب بازی‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شود تا به سمت انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس برود.
 
** نقش امام راحل در پیروزی انقلاب شبیه‌ترین نقش به پیامبر بود
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی، شبیه‌ترین نقش به پیامبر بود، چرا که امام همه جا، رقبا و دشمنان خود را غافلگیر می‌کردند و حتی با پیروزی انقلاب اسلامی، شاه، آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها غافلگیر و مبهوت شدند.
 
وی تصریح کرد: تقوا و وارستگی در وجود امام خمینی (ره) سبب شد تا ایشان دل‌ها را فتح کنند و باید گفت که بزرگ‌ترین فتح الفتوح امام این بود که قلوب مردم را به سوی خود جذب کرد و مردم را علیه رژیم ستمشاهی بسیج و متحد کرد.
 
وی ادامه داد: حضور و هدایت‌های معمار کبیر انقلاب در شکل گیری انقلاب اسلامی، موجب شد تا ابتکارعمل از دست دشمن خارج شده و آن‌ها هرگز نتوانند به تدابیر امام پی ببرند.
 
**امام راحل گمشده جوانان ایران را به آنان بازگرداند
 
حجت الاسلام محمد حسنی اظهار کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان انقلاب گمشده‌ای در وجود خود داشتند که امام راحل گمشده آن‌ها را به آنان داد و این گمشده شامل خودباوری، ایمان و افتخارآفرینی و اعجاز تکیه به ارزش‌های خودی بود. همین امر سبب شد تا جوانان بعد از انقلاب به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: در دوران حکومت پهلوی، جوانان شرایط نامناسبی را سپری می‌کردند چرا که در آن دوران تبلیغات مسموم و سوء بر علیه اسلام القاء می‌شد و می‌گفتند که اسلام افیون ملت‌ها و یک مخدر است چرا که امپریالیسم‌ها و کمونیسم‌ها می‌خواستند اسلام دیگری را جایگزین اسلام حقیقی کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دوره شاهنشاهی ملت به ویژه جوانان اطلاعات ضعیفی را نسبت به اسلام ناب محمدی داشتند، خاطر نشان کرد: امام راحل اسلام واقعی را به ملت ایران معرفی کرد که کاملا با اسلام کمونیستی و آمریکایی متفاوت بود.

وی ادامه داد: با معرفی و آگاه سازی ملت ایران از اسلام ناب محمدی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، جوانان نسبت به دین و اسلام حقیقی و راستین هوشیار و آگاه شدند چرا که اسلام آنان را به پویندگی و بالندگی دعوت می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: امروزه ملت ایران می‌توانند در عرصه جهانی و مجامع بین‌المللی سخن خود را بیان کرده و جوانان از حقوق اجتماعی، سیاسی و اعتقادی خود دفاع کنند و این امور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان موتور متحرک و پیشرو انقلاب‌های جهانی هستند، افزود: در صورتی که جوانان در انقلاب‌ها نقش ایفا نکنند اصلاحاتی به وجود می‌آید و هر جا جوانی وارد عرصه شود نتایج موثر و مثبتی به همراه دارد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش اذعان داشت: جریان انقلاب با حضور جوانان و هدایت‌های دلسوزانه معمار کبیر انقلاب به صورت معجزه آسا به جلو حرکت و پیشرفت کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان با حضور خود پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و در حقیقت با ایثارگری خود عزت و افتخار را برای ملت ایران در سراسر تاریخ و جهان ماندگار کردند.
 
وی در ادامه این مطلب اذعان داشت: بهترین الگو برای جوانان امروز و فردا در حقیقت‌‌ همان جوانان روزهای گذشته جنگ و انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: دهه فجر نباید در یک مقطع متوقف شود، بلکه باید فجر‌ها و دهه‌های فجرهای متعددی را بیاوریم تا فجر نهایی و جهانی رخ دهد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: ایران باید بسترساز فجر جهانی باشد و ما باید کارکرد جوانان دفاع مقدس و انقلاب را به تصویر بکشیم.
 
** پیروزی انقلاب سبب گسسته شدن زنجیره طاغوت در منطقه شد
 
حجت‌الاسلام محمد حسنی ابراز داشت: دنیا به دنبال یک سخن و حرف تازه و جدیدی بود و پیروزی انقلاب اسلامی حرف تازه و جدید را برای همه ملت‌های جهان و ایران زد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) کاشف گنج قدرت مردمی بود و اتحاد و یکدلی ملت ایران و اطاعت آن‌ها از رهبری رمز پیروزی کشور ایران در همه ادوار است.

وی اذعان داشت: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که وجود راهنما و رهبری دلسوز و آگاه و رهبری شجاع، یک نیاز و ضرورت است تا بتوان از یوغ استثمار و استکبار نجات یافت.
 
حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: یکی از تاثیرات مهم و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی این بود که به ملت‌های دیگر نشان داد قدرت‌های بزرگ قابل شکست هستند و ملت‌های ضعیف قابل بازسازی و قوی شدن بوده و می‌توانند با اتکا به نیروی ایمان، اتحاد و وجود رهبری پیروزی را نصیب خود کنند.
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قدرت ایمان بر‌تر از همه قدرت‌ها است، گفت: زنجیره سقوط طاغوت‌های منطقه از دستاورهای انقلاب اسلامی است و دشمنان سعی دارند مانع بیداری اسلامی و پیشرفت و اتحاد مسلمانان شوند تا بتوانند ملت‌ها را تحت سلطه خود درآورند، اما هرگز موفق نخواهند شد.
 
گفت و گو از زهرا آخوندی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا