امام خمینی(ره) در دوران جنگ تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: حضرت امام(ره)، تهدیدها را در دوران جنگ تحمیلی به فرصت تبدیل کرده و جبهه‌ها را کلاس درس و دانشگاه خواندند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس امیر سرتیپ دوم "ابراهیم گلفام"، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، صبح امروز به مناسبت گرامیداشت عملیات کربلای 5 و شهدای هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهدای ارتش، از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد و در جریان روند تهیه و تولید اخبار این خبرگزاری قرار گرفت.

امیر گلفام در حاشیه این بازدید و طی گفت‌وگویی با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به حماسه آفرینی‌های دلاورمردان و سربازان جان برکف انقلاب در دوران 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرزند نوپای انقلاب از سوی دشمنان مورد هجمه و تعرض قرار گرفت.

وی با بیان اینکه صدام به عنوان نماینده استکبار تلاش کرد تا انقلاب اسلامی را با چالش مواجه کند، ادامه داد: در مقابل هجمه همه‌جانبه استکبار، تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی، یعنی امام خمینی(ره) با درایت و رهبری عالمانه خود 15 سال قبل تئوری انقلاب را طراحی کرده بود و انقلاب را در موعد خود به پیروزی رساند.

رئیس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به هدایت و رهبری امام راحل در ابتدای جنگ و تاثیر این هدایت‌ها در پیروزی رزمندگان اسلام افزود: سخنان و رهبری ایشان در ابتدای جنگ و در طول آن، آرامشی  وصف ناشدنی را به مردم و به مسئولین نظام بخشید.

امیر گلفام نقش امام راحل در جنگ را بی بدیل دانست و تصریح کرد: حضرت امام(ره)، تهدیدها را در دوران جنگ تحمیلی به فرصت تبدیل کرده و جبهه‌ها را کلاس درس و دانشگاه خواندند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) به عنوان یک رهبر مذهبی و فرماندهی مقتدر هدایتگر جنگی بود که دفاع مقدس نام گرفت، چرا که دشمن در صدد نابودی نظام اسلامی بود که ریشه در اعتقادات شیعه داشت. از طرفی به دنبال تعرض به حاکمیت یک کشور بود.

امیر گلفام با اشاره به مقاومت مردم در جنگ تحمیلی بیان کرد: مردم در این جنگ، با فرماندهی رهبری مقتدر چون امام خمینی(ره) ایستادگی کرده و دفاع مقدس را شکل دادند.

وی یکی از برکات و نعمت‌های دانشگاه جنگ را آغاز شکوفایی در کشور عنوان و تصریح کرد: قهرمانان این دفاع مقدس، شهدا هستند که با ایثار و فداکاری، از جان خود گذشته و برای حفظ نظام و کشور شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پایان با بیان خاطره‌ای از "شهید صیاد شیرازی" یاد وی را گرامی داشت و گفت: شهید صیاد شیرازی قبل از  شروع عملیات فتح‌المبین به همراه محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس به محضر امام خمینی(ره) رسیدند و از ایشان راهنمایی خواستند، امام (ره) با ایمان راسخ خود به فرماندهان ارتش و سپاه آرامش دادند و وقتی شهید صیاد و فرمانده کل سپاه به قرآن رجوع کردند، سوره فتح و آیه "إِنَّافَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا" آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا