حجت‌الاسلام آل‌هاشم: اگر نیروهای مسلح ایران قوی نبود آمریکا به خواسته قانونی ما تن نمی‌داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته‌های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری فارس  ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی سخنانی با اشاره تلاش استعمارگران برای مسخ کردن نسل جوان کشورهای اسلامی، گفت: استعمارگران برای دور کردن جوانان از اسلام ناب و خاموش کردن روحیه دینی و علمی، توطئه‌های گوناگونی را شکل دادند و یکی از محورهای اصلی این توطئه‌ها دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است.

وی با بیان اینکه در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: آنان به دنبال از بین بردن ایمان و اعتقادات دینی ملتهای مسلمان بودند در حالیکه اعتقادات اسلامی در جنبش‌ها و حرکت‌های آزادی بخش، نقش مهمی داشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی ملت ایران و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان به وی‍‍ژه روشنفکران و اندیشمندان جهان اسلام و ایران را احیا کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از گذشته‌های دور جایگاه رفیعی در میان مردم ایران داشته‌اند، اظهار داشت: در طول تاریخ معاصر، نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و تاثیر گذار بوده است، به گونه‌ای که با نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب معاصر کشورمان در می‌بابیم، علما مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را بر عهده داشته‌اند و در مبازرات مردم ایران در مقابل حکومت‌های جائر، پیشاپیش مردم به قیام برخواسته‌اند و حرکت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: در رژیم پهلوی تلاش‌های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی گرایی در نهادهای فرهنگی و آموزشی صورت می‌گرفت و دانشگاه‌ها یکی از اهداف اصلی، برای تاثیر گذاری فرهنگی از سوی استعماگران بود.

وی گفت: اولین تحصیل کردگان ایرانی غالبا کسانی بودند که به دلیل تحصیل در غرب، نسبت به دین بی تفاوت و در بسیاری موارد ستیزه جو بودند. در ادامه نیز نه تنها دین تضعیف شد، بلکه دین گریزی و دین ستیزی در ایران گسترش یافت. این در حالی بود که ملت ایران همواره پیشرفت های علمی را در پرتو باورهای دینی خود به دست آورده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه جدا افتاده از دین و مبانی دینی، در آن زمان نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند، بلکه به مرکزی برای  ترویج اندیشه های غربی، شرقی و فرهنگ لیبرالی تبدیل شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) شکل گرفت و خاطرنشان کرد: امام در پیام نوروزی سال 59 خود گسترش پ‍وشش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلامی را به عنوان هدف اصلی مطرح فرمودند. این اندیشه بلند موجب شد که حوزه و دانشگاه تلاش مشترکی برای عمق بخشی به پ‍ژوهش آغاز کنند که درفضای سیاسی کشور در آن دوران  وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ضرورت‌های انقلاب محسوب می‌شد و توانست با رفع خطرات انقلاب، روند حیات کشور را تضمین کند.

آل هاشم افزود: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با آگاهی نسبت به واقعیت‌های تاریخی، تحولات اجتماعی و با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی، پیشرفت کشور را در گروی آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و آشنایی روحانیون با پیشرفت‌های علمی جهان دانستند و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد بودیم که این دو قشر در سایه رهبری حضرت امام(ره) برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی جزو اقشار پیشگام بودند و برای ایفای مسئولیت‌های حساس خود وارد عمل شدند.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت نقش این دو قشر وحدت میان آنها مورد توجه حضرت امام  و مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه و حوزه بیشتر از گذشته به اتحاد و یکانگی نیاز دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلی حضرت امام برای مقابله با ترفند دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی این وحدت لازم است. مقام معظم رهبری با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف. وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

آل هاشم در با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید آیت الله مفتح، خاطرنشان کرد: این روز یادآور خدمات سربازی مجاهد و شاگردی خستگی ناپذیر از شاگردان حضرت امام و مجاهدی نستوه است که با بصیرت کامل مسئولیت خود را شناخت و به درستی در راه اهداف و آرمانهای مکتب متعالی اسلام جان خود را فدا کرد.

وی افزود: شهید آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن این دو قشر را احساس کرد و به این جهت در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت این دو نهاد را وجهه همت خود قرار داد و با آنکه در قم به عنوان یک استاد بزرگ به درجه اجتهاد رسید، پا به عرصه دانشگاه گذاشت و موفق به اخذ درجه دکترا شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تقویت و گسترش در فضای این دو حوزه علمی است، اظهار داشت: شاید نخستین راه برای تقویت این گفتمان، تبین دقیق مفهوم وحدت نزد طرفین باشد. یکی دیگر از راههای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت طرفین از ظرفیت‌های خود است. چراکه امروز ظرفیت های عظیمی در حوزه و دانشگاه وجود دارد که در سایه ایمان و وحدت می تواند تحولات بزرگی را در همه عرصه‌های کشور به وجود بیاورد. از این رو، ضرورت دارد که هرگونه فاصله میان حوزه و دانشگاه از بین برود تا این وحدت مستحکم تر شود.

آل هاشم با بیان اینکه برای همکاری حوزه و دانشگاه زمینه های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از علمی‌ترین زمینه‌های وحدت و همکاری، سیاست گذاری و ترسیم چشم اندازهای مشترک است. به گونه‌ای که هر دو نهاد برای تحقق یک هدف فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی که انقلاب اسلامی و اندیشه های زلال امام و شهدای گردان قدرانقلاب با تهاجم فرهنگی گسترده غرب مواجه شده است و بیگانگان جنگ نرم را سرلوحه اقدام های خود قرار داده اند، توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگی از اهمیت و ضرورت اساسی برخودار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تاکید بر اینکه تهدید نظامی دشمن بیشتر تبلیغات است چرا که آنها برخورد نظامی را با جمهوری اسلامی را پرهزینه ارزیابی می کنند، خاطر نشان کرد: از این رو تلاش می کند از نظر فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.

وی ترویج مدگرایی، اختلاف مذهبی بین اقوام ایرانی و شیعه و سنی و گسترش فساد را از جمله شیوه های دشمن برای رسوخ در اعتقاد جوانان دانست و با اشاره به تلاش برای ترویج مصرف مواد مخدر از سوی بیگانگان در کشور، تصریح کرد: توزیع گسترده مواد مخدر در ایران قطعا پشتوانه سیاسی دارد و یک مساله عادی نیست.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: گرچه مقام معظم رهبری از مراحل ابتدایی مذاکره فرمودند ما به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستیم و در عمل هم تیزبینی مقام معظم رهبری را دیدید. اما در این زمینه باید به نکاتی چند توجه کرد. نخست آنکه لازم است از گروه مذاکره کننده هسته‌ای به دلیل تلاش فراون در پیگیری انجام مذاکرات با گروه 1+5، تقدیر کنیم، چرا که با رعایت خطوط قرمز کشورمان با طرف مقابل به یک توافق رسیدند.

وی با اشاره به تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی گرچه بخشی از اهداف جمهوری اسلامی است، اما با توجه به روند ادامه دار مذاکرات که تاریخچه ای نزدیک به یک دهه دارد، این توافق، محصول مقاومت نظام در برابر نظام سلطه است چراکه برخی از هیمن کشورها در سال 82 حق غنی سازی برای ایران ممنوع می‌دانستند.

وی در بیان نکته سوم به تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا علی رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران گردید، گرچه در ادامه حرفهای دیگری زدند، ولی متن توافق ژنو سندی گویا است و این موضوع یکی از دستاوردهای بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته‌های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.

شکست های پی در پی آمریکا در منطقه نکته چهارمی بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به آن، افزود: این امر نشان دهنده فروپاشی ه‍‍ژمونی آمریکا در منطقه است.

وی نکته پنجم در این زمینه را مواضع برخی از کشورهای منطقه دانست و گفت: آمریکا در  سالهای اخیر با عملیات روانی به دنبال ترویج ایران هراسی بود، اما توافق ژنو هر گونه بهانه در خصوص نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را سلب کرد و از این رو شاهد عصبانیت صهیونیستها و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان بودیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، توافق ژنو را گام نخست برای یک برنامه عمل مشترک خواند و در بیان نکته ششم، اظهار داشت: 1+5 متوجه شکست تحریم ها شدند و از این رو تلاش کردند از طریق دیپلماتیک و با حفظ وجهه بین الملی به توافقی با جمهوری اسلامی ایران جهت رونق بخشیدن به اقتصاد خود برسند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد هیئت محترم مذاکره کننده با همان نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه در رسیدن به مقصود اصلی موفق باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا