بخش اعظم پاکسازی عمومی میادین مین استان خوزستان انجام شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع گفت: بخش اعظم عملیات پاکسازی استان خوزستان که در طول جنگ تحمیلی به آلوده‌ترین منطقه جهان تبدیل شده بود، با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور، سپاه، ارتش و شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از    خبرگزاری فارس  ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به همراه رئیس جمهور به استان خوزستان سفر کرده است در جریان بازدید از روند اجرای عملیات مین‌زدایی استان خوزستان، گفت: بخش اعظم عملیات پاکسازی استان خوزستان که در طول جنگ تحمیلی به آلوده‌ترین منطقه جهان تبدیل شده بود با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور، سپاه، ارتش و شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

دهقان با تشکر و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این امر اظهار داشت: این جهاد خالصانه و خاموش موجب احیاء مناطق مرزی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی و کردستان شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه به‌هم‌ریختگی میادین بر اثر آبرفتی بودن زمین، جابجایی مین براثر حرکت خاک، تراکم زیاد مین‌های والمر و ضد خودرو، پنهان شدن مین در لایه‌های زیرین خاک، وجود میدان مین در شیب‌های تند، مناطقی که زیر آب بوده و در حال حاضر خشک شده و رملی بودن بعضی از مناطق از دلایل صعوبت و سختی کار است، گفت: با وجود چنین موانعی بیش از 600 هزار مین و هزاران گلوله عمل نکرده طی دو سال گذشته جمع‌آوری و منهدم شده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: اقدام بزرگ پاکسازی که در سایر استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با رشادت و از خودگذشتگی جان برکفان این عرصه عملی نشده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر پاکسازی میادین مین، اجرای دهها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، فکه و چزابه و سایر مناطق این استان را از دستاوردهای بسیار مهم کار پاکسازی برشمرد و افزود: این مهم موجب رونق اقتصادی عمرانی و افزایش اشتغال و ارتقاء امنیت و حفاظت از محیط زیست شده است.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: این روند با شتاب، دقت و کیفیت بیشتر تا جمع‌آوری آخرین مین و گلوله عمل نکرده در حال انجام است و ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان بیاوریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا