نیروی زمینی ارتش توان مقابله با تهدیدات گسترده دشمنان را دارد/ جمله فراموش نشدنی ژنرال عراقی درباره

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو امروز با تکیه بر جوانان متخصص و تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده و به قدری توانمند شده که هیچ هراسی از اینکه نه‌تنها با یک کشور بلکه با چندین کشور بجنگد ندارد.

امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس به تبیین برنامه‌های این نیرو، بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و راهبردهای نیروی زمینی ارتش پرداخت که متن آن در ذیل آمده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه قلم زدن در عرصه دفاع مقدس کمتر از حضور در جنگ نیست، افزود: طبق فرمایش امام(ره) که فرمودند "قلم زدن در عرصه دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست" زحمات کسانی که در عرصه دفاع مقدس قلم می‌زند هم‌ردیف حضور در خط مقدم جبهه و در عرصه ایثار و شهادت است.

نیروی زمینی ارتش امروز با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست

امیر حیدری اظهار داشت: توانمندی امروز نیروی زمینی ارتش با توان این نیرو در دوران دفاع مقدس به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. پیشرفت‌های چشمگیری در این مدت زمانی صورت گرفته است. نیروی انسانی، محور اصلی نیروهای مسلح است که  پس از طی کردن  یک عمر ۳۵ساله در انقلاب در فضایی اسلامی رشد کرده و طبیعتا به نیرویی محکم با تعهد و ولایی با تجاربی ارزشمند تبدیل شده است، در صورتی که در دوران دفاع مقدس نیروهای ارتشی چندین دسته بودند؛ مثلا یک گروه، انسان‌هایی شجاع و ولایی بودند که همه نیرو‌ها از تجارب آن‌ها استفاده می‌کردند و گروه دیگر صرفا نظامی بودند و به ابعاد دیگر اهمیتی نمی‌دادند. ولی امروز افسرانی وارد این نیرو می‌شوند که  با اعتقادات قوی و ولایی رشد پیدا کرده‌اند.

صددرصد آنچه که در اختیار نیروی زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت داخل است

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس کاملا به بیگانه وابسته بود، حتی یک تفنگ ساده هم در اختیار نداشت، اما اکنون بنا به دستور امام (ره) و تدابیر راهبردی فرمانده کل قوا، نهضت خودکفایی در این نیرو کلید خورده است و امروز به جرات می‌توان گفت، صد درصد آنچه که در اختیار نیروی زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با دست توانمند مهندسان، مبتکران و وزارت دفاع صورت می‌پذیرد. نیرویی که کاملا به بیگانه وابسته بود امروز با تکیه بر جوانان متخصص و تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده است، نیروی زمینی ارتش به قدری توانمند شده است که هیچ هراسی از تهدیدات فرامنطقه‌ای ندارد.



فرمانده سابق قرارگاه جنوب با اشاره به بومی سازی تسلیحات مهم نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: مهم‌ترین تسلیحاتی که در نیروی زمینی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد بالگرد‌ها، تانک‌ها، توپ‌ها، انواع راکت‌انداز‌ها، نفربر‌ها و موشک انداز‌ها هستند که فن‌آوری این تسلیحات کاملا بومی است.

تاکتیک‌های نوین نیروی زمینی کاملا بومی است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، به  بومی بودن تاکتیک های نوین نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و افزود: از لحاظ تاکتیک پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم که ریشه در فن‌آوری و تخصص فرزندان این مرز و بوم دارد و کاملا بومی است، هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که تاکتیک‌های نوین نزاجا از تاکتیک‌های آنان گرفته شده است.

معاون هماهنگ کنندهٔ سابق نیروی زمینی ارتش، در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، به دلایل رسانه‌ای نشدن «رزمایش قمر بنی هاشم» اشاره کرد و گفت: این رزمایش یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های نیروی زمینی به شمار می‌آید؛ چرا که در گستره ۸۰۰هزار کیلومتری اجرا شد و به واسطه استفاده از تاکتیک‌های نوین، تست تسلیحات جدید برای نخستین بار و تعداد بالای تجهیزات به کار گرفته شده صلاح نبود که رسانه‌ای شده و این توانمندی‌ها افشا شود.

«تیپ ۶۵» یک نیروی منحصر به فرد در نیروی زمینی ارتش است

وی در ادامه به توانمندی‌های «تیپ ۶۵نوهد» اشاره و تصریح کرد: «تیپ ۶۵» یک نیروی منحصر به فرد در نیروی زمینی ارتش است با پرسنل کاردی گزینش شده که  تمام آموزش‌های لازم را اعم از چتربازی؛ سقوط آزاد؛ رزم در کوهستان، دریا، کویر، جنگل؛ دوره‌های متعدد از جمله رهایی گروگان، تامین خطوط هوایی و زمینی؛ تامین مراکز حساس کشور و تیراندازی با انواع سلاح را دیده‌اند.

درگیری‌های نیروی زمینی ارتش با گروهک تروریستی منافقین

جانشین نیروی زمینی ارتش در ادامه این گفت‌وگو به بیان خاطره‌ای از درگیری‌های نیروی زمینی با منافقین اشاره کرد و افزود: ما با منافقین درگیری‌های زیادی داشتیم، اما در یکی از این  درگیری‌ها منافقین تعدادی از سربازان ما را به اسارت گرفتند. این حادثه که در منطقه کوشک صورت گرفت در آن زمان نه برای ما و نه برای جامعه قابل قبول نبود. من به فرماندهان گفتم باید کاری انجام دهیم تا هنوز اسرا از این منطقه دور نشده‌اند عراقی‌ها را وادار به برگرداندن اسرا کنیم.

امیر حیدری اذعان داشت: با تجربیاتی که داشتیم به یکی از افسران عراقی فهماندیم که ما قصد جنگ دوباره با عراق را نداریم و می‌خواهیم نفرات خود را پس بگیریم و تاکید کردم که این پیغام را به مقامات ارشد عراقی اطلاع دهد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چند ساعت در مرز شلمچه مذاکراتی صورت گرفت؛ در ابتدا ژنرال عراقی منکر این موضوع می‌شد اما با هوشمندی افراد شنود ما در گفت‌وگوهای رادیویی که به صورت سوری به تهدید و جمع‌آوری نیرو پرداختند، این مقام عراقی به ناچار پذیرفت که افراد ما را از منافقین تحویل بگیرد و به ما بازگرداند؛ ساعت ۱۲و نیم‌‌ همان شب افراد ما را آزاد کردند؛ یعنی کمتر از ۲۴ساعت این امر اتفاق افتاد.

جمله ژنرال عراقی هرگز از ذهنم پاک نشد

امیر حیدری ادامه داد: ژنرال عراقی جمله‌ای به من گفت که هرگز از ذهن من پاک نشد. این مقام عراقی گفت «نمی‌دانم چرا اینقدر خداوند ما را ذلیل کرده است و ایران را اینقدر دوست دارد و قدرتمندش می‌کند.»

فرمانده سابق قرارگاه جنوب در خصوص تحرکات منافقین و اشرار در مرزهای کشور گفت: تحرکاتی که توسط منافقین در مرزهای کشور صورت می‌گیرد کاملا بی‌اثر بوده و نیاز به حضور نیروی نظامی ندارد، بلکه در حد نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی است که با تقویت این نیرو‌ها قطعا مشکلی پیش نخواهد آمد.

به عنوان یک بسیجی وارد عرصه دفاع مقدس شدم

امیر حیدری در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت‌های خود در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: متولد سال ۱۳۴۳از استان کرمانشاه هستم و از سال ۶۱به عنوان یک بسیجی وارد عرصه دفاع مقدس شدم. بعد از مدت کمی از کرمانشاه به کردستان منتقل شدم و درگیری مستقیم با منافقین اولین فعالیت من در جبهه کردستان بود. از سال ۶۳ وارد ارتش شدم و در لشکر ۸۱ به عنوان عضوی از رسته پیاده خدمت کردم و بعد از آن در گردان ۱۱۹به عنوان جانشین فرمانده گردان و سپس بعنوان فرمانده گردان منصوب شدم و در اکثر عملیات‌ها شرکت داشتم.

وی افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی در سال ۶۷ وارد سازمان حفاظت اطلاعات شدم و حدود ۱۰سال در آن‌جا فعالیت داشتم تا اینکه به عنوان فرمانده حفاظت و اطلاعات جنوب منصوب شدم و مهمترین ماموریت ما درگیری جدی و مستمر با گروهک‌‌های ضد انقلاب بخصوص گروهک منافقین بود.

فرمانده سابق قرارگاه جنوب در ادامه بیان داشت: در سال ۱۳۷۷به عنوان فرمانده قرارگاه جنوب ارتش منصوب شدم و تا سال ۸۴ توفیق خدمت در این منطقه را داشتم. بعد از ماموریت در جنوب کشور به‌عنوان معاون عملیات نیروی زمینی ارتش فعالیت خود را آغاز کردم و بعد از گذشت مدتی به عنوان معاون هماهنگ کننده منصوب شدم و از سال ۸۶ تاکنون به لطف خدا لیاقت این را داشته‌ام که در سمت جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به خدمت مشغول باشم و امیدوارم که بتوانم به شایستگی در این امر خطیر به وظیفه‌ام عمل کنم.

باید طبق فرمان مقام معظم رهبری چشم ما به توانمندی‌های داخلی باشد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان این گفت‌وگو در خصوص مذاکرات انجام شده در ژنو اظهار داشت: ما همه سربازان ولایت هستیم و نگاه ما به فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ این شعار نیست، بلکه یک شعور نهادینه شده است. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند به آمریکا خوش‌بین نیستیم. حرف همه ما نیز همین است، آمریکا و اروپا قابل اطمینان نیستند. باید طبق فرمان مقام معظم رهبری چشم ما به توانمندی‌های داخلی باشد، با این توانمندی‌ها به هدف خود برسیم و امیدی به همکاری و مساعدت آمریکا نداریم. ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در تحریم بوده‌ایم و ترسی از تحریم‌ها نداریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا