نسل چهارم انقلاب باید نسبت به حقایق جنگ و دفاع مقدس بیشتر آگاه شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

  پایگاه مردمی ارتش::حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم نوزدهمین سالروز شهادت شهید ستاری و یارانش اظهار کرد: باید نسل چهارم انقلاب را نسبت به جنگ و دفاع مقدس آگاه کنیم.

 
 
 به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش در این مراسم که دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،  امیر سرتیپ برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین صبری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، خانواده های شهدا و برخی دیگر از چهره های لشکری و کشوری حضور داشتند؛ حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی طی سخنانی گفت: متأسفانه نسل چهارم انقلاب نسبت به جنگ و دفاع مقدس بی‌اطلاع هستند و وظیفه همه ما این است که این نسل را نسبت به دستاوردهای ارزشمند انقلاب آگاه کنیم و بگوییم چه عزیزانی را از دست داده­ایم تا انقلاب به این مرحله برسد.

وی افزود: اگر امروز، رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور با کمال اقتدار، دستاوردهای انقلاب را بیان می‌کنند، مدیون خون شهدا و فداکاری جامعه ایثارگران هستیم
معاون رئیس‌جمهور با بیان این که بنده به واسطه حضور 9 ساله‌ام در نیروی هوایی، از شهید ستاری خاطرات زیادی دارم، تصریح کرد: ما هرچه برای خانواده شهدا و جانبازان انجام دهیم، نمی‌توانیم پاسخگوی خدمات شهدا به انقلاب و کشور باشیم.

شهیدی محلاتی افزود: رهبری در وصف شخصیت شهدای سانحه هوایی فرمودند که تا این عزیزان در نیروی هوایی بودند، خیالم از آسمان ایران آسوده بود و عمق این مطلب یعنی این که انقلاب چه نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان این که حقیقتاً 15 دی 73 برای ما خیلی تلخ بود، گفت: از خدا می‌خواهم که به همه، راه این شهیدان را نشان دهد.

 


همچنین مراسمی نیز به همین مناسبت در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، دکتر سورنا ستاری، فرزند شهید ستاری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، وزیر اطلاعات و خانواده و همرزمان شهید ستاری برگزار شد؛ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حضور مسئولین لشکری و کشوری و همچنین خانواده شهید سرلشکر ستاری، با بیان این که شهید ستاری ابتکارات و اقدامات بسیار مفیدی در نیروی هوایی و پدافند هوایی داشت، اظهار کرد: 14 آبان امسال در محضر فرمانده معظم کل قوا گزارشی از مسائل پدافند خدمت معظم­له ارائه کردیم . در همان دیدار، مقام معظم رهبری به خدمات شهید ستاری و نقش موثر وی در ارتقای توان رزمی نیروی هوایی اشاره فرمودند.

امیر سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد: شهید ستاری پدر کنترل و فرماندهی کشور بود. پنج سال از تفکیک پدافند و نیروی هوایی می‌گذرد و پنج رزمایش عظیم پدافند برگزار کرده‌ایم، که این پیشرفت را مدیون شهید ستاری و امثال ایشان هستیم.

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در ادامه سخنانش به خدمات بزرگ شهید ستاری در تشکیل شبکه دیده بانی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار پایه‌گذار دیده‌بانی کشور بود و از آن موقع تا امروز این شبکه گسترش فراوانی داشته است.

 وی به تلاش های بی وقفه شهید ستاری در بخش فرماندهی کنترل و شبکه یکپارچه آن نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که شهید ستاری صحبت از فرماندهی، کنترل و شبکه یکپارچه می‌کرد کسی در کشور اطلاعات کاملی از فرماندهی و کنترل نداشت ولی شهید ستاری آن را با برنامه ریزی خوبی پایه گذاری کرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی خصوصیات برجسته این شهید بزرگوار را نهراسیدن از مشکلات و متوقف نشدن عنوان کرد و ادامه داد: سرلشکر شهید ستاری، تعمیر و نگهداری در بخش آفندی، پدافندی، تولید محصول و غیره را به خوبی در کشور به بهره برداری رساند و در حقیقت به ما جرأت داد که به سوی مشکلات رفته و متوقف نشویم.

 وی با بیان این که بنیانگذار دانشگاه پدافند هوایی، شهید منصور ستاری است، اظهار داشت: این شهید والامقام  با 20 سال سابقه، فرمانده نیروی هوایی شد چرا که فرد لایق و باکفایتی بود.

در این مراسم مستندی از زندگی شهید ستاری پخش شد و در پایان نیز از خانواده شهید ستاری تجلیل شده و از سردیس آن شهید بزرگوار در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه پرده‌برداری شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا