کاهش 10 درصدی وقوع جرم در نیروهای مسلح
تاريخ : 4 / 11 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل,بسیج مردمی,پایگاه مردمی, | 19:16 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از کاهش 10 درصدی وقوع جرم در نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، محمود صفری ظهر امروز در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در سال 92 که با محوریت بررسی علل و عوامل ارتکاب جرائم علیه تمامیت جسمانی برگزار شد، اظهار داشت: برای بررسی علل وقوع جرم و رده‌بندی آن باید تحقیقات جامع و گسترده صورت گرفته و داده‌ها را در سطح کلان جمع‌آوری کرد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه چهارم پنج‌ساله پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در حال اجرا است و نزدیک به 550 جلسه مشابه همایش فارس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

صفری اضافه کرد: همین همایش‌ها نیز به نوعی کاری علمی است چراکه فرماندهان و افراد با اطلاع از جرم در این همایش‌ها گرد یکدیگر آمده و تجارب خود را طرح می‌کنند که در نهایت دسته‌بندی شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از نخبگان نیروهای مسلح در کنار راهکارهایی مانند توزیع پرسشنامه برای بررسی علل وقوع جرم بسیار کاربردی بوده ضمن آن که این کار خود نوعی فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری است.

صفری خاطرنشان کرد: علل و عوامل وقوع جرم از مسائل فردی تا اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... را در بر می‌گیرد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: بیشترین پرونده جرائم ما در مورد سربازان وظیفه است که البته جرم‌های سنگینی نیست و جرائم در حوزه کادر و پایور بسیار معدود بوده و روند رو به کاهش دارد.

وی ابراز داشت: پیشگیری از جرم یک موضوع فراسازمانی است و برای رفع آن باید تمام قوا و مردم کمک کنند تا ریشه‌کن شود.

صفری تصریح کرد: تشکیل مراکز مشاوره در یگان‌های نیروهای مسلح در شمار مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح است که به شناسایی افراد مستعد انجام جرم پرداخته و برنامه‌هایی در زمینه ورزش و ... بسترهای وقوع جرم را از بین می‌برد.

وی در ادامه گفت: در نیروهای مسلح امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کاهش جرائم را شاهد بوده‌ایم.

صفری در ادامه بر ضرورت خودکنترلی، استفاده از اصل تشویق و تنبیه، جامعیت و هدفمندی، اصل برائت و این که انسان‌ها در وهله نخست عاری از جرم تلقی شوند، تاکید کرد و ابراز داشت:  استمرار در برخورد قاطع با مجرمان، مشارکت و هم‌افزایی، حذف هدف‌های مجرمانه، سلب منافع حاصل از جرم و کاهش سرخوردگی و استرس در نیروهای مسلح به ویژه در حوزه سربازان، نزدیک کردن اختلافات فرهنگی و یافتن راه‌های نزدیکی اقوام و فرهنگ‌ها از عوامل کاهش جرم در نیروهای مسلح است.

به گزارش فارس، این همایش توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح و به میزبانی صنایع الکترونیک شیراز با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس، استاندار این استان، فرماندهی ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرماندهی پایگاه هوابرد شیراز، مدیرکل اطلاعات فارس، ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان فارس و نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا