دلاور مردان تیپ 65 نوهد؛ شاهین های کوهستان ایران اسلامی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


پایگاه مردمی ارتش:: تیپ ۶۵ نوهد طی چند سال آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسای نظامی برای اجرای ماموریت‌های نفوذ و ضربه زدن به پایگاه‌ها و مناطق حساس دشمن در عمق خاک کشور و در هر جای جهان که لازم باشد وارد عمل می‌شود

تیپ ۶۵ نوهد طی چند سال آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسای نظامی برای اجرای ماموریت‌های نفوذ و ضربه زدن به پایگاه‌ها و مناطق حساس دشمن در عمق خاک کشور و در هر جای جهان که لازم باشد وارد عمل می‌شود.

 تیپ ۶۵ نوهد از یگان‌های تکاور نیروی زمینی ارتش به شمار می‌رود که در راستای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان، جوانان داوطلب و غیور این مرز و بوم را پس از جذب و استخدام، سازماندهی می‌کند و طی چند سال آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسای نظامی به آن‌ها برای اجرای ماموریت‌های نفوذ و ضربه زدن به پایگاه‌ها، مناطق حساس، عمق خاک دشمن و هر نقطه‌ای که لازم باشد استفاده می‌کند.

کارکنان آموزش دیده این یگان قادرند انواع عملیات‌های ربایش نفرات مهم و حساس دشمن و آزادسازی اسرا و گروگان‌های خودی از دست دشمن را در تمام شرایط آب و هوایی به اجرا بگذارند و با کمترین تلفات پس از انجام ماموریت‌شان به پایگاه خود برگردند. در راستای تحقق موارد فوق هر کدام از کارکنان تیپ ۶۵ نوهد اعم از افسر و درجه‌دار باید در سال‌های اولیه خدمت نظامی خود آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسایی را طی کنند.

در همین راستا در سلسله گزارش‌هایی به معرفی آموزش‌های تیپ نوهد می‌پردازیم که قسمت نخست آن به شرح ذیل است:

 آموزش‌های اسکی و رزم در برف

این آموزش‌ها شامل انواع سُر خوردن بر روی برف با استفاده از اسکی "آلپاین و اسنوبرد" - نحوه استفاده از سلاح و تجهیزات شامل تیر اندازی و خرج گذاری در شرایط سخت برفی و کوهستانی است.

همچنین نفرات، راهپیمایی با حمل انواع راکت، بهمن شناسی و نحوه عبور از مناطق بهمن خیز و شیوه‌های زنده ماندن و زندگی در مناطق برفی و کوهستانی که از برودت هوای زیادی برخوردار است را آموزش می‌بینند.

 تیراندازی به اهداف ناگهانی در جنگل

یکی دیگر از آموزش‌های ارائه شده به کارکنان توانمند این یگان شامل نحوه عبور از مناطق خطرناک و مشکوک در جنگ نقشه‌خوانی و ناوبری در مناطق جنگلی – نحوه اختفاء در مناطق جنگلی- است، همچنین انواع گشت‌زنی‌های رزمی، شناسایی و ترکیبی را در جنگل آموزش می‌بینند.

با توجه به تفاوت محیط جنگل با سایر قسمت‌ها، چگونگی تیراندازی به اهداف ناگهانی و مشق عملیات سریع در جنگل نیز به تکاوران تیپ نوهد آموزش داده می‌شود. آموزش‌های زنده ماندن در شرایط جنگلی شامل تله‌گذاری و پیدا کردن آب و غذا نفرات را قادر می‌سازد با اعتماد به نفس بالایی در اینگونه اقلیم‌ها به راحتی وارد عمل شده و ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام دهند.

 


نفوذ از راه هوا به مناطق تحت کنترل دشمن

تکاوران تیپ ۶۵ نوهد به منظور نفوذ از راه هوا به مناطقی که تحت کنترل دشمن است و اجرای فرود سریع و رسیدن به هدف، دوره آموزشی چتربازی را طی می‌کنند که در این راستا مدت پنج هفته آموزش‌های سخت زمینی شامل چرخش، گردش و پرش از سکوهای ۶۰ و  ۱۲۰ سانتی‌متری و اجرای پرش از برج فرود را پشت سر می‌گذارند و در نهایت با استفاده از چتر نجات از بالگرد و هواپیما پرش کرده و با اجرای حداقل پنج پرش چتربازی به خیل چتربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شوند.

حرفه‌ای‌ترین نوع چتربازی در دنیا

پرش سقوط آزاد از وسایل پرنده (هواپیما، بالگرد و بالن) حرفه‌ای‌ترین نوع چتربازی در دنیاست که  کارکنان غیور تیپ ۶۵ نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) گاهاً به انگیزه رعایت اصل غافلگیری در رزم و رسیدن سریع به اهداف تعیین شده در مناطق تحت کنترل دشمن با استفاده از پرش سقوط آزاد از وسیله پرنده در ارتفاع نسبتاً بالا حداقل ۹ هزار پا و فرود آمدن بر روی هدف با دقت زیاد و اختلاف در حد چند سانتی متر انجام می‌دهند.(در چتربازی اتوماتیک چترباز در زمان نشستن بر روی زمین نمی‌تواند با دقت محل فرود خود را انتخاب نماید ولی در سقوط آزاد اینگونه نیست(.

 


 تکاوران باید به مدت ۱۵ هفته آموزش‌های پرش سقوط آزاد را زیر نظر اساتید مجرب آموزشگاه‌های جنگ‌های نامنظم تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد طی کنند و با اجرای تعداد حداقل ۳۰ پرش سقوط آزاد روزانه، شبانه و اجرای پرش در انواع عوارض جغرافیایی و اقلیم‌های مختلف، آمادگی لازم را برای انجام ماموریت‌های نفوذ هوایی بر روی مناطقی که تحت کنترل دشمن است با استفاده از چتر مخصوص سقوط آزاد از بالای هر نوع برج یا صخره و آنتن‌ها که پرش "بیس" نامیده می‌شود بدست آورند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا