دفاع مقدس بر صلابت، عقلانیت و معنویت استوار بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش:: جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس بر سه اصل مهم صلابت، عقلانیت و معنویت استوار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیرسرتیپ محمدحسن نامی ،  در آیین معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود:در ابتدای جنگ تحمیلی دشمن ادعا کرده بود که ظرف سه روز خوزستان و به مدت یک هفته نیز پایتخت ایران را اشغال خواهد کرد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ، بیان کرد:ایمان و توکل رزمندگان و فرزندان شجاع این مرز و بوم ، تمام معادلات سیاسی و نظامی دشمنان را بر هم زد و در دوران هشت ساله دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد.

وی بیان کرد:این در حالی است که در تمام جنگ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با کشورهای مختلف جهان، بیش از سه میلیون و 200 هزار هکتار از خاک ایران جدا شد.

نامی، مهمترین رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را جلوگیری از تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون شهدا و ایثارگران و دستاوردهای ارزشمند رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس داسنت.

وی بیان کرد: ثبت و تدوین مبانی فرهنگی و حماسی دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف انتقال این مفاهیم به نسل های آینده و سایر ملت های آزادیخواه جهان از جمله وظایف ذاتی این بنیاد است.

او گفت:همچنین بهره برداری مناسب از توانمندی سازمان ها، نهادها و سایر موسسه های فرهنگی و نیروهای مسلح برای نشر و انعکاس دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر وظایف این بنیاد به شمار می آید.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال مفاهیم و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با استفاده از تاریخ شفاهی و روایتگری رزمندگان ، اقدام به تبیین بخشی از این مفاهیم کرده است.

نامی ، دوران هشت ساله دفاع مقدس را برگرفته از واقعه عاشورا دانست و گفت: گرچه تبیین و تفسیر تاریخ 1500 ساله اسلام در همان نصف روز حادثه عاشورا ملموس است اما تاریخ حداقل 800 سال آینده را باید در رشادت های رزمندگان و ارزش های والای دفاع مقدس جست و جو کرد.

در این آیین سرهنگ امرالله درفشی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سرهنگ حسن بدخشان نژاد مدیرکل پیشین این بنیاد تقدیر شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا