باید در انتقال صحیح فرهنگ شهادت تلاش کنیم / سخنان امام(ره) اشتیاقی مضاعف در مردم ایجاد می‌کرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: سخنان امام راحل(ره) شور و شوقی مضاعف در مردم ایجاد می‌کرد و طراز جنگ را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر"محمدحسن نامی" جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص عظمت واقعه عاشورا و تاثیر آن بر کل تاریخ گفت: اگر واقعه عاشورا در نصف روز اتفاق افتاد ولی اثر آن تا به امروز کل تاریخ با عظمت شیعه را تغذیه کرده است.

امیر نامی با اشاره به عظمت ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس ۸ ساله ما باید حداقل ۸۰۰ سال عاشورای انقلاب اسلامی را تغذیه کند و بر همهٔ پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و فرهنگ پایداری واجب است که در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت حضور فعال داشته باشند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، گفت: رمز موفقیت حضرت زینب(س) در انتقال درست فرهنگ عاشورا، حضور در صحنه بود و بر ما واجب است که مانند ایشان در انتقال درست فرهنگ شهادت تلاش کنیم.
 
نامی سه اصل اساسی دفاع مقدس را حماسه، عقلانیت و معنویت دانست و افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی صدام ادعا کرد که می‌تواند ظرف مدت یک ساعت، کمر خطوط دفاعی ایران را بشکند اما به یاری خدا و حضور مردم امید صدام در روزهای اول جنگ به یاس تبدیل شد.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به شرایط کشور در روزهای اول جنگ تصریح کرد: غرب و شرق و همه منطقه هر کمکی را که می‌توانستند به صدام کردند اما با این وجود رزمندگان ما توانستند با خلق حماسه‌ای بزرگ دشمن را شکست دهند.
 
وی گفت: جهان غرب که همه چیز را با مادیات اندازه می‌گیرد و نمی‌تواند جایگاه ارزش‌های الهی را تشخیص دهد هرگز به جایگاه معنویت در جبهه‌ها پی نخواهد برد و نقش معنویت در حماسه ۹ دی نیز کمتر از معنویت جبهه‌ها نیست.
 
امیر نامی با اشاره به نقش سخنان امام راحل(ره) در افزایش شور و نشاط جبهه‌ها گفت: سخنان امام راحل(ره) شور و شوقی مضاعف در مردم ایجاد می‌کرد و طراز جنگ را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌داد.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به عقلانیت حاکم در جنگ تحمیلی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دقیق‌ترین اطلاعات برای عملیات‌ها پیش بینی و از تاکتیک‌هایی استفاده می‌شد که در هیچ‌یک از دانشگاه‌های عالی نظامی تدریس نشده بود.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت امروز کشور در بسیاری از علوم مرهون دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: پیشرفت در علوم مولکولی، فناوری نانو، علوم هسته‌ای و فضایی در سطح ۷ کشور پیشرفته دنیا هستیم و در بسیاری از این علوم به سطح خود کفایی رسیده‌ایم.
 
امیر نامی در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس می‌تواند مردم پرشور، دانا و توانای ما را در عرصه‌های مختلف برای سال‌ها هدایت کند.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه اسا‌سنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو بار به استحضار مقام معظم رهبری رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر این اساسنامه در حال سازماندهی جدیدی است و ۵ وزیر در شورای راهبردی آن حضور دارند.
 
در این مراسم با حضور امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از زحمات سرهنگ نادر ادیبی مدیر کل سابق اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز تقدیر به عمل آمد و سردار ابوالفضل اسلامی به عنوان مدیر کل جدید اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز منصوب شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا