عباس براتی پور شاعر سروده آیت آسمانی:هنگام اجرای سرود در حسینیه جماران اشک درحاج احمد حلقه زد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش::دیدم به هنگام خواندن ابیات پایانی این شعر «خدایا به سوز دل بندگانت/ به آه جگر سوز وارستگانت/ که تا نهضت مهدی آل اطهار/خمینی محبوب ما را نگهدار» اشک در چشمان حاج احمد آقا حلقه زده بود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ عباس براتی پور یکی از شعرای اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که سروده های وی در خاطر بسیاری از مردمان ایران زمین نقش بسته است. از اشعار شاخص وی که در بسیاری از  مقاطع انقلاب مطرح بوده است، می توان «امام ای بلند آیت‌ آسمانی/سلام ای که برجسم ما همچو جانی» نام برد که به گفته خود قرار بود در ملاقاتی که با حضرت امام خمینی (ره) داشته باشد این شعر به صورت سرود در محضر ایشان خوانده شود که به دلیل کسالت امام، اجازه این ملاقات به وی داده نشد.

به گفته براتی پور، این شعر در 19 بهمن سال 67، روز نیروی هوایی در حسینیه جماران نیز در محضر امام خمینی (ره) خوانده شد که در این خصوص اظهار می کند: «دیدم به هنگام خواندن ابیات پایانی این شعر «خدایا به سوز دل بندگانت/ به آه جگر سوز وارستگانت/ که تا نهضت مهدی آل اطهار/خمینی محبوب ما را نگهدار» اشک در چشمان حاج احمد آقا حلقه زده بود.»

گفتنی است نماهنگ آیت آسمانی به آهنگسازی رحیم محمودی و رمضانعلی رمضانی و تدوین علیرضا مرادعلی بیگی از این قسمت قابل مشاهده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا