استمداد دولت از نیروهای مسلح برای آبادانی کشور/ باید الگوی مقاومت و سازندگی باشیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

   پایگاه مردمی ارتش::رئیس‌جمهور گفت: دولت باید برای آبادانی کشور تلاش کند و در این راستا دست نیاز به سمت نیروهای مسلح دراز می‌کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از    خبرگزاری فارس به خوزستان، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خوزستان در ستاد فرماندهی لشکر 92 زرهی آغاز شد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، رییس جمهور را در این برنامه همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور در این دیدار با بررسی عملکرد نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس، به عملیات شکست حصر آبادان اشاره و تصریح کرد: این عملیات در واقع آغاز پیروزی در برابر متجاوزان بود و طریق القدس و فتح‌المبین، سطح رزمندگان اسلام را آشکار کرد.

وی اضافه کرد: آزادی خرمشهر دل همه ایرانیان و آزادی خواهان را از غصه رها کرد؛ عملیات‌های رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلای 4 و کربلای 5 و همه عملیات‌های سرنوشت‌ساز که در این استان شاهد بودیم و دلاوری‌هایی که در این استان شکل گرفت دل ایرانیان را شاد کرد، البته سایر استان‌های میانی و غربی و سراسر میهن اسلامی نیز این دلاوری‌ها را داشتند.

روحانی با تأکید بر اینکه خوزستان نماد مقاومت یک ملت است، گفت: آذری، فارس، لر، ترکمن، سیستانی، عرب همه در این سرزمین جنگیده‌اند و به خوزستان آمدند و از مرزها دفاع کردند گویی در دفاع مقدس یک بار دیگر انسجام، اتحاد و بالاتر ساخت هویت ملی ایرانیان شکل گرفت.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز خوزستان نباید تنها یادگار مقاومت باشد که باید باشد و تنها نباید راهیان نور، سرزمین‌های پاک ایثار، فداکاری و ایستادگی ملت خود را مشاهده کنند که باید مشاهده کند. امروز در کنار بازدید از این سرزمین باید از آبادانی خوزستان و این سرزمین سبز نیز سخن گفت.

وی با بیان اینکه باید مزرعه‌های باشکوه، صنعت شکوهمند و شهرهای بازسازی شده بهتر از قبل از جنگ باشد، یادآور شد: امروز رسالت دیگری بر عهده همه ماست همانطور که در دفاع مقدس ما در این منطقه و جهان الگو شدیم و 8 سال در برابر متجاوزان ایستادیم امروز هم باید در آبادانی این سرزمین الگو شویم.

روحانی با بیان اینکه ما باید الگوی دفاع، مقاومت و استقامت باشیم و همزمان الگوی سازندگی و توسعه نیز باشیم، افزود: نیروهای مسلح همانطور که پاسدار مرزهای این سرزمین هستند و برای دفاع از سرزمینشان تحت فرامین و ولایت ولی امر نگاهشان به بیرون مرزهاست و با چشم تیزبین خود تحرکات دشمنان و رقیبان را به دقت نظاره می‌کنند، نگاه دیگری هم به دیگر دشمنان کند یعنی توسعه نیافتگی، حاشیه‌نشینی، بیکاری و مشکلات اقتصادی که اینها هم دشمنان ملت ما هستند.

وی ادامه داد: دولت به همان نسبتی که مصمم است از مرزهای این سرزمین به کمک نیروهای جان بر کف و مسلح دفاع کند باید از توسعه و پیشرفت کشور نیز دفاع کند؛ در این راه دولت دست نیاز به سمت نیروهای مسلح دراز می‌کند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: نیروهای مسلح هستند که می‌توانند کشوری امن، استانی امن و مرزهایی امن را برای توسعه بسازند بدون زیربنای امن و امنیت، هیچگونه توسعه و پیشرفتی امکان‌پذیر نیست. شاید برخی از تصمیمات دولت کار شما را برای دفاع از این سرزمین سخت‌تر و پیچیده‌تر کند. ممکن است نیاز باشد حضور ظاهری آنها کمرنگ اما حضور باطنی آنها و هوشمندی و هوشیاری آنها نسبت به گذشته بیشتر شود. باید سرزمین‌های بیشتری را در اختیار مردم قرار دهیم تا برای این استان تلاش کنند.

روحانی یادآور شد: کشور و ملت ایران صلح‌ دوست است و ما هرگز به کشوری حمله نکردیم و هرگز قصد تجاوز به کشوری را نداریم، ما حتی در جنگ دفاع کردیم و مدافع بودیم، جنگ به ما تحمیل شد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما همیشه آماده‌اند اما جنگ‌طلب نیستند، یادآور شد: ما در دنیای سیاست طرفدار صلح هستیم و برای استقرار آن به نیروهای مسلح توانمند، آموزش دیده و قدرتمند نیاز داریم.

وی با بیان اینکه همانگونه که حاضر نیستیم یک کیلومتر از سرزمین‌مان مورد تجاوز قرار گیرد نسبت به حقوقمان نیز اینچنین هستیم، یادآور شد: ما دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم و به همه کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی و منع آن پیوسته‌ایم اما در عین حال از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: ما فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر می‌خواهیم. در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از هر چه حق ماست کوتاه نمی‌آییم و ما هیچگاه همانگونه که فتوای مقام معظم رهبری است هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا