پیشکسوت ارتش: افسران نیروی زمینی هم در روز 19بهمن 57 حضور داشتند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش:: پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی، دهه فجر را سندی معتبر از انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) روز 19 بهمن ماه در جمع فرماندهان هوایی ارتش که حدود 40 نفر از فرماندهان نیروی زمینی نیز در آن حضور داشتند، لقب سربازان امام زمان(عج) را به افسران ارتش دادند.

 


** راهپیمایی 19 بهمن از قبل برنامه ریزی شده بود

«محمد سرلک» از افسران زندانی در زمان انقلاب نیز با بیان اینکه برنامه راهپیمایی 19 بهمن از پنجم بهمن ماه برنامه ریزی شد، گفت: ارتش با صدای الله اکبر و لبیک به امام(ره) حرکت کردند.

وی تصریح کرد، در این روز برخی افراد از مرکز آموزش های نیروی هوایی حرکت کردند و ما نیز از ستاد نیروی هوایی به آنها ملحق شدیم و در نهایت همبستگی و اتحاد حرکت کردیم.

سرلک ادامه داد: در آن زمان فضای نامناسبی نسبت به ارتش در اذهان عمومی وجود داشت و مجبور بودیم با لباس شخصی به اداره برویم و بعد در اداره لباس های خود را عوض می کردیم.

وی گفت: برخلاف روزهای دیگر در روز 19 بهمن ماه در طول مسیر با لباس نظامی و الله اکبر مسیر را طی کردیم و شعار «ما از طاغوت گذشتیم به ملت پیوستیم» و «ما همه سرباز تواییم خمینی» در میان جمعیت زمزمه می شد.



** فعالیت آمریکایی ها در ستاد نیروی هوایی آزار دهنده بود

سرتیپ دوم امیر بدوی نیز یکی دیگر از یادگاران انقلاب گفت: 11 سال در طرح و برنامه ستاد نیروی هوایی خدمت کردم و در پروژه ای که تیم کارشناسی آمریکایی با 21 نفر به مدت شش ماه کار می کرد، حضور داشتم.

وی افزود: حضور تیم کارشناسی آمریکایی، فعالیت های بسیاری را به ارتش جمهوری اسلامی تحمیل می کرد که روح و جان ما را آزار می داد.

بدوی ادامه داد: سرهنگ شفیعی مافوق من بود اما نمی توانست به تیم کارشناسی آمریکایی بگوید که چه کرده ایم، به همین جهت قرار شد بنده و به اتفاق سه نفر دیگر این پروژه را در طی چند روز به نتیجه برسانم.



** تفکر ارتش معنوی بود

حجت الاسلام رحمانی نژاد نیز از دیگر چهره های ماندگار ارتش به گوشه هایی از خاطرات خود اشاره کرد و گفت: منافقین بدنبال این بودند که قیام را مسلحانه جلوه دهند، اما امام(ره) بدنبال این بودند که قیام مسلحانه نشود چه بسا که مردم به ارتش نیز گل می دادند.

وی ادامه داد: بافت نظامی ما ریشه اعتقادی و معنوی داشت، ملت جواب گلوله را گل داده بودند در حقیقت تفکر ارتش معنوی بود.

رحمانی نژاد افزود: روحیه ای که مردم و انقلابیون از حضور نظامیان گرفتند این بود که به هیچ عنوان ارتش مقابل ملت نیست، بلکه در روز راهپیمایی ارتش از خیابان امام حسین(ع) تا میدان آزادی، بیشتر جوانان تهرانی سر خود را تراشیده بودند تا میان سربازان گم شوند و از دستگیری سربازان ممانعت شود.

وی ادامه داد: تفکر امام(ره) و باور امام(ره) از ارتش، باعث ماندگاری ارتش شد و این باور تا امروز باقی مانده است.



** فرمان درود به امام(ره) را صادر کردم

در ادامه این مراسم، نورشاهی از پیشکسوتان نیروی هوایی گفت: در دوران رژیم شاهنشاهی به مستشاران آمریکایی امکانات بیشتری داده می شد، هرچند که از تخصص و رتبه پایین تری برخوردار بودند.

وی افزود: در روز 19 بهمن 57 در مدرسه علوی حضور یافتیم و من فرمان درود به امام خمینی(ره) را به همافران دادم. در آن روز اجازه داده نمی شد که عکاس وارد محوطه مدرسه شود اما با اصرار زیاد، «حسین پرتوی» عکاس روزنامه کیهان وارد مدرسه شد و از سلام نیروی هوایی به امام(ره) عکس گرفت.

نورشاهی همچنین گفت: امروز پس از گذشت سال ها از انقلاب، پرده ها کنار زده شده و بینش انقلابی مردم نیز بیشتر افزایش یافته، اما مسوولیت ما نیز بیشتر شده است.



** هواپیماهای نیروی هوایی یکباره مسلح شدند

در پایان این نشست هم اندیشی، امیر سرتیپ انصاری نیز با اشاره به اینکه در بهمن ماه به یکباره هواپیماهای نیروی هوایی مسلح شد، خاطرنشان کرد: می دانستیم که حمله خارجی وجود ندارد، پس مسلح کردن هواپیماها برای ترساندن مردم بود، نیروهای تدارکات به ما گفته بودند که پرواز کنیم زیرا آنها تجهیزات را بگونه ای نصب کرده بودند که امکان تیراندازی وجود نداشت.

وی افزود: عده ای از خلبانان نیز گفتند که هواپیماها به درستی مجهز شوند تا آنها مراکز دولتی را بمباران کنند که البته این پروازها انجام نشد.

در این نشست همچنین ناگفته هایی از حضور کارکنان نیروی هوایی از آغازین لحظات شکل گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسامی بیان شد.

سپس هر کدام از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس به تبیین و تشریح حضور کارکنان ارتش جمهوری اسلامی «آجا» در دوران انقلاب پرداختند.

همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حرکتی شجاعانه در 19 بهمن 1357 با حضور در اقامتگاه حضرت امام خمینی(ره) در جماران با ایشان و آرمان های والای انقلاب بیعت کردند.

تصویر ادای احترام این همافران به حضرت امام خمینی(ره) به اثری ارزشمند و جاودان در ثبت روزهای انقلاب تبدل شده است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا