نباید در برخورد با مسائل فرهنگی و اجتماعی ساده‌انگاری کنیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی مسائل بسیار پیچیده‌ای است و نباید در برخورد با آنها ساده‌انگاری کنیم.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین گردهمایی اعضای شبکه فرهنگی خواهران این وزارتخانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: در جامعه ما قبل از انقلاب به تبعیت از فرهنگ ضد دینی غرب، نهاد حاکمیت در جهت به کارگیری زن به عنوان یک کالا و وسیله‌ای برای تبلیغ تلاش می‌کرد.

وی افزود: کارکرد و یا نقش زن در آن زمان نقشی بود که نظام سیاسی حاکم دنبال می‌کرد و زنان اختیاری نداشتند.

دهقان ادامه داد: اما با وقوع انقلاب شوری در جامعه ایجاد شد که مرکزیت آن را باید زنان دانست که نقش بسیار بارزی در دوران مبارزات به عهده گرفته‌اند و به جایگاه رفیعشان در نظام اسلامی دست یافتند.

وزیر دفاع تأکید کرد: اگر ایثار و فداکاری‌های زنان نبود آن حماسه‌های دفاع مقدس خلق نمی‌شد. هر جامعه‌ای در هرگوشه‌ای از جهان و در هر مقطعی از زمان، داشته‌های معنوی و مادی خود را مرهون زنان رشیده و آگاه و متعهدی است که با پذیرش مسئولیت آتی خود نقش‌آفرینی می‌کنند. جامعه‌ای که از این زنان برخوردار نباشد حتما موفق نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نهاد خانواده به عنوان سرآغاز جامعه هر فرد نقش خاصی دارد که پررنگ‌ترین نقش را مادر خانواده به عهده دارد. اگر علاقه‌مندیم که جامعه‌ای کاملاً سالم، رشید، پویا، رو به جلو داشته باشیم بایستی به نهاد خانواده و بویژه نقش مادران توجه کرد.

وزیر دفاع در ادامه سخنانش تصریح کرد: نظام اسلامی ما برای زن و جایگاه رفیع او ارزش والایی قائل است و باورمندانه این مسئله را دنبال می‌کند.

دهقان گفت: آگاهی نسبت به موقعیت و آینده باید در همه افراد جامعه به خصوص بانوان وجود داشته باشد تا جامعه‌ای موفق داشته باشیم. اگر نسبت به حرکتمان آگاهی و دانش نداشته باشیم مشخص نیست مسیرمان درست باشد.

وی اظهار داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی به شدت مسائل پیچیده‌ای است لذا نباید در برخورد با آنها ساده‌انگاری کنیم. بایستی زیرساخت‌های بسیار عمیق و اعتقادی وجود داشته باشد تا بتوان بر آن بنایی برپا کرد که آینده جامعه را تضمین کند.

دهقان در پایان گفت: کسانی که در موضع نقش آفرینی به محیط‌های اجتماعی و فرهنگی می‌روند توجه کنند که خودشان از ظرفیت‌هایی بهره‌مند باشند که بتوانند بر روی دیگران اثر بگذارند. ما باید همواره در جنبه‌های رفتای و اعتقادی توسعه داشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا