در افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی مطرح شد تربیت ۵ هزار فعال قرآن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس هئیت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با تأکید بر تشکیل یک خانه قرآن در شعاع هر یکصد خانه گفت: پیام اتحادیه مؤسسات قرآنی به شوراهای اسلامی سراسر کشور این است که توان و بخشی از بودجه شهرداری خود را جهت اعمال برنامه‌های قرآنی قرار دهند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور دقایقی پیش با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی ـ قرآنی همچون مهدی قره‌شیخلو، رئیس دارالقرآن الکریم کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، فرامرز عظیمی، شهردار منطقه 10 تهران آغازشد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی از کلام‌الله مجید توسط علی دستیاری، حافظ کل قرآن کریم تلاوت شد، سپس مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با بیان اینکه دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی به‌صورت ملی برپا شده است، گفت: سال گذشته، نظیر این نمایشگاه برای نخستین‌بار به‌صورت منطقه‌ای با حضور مؤسسات و نهادهای قرآنی در برج میلاد برپا شد که هدف کلی از اجرایی شدن این مهم، هم‌اندیشی مؤسسات و الگوگیری از فرآیندهای قرآنی یکدیگر بود؛ اما با توجه استقبال گسترده فعالان قرآنی در نظر گرفتیم تا این نمایشگاه را همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضور اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر ایجاد همبستگی میان مؤسسات قرآنی و نهادهای مردمی در قالب نمایشگاه اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه قرآنی، مؤسسات و نهادهای مردمی به ارائه دستاوردهای قرآنی خود می‌پردازند؛ به طورکلی همان طور که قرآن کریم اشاره دارد، لازم است تا انسجام ووحدت رویه‌ای در سطح جامعه توسعه یابد.

حجت‌الاسلام کوششی به برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی به‌صورت کشوری اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه برخی از نهادها و مؤسسات قرآنی کشور و همچنین اتحادیه‌های استانی حضور دارند تا به عرضه مکتوبات قرآنی، نرم‌افزارهای قرآنی و دیگر دستاوردهای علمی ـ تخصصی در حوزه قرآن و عترت(ع) بپردازند؛ ناگفته نماند که در راستای برگزاری این نمایشگاه قرآنی، برخی از نهادها همچون سازمان قرآن و عترت بسیج دانشجویی، ارتش و شهرداری و از همه مهم‌تر سازمان دارالقرآن الکریم کشور همکاری‌های لازم را مساعدت کرده‌اند.

این کارشناس قرآنی در رابطه با زمان و مکان برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی تأکید کرد: این نمایشگاه قرآنی از امروز، ششم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا 20 ماه جاری ادامه دارد؛ البته باید یادآور شد که به دلیل مسافت طولانی میان تهران و دیگر استان‌ها تعدادی از غرفه‌ها در حال آماده‌سازی هستند که این مهم تا فردا، تحقق می‌یابد.

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در رابطه با دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی تأکید کرد: دومین نمایشگاه کشوری دستاوردهای مؤسسات قرآنی با حضور عظیمی از مؤسسات و نهادهای قرآنی برگزار شده است که علی رغم سال گذشته با حضور محصولات گسترده‌ای در زمینه قرآن مواجه هستیم؛ تلاش اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور بر این است که ظرفیت‌های قرآنی در سطح کشور شناسایی و برای انجام فعالیت‌های قرآنی به کارگرفته شوند.

این قاری بین‌المللی قرآن با تأکید بر حضور جهادگونه مردم در زمینه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایام محرم و صفر مردم ما حضور پررنگی در زمینه نشست‌های دینی، همایش‌های قرآنی و عزاداری‌های امام‌حسین(ع) را به‌صورت سازنده اجرایی می‌کنند، نیاز است تا مردم با حضور جدی‌تری در زمینه قرآن کریم ورود یابند به عنوان مثال می‌توانیم به ایجاد خیمه‌های قرآنی و جلسات قرآنی اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت مؤسسات قرآنی بیان کرد: مؤسسات قرآنی باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه باشند، در واقع با وجود 4 تا 5 هزار مؤسسه قرآنی نیاز است تا این مهم به‌صورت کاربردی در میان خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود تا با توسعه این مهم مواجه شویم؛ دومین نمایشگاه کشوری دستاوردهای مؤسسات قرآنی به‌مدت 2 هفته اجرایی خواهد شد که می‌توان به آن به عنوان گوشه‌ای از دستاوردهای قرآنی نظام اسلامی اشاره کرد.

قره‌شیخ‌‌لو در ادامه مطرح کرد: اگر خواستار سیاست سالم، اقتصاد سالم، اجتماع سالم و به‌طورکلی فرهنگ سالم هستیم باید ریشه در قرآن داشته باشیم؛ به‌طورقطع راهکار مؤثر در تحقق این زمینه، گسترده شدن نسخه‌های قرآنی در کشور است که مؤسسات قرآنی و متولیان قرآنی کشور می‌توانند در رأس امور برای هدایت جامعه قرآنی به روند آموزش و پژوهش در قرآن قرار گیرند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی از سوی مؤسسات قرآنی عنوان کرد: با استفاده از نسخه‌های قرآنی می‌توان معضلات و مشکلات مربوط به مدیریت قرآنی در سطح جامعه را شناسایی و رفع کنیم.

در بخش دیگر از این مراسم کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن و اهمیت وجود سبک زندگی قرآنی پخش شد؛ در ادامه مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی به‌همت خادمان قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون 2 راهبرد مدنظر اتحادیه مؤسسات قرآنی است که می‌توان به ارتقای بعد کمی و کیفی در زمینه قرآن کریم اشاره کرد.

وی هدف از ارتقای ابعاد کمی و کیفی در زمینه قرآن کریم را تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره پرورش 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور عنوان و تصریح کرد: بر این باوریم که امکان ورود شهروندان به محافل قرآنی و کلاس‌های قرآنی را ایجاد کنیم تا در شعاع یکصد خانه، یک خانه قرآن تشکیل شود؛ با تحقق این مهم توسعه فعالیت‌های قرآنی را در میان خانواده‌ها به دنبال خواهیم داشت.

طلایی به ایجاد خانه‌ قرآن کریم در سطح جامعه با نظارت اتحادیه مؤسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: با ایجاد خانه‌های قرآن، محافل قرآنی را به دنبال داریم و در ادامه آن اتحادیه مؤسسات قرآنی می‌تواند مربیان متخصص و کارآزموده را به این دست از مراکز اعزام کند؛ این عملیات، ارتقای بعد کمی را به ثمر می‌رساند.

وی دومین راهبردی تأثیرگذار در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را ارتقای فعالیت‌های کیفی عنوان کرد و افزود: در نظر داریم تا سبک زندگی را با قرآن تطبیق دهیم؛ در این جا لازم است تا افرادی که این پیام را دریافت می‌کنند در راستای مدل‌سازی قرآنی به راهنمایی ما بپردازند بدین دلیل که فرهنگ‌سازی قرآن تکلیف و رسالت اصلی اتحادیه مؤسسات قرآنی است.

وی در ادامه یادآور شد: در نظر داریم تا در استان‌ها، سیاست‌گذاری‌های کلانی در زمینه قرآن اجرایی کنیم و همچنین باید یادآور شد که یکی از وظایف مهم اتحادیه مؤسسات قرآنی رسیدن به همدلی، همکاری، تعامل، ایجاد فضایی قرآنی در سطح کشور است که با حرکت جهادگونه مردم به‌ویژه مؤسسات قرآنی محقق می‌شود.

طلایی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ‌ قرآن و عترت(ع) در سطح کشور خواستار شد: پیام اتحادیه مؤسسات قرآنی به شوراهای اسلامی سراسر کشور این است که توان و بخشی از بودجه شهرداری خود را جهت اعمال برنامه‌های قرآنی قرار دهند؛ شوراهای اسلامی استان‌ها باید شهرداری‌ها را مکلف به اجرایی شدن آیات الهی کنند.

یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه کشوری دستاوردهای مؤسسات قرآنی با حضور نهادها و مؤسسات قرآنی تا 20 بهمن‌ماه جاری طی ساعات 9 تا 19 برگزار خواهد بود که علاقه‌مندان برای بازدید از محصولات قرآنی این دست از مراکز می‌توانند به مجتمع فرهنگی 13 آبان واقع در تهران، خیابان طالقانی مراجعه کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا