بازدید رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی از یگان مستقر در پارچین

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از  روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) وی در جمع پرسنل کادر و وظیفه این یگان ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، نعمت محبت و دوست داشتن است که در آیین‌ها و مکاتب دیگر کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود: کانون محبت قلب است. وهمه انسانها این کانون را دارند یعنی همه دلها به نوعی به سوی محبوبی کشش دارد اما بعضی ها راه را گم کرده و محبوب را بد انتخاب می‌کنند لذا شما می‌بینید بعضی انسانها به جای محبوب واقعی دچار عشق مجازی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری ادامه داد: عده ای هم هستند که قلبشان بسوی محبوب واقعی است. پیامبر اسلاممی فرمایند: محکمترین دستگیره ایمان محبت برای خداست یعنی هرکسی را که دوست داری برای خدا باشد و هر کسی را که دوست ندارینیز برای خدا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تاثیرات محبت در اعمال انسان با اشاره به آیه 31 سوره «آل عمران»تصریح کرد:خداى متعال در این آیه مفهوم دوستى واقعى را تبیین مى کند و فرق آن را با محبت کاذب و دروغین روشن مى سازد، مى فرماید: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ».(بگو: اگر خدا را دوست مى دارید از من پیروى کنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد که خدا آمرزنده مهربان است)؛ یعنى محبت، تنها یک علاقه قلبى ضعیف و خالى از هر گونه اثر نیست، بلکه باید آثار آن، در عمل انسان منعکس باشد.کسى که مدعى عشق و علاقه به پروردگار است، نخستین نشانه اش این است که از پیامبر و فرستاده او پیروى کند.

وی ادامه داد: این آیه، نه تنها به مدعیان محبت پروردگار در عصر پیامبر(ص) پاسخ مى گوید، بلکه یک اصل کلى در منطق اسلام براى همه اعصار و قرون است، آنها که شب و روز دم از عشق پروردگار یا عشق و محبت پیشوایان اسلام و مجاهدان راه خدا و صالحان و نیکان مى زنند اما در عمل، کمترین شباهتى به آنها ندارند، مدعیان دروغینى بیش نیستند. که سر تا پا آلوده گناه اند، با این حال قلب خود را مملو از عشق خدا، پیامبر (ص)، امیر مؤمنان(ع) و پیشوایان بزرگ مى دانند، و یا عقیده دارند ایمان و عشق و محبت تنها به قلب است و ارتباطى با عمل ندارد، از منطق اسلام به کلى بیگانه اند. همچنانکه امام صادق(ع) می‌فرمایند: «ما أَحَبَّ اللّهَ مَنْ عَصاه»؛ (کسى که گناه مى کند، خدا را دوست نمى دارد).

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه دیدار خود از مواضع مستقر در پارچین بازدید به عمل آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا