نیروی هوایی ارتش در عملیات کربلای ۵ نقش چشمگیر و موثری داشت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش:: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ساقط کردن ۶۵ جنگنده رژیم بعثی عراق و حضور گسترده و موثر یگان شنوک نیروی هوایی ارتش بخشی از دستاوردهای این نیرو در عملیات "کربلای۵" است.
امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین «کربلای۵» در گفتگو یی با خبرگزاری دفاع‌مقدس ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدای این عملیات اظهار داشت: عملیات «کربلای۵» یکی از ماندگار‌ترین عملیات‌های دفاع‌مقدس بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران با سه یگان حضور فعال و مستمری را در آن ایفا کرد.

امیر حیدری با تبیین نقش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات «کربلای۵» اذعان کرد: نیروی هوایی و پدافند هوایی که در طول ۸ سال دفاع‌مقدس در یک مجموعه نقش آفرینی می‌کردند از نقش آفرینان مهم این عملیات بودند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه بیان کرد: در هر عملیاتی پوشش هوایی یک اصل به شمار می‌رود، یعنی اگر عملیات فاقد پوشش هوایی نزدیک باشد با موفقیت چندانی روبرو نمی‌شود، پس اتکای همه عملیات‌های زمینی به پوشش نیروی هوایی است.

وی در ادامه به دلاوری‌های خلبانان نیروی هوایی ارتش در عملیات «کربلای۵» پرداخت و گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات با از خودگذشتگی خلبانان توانست پوشش هوایی عملیات را به طور مطمئن به انجام برساند.

حیدری در بیان دستاوردهای نیروی هوایی در این عملیات گفت: بیش از ۶۵ جنگنده رژیم بعثی عراق در این عملیات سرنگون شد که این بخشی از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش در عملیات «کربلای۵» با پوشش نیروی هوایی و پدافند بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن اشاره به نقش و خدمات هوانیروز در عملیات «کربلای۵» بیان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از یک طرف با بالگردهای کبری پوشش هوایی نزدیک را بر قرار می‌کرد و از طرفی دیگر با هلی‌کوپترهای پشتیبانی و شنوک‌های هوانیروز نقل و انتقال عمده رزمندگان را برعهده داشت.

وی در ادامه با مهم خواندن حضور یگان شنوک نیروی هوایی ارتش در عملیات «کربلای۵» اظهار کرد: یگان شنوک نیروی هوایی ارتش نقش بسیار مهمی را در ابعاد مختلف دفاع مقدس ایفا کرده است. انتقال رزمندگانی که باید از خطوط پدافندی به خط می‌رفتند، انتقال مجروحانی که باید بلافاصله برای درمان انتقال داده می‌شدند تنها بخشی از فعالیت این یگان بود.

امیرسرتیپ حیدری در پایان خاطر نشان کرد: یگان توپخانه‌ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزئی از تشکیلات اثرگذار صحنه ساز نبرد است که در این عملیات حجم عظیمی از آتش بارهای توپخانه خود را در خدمت برادران عزیز سپاه گذاشت.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا