ارتش به عنوان پیشگام در مسابقات قرانی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی حضور دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چشم انداز مسابقات جهانی نیروهای مسلح را از سالیان پیش ترسیم و اجرا کرده ایم، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشگام در مسابقات قرانی اسلامی حضور دارد.

سرگرد "مهدی میدانی" جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: از ۲۵ آذر سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران و دوازدهمین دوره رقابت‌های قرآنی دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حافظان و قاریان قران کریم پایور، وظیفه و دانشجویان ارتش آغاز شد.

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روز اول تعداد ۸۵ نفر از دانشجویان توانستند با موفقیت در بخش خواهران و برادران شرکت کنند که ما با کم کردن تعداد راه یافتگان به مرحله نهایی به کیفیتی موثر رسیدیم و رقابت‌ها به طور جدی پیگیر شد.

سرگرد میدانی اذعان داشت: ۸۵ نفر دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه‌های امام علی (ع)، شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه امام خمینی نوشهر نیروی دریایی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشکده فارابی و دانشکده پرستاری خواهران انتخاب شده‌اند که مسابقات دانشجویان در‌‌ همان روز اول پایان یافت.

وی ادامه داد: امروز که روز دوم این مسابقات می‌باشد فقط حافظان پایور و وظیفه شرکت می‌کنند. فردا نیز قاریان پایور و وظیفه شرکت خواهند داشت، که تعداد حافظان ما در بخش پایور در این دوره از مسابقات ۱۱۱ نفر و در بخش وظیفه ۵۸ نفر است.

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص بخش قرات این مسابقات بیان داشت: فردا نیز با برگزاری بخش قرات، این دوره از مسابقات نیز پایان خواهد یافت. در اوایل خرداد ماه این مسابقات در ادارات مختلف نیروهای مسلح برگزار شد و شرکت کنندگان پس از طی کردن مراحل ابتدایی به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند که در رشته‌های حفظ کل، ۲۰، ۱۵، ۱۰ و ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح ۱ و ۲ و اذان برگزار می‌شود و آئین پایانی این مسابقات نیز در روز پنجشنبه در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور جمعی از شخصیت‌های قرآنی کشور و نیز تعدادی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزیدگان این دوره از مسابقات قرانی به مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا خواهند کرد، چشم انداز مسابقات جهانی نیروهای مسلح را از سالیان پیش ترسیم و اجرا کرده‌ایم. ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشگام در مسابقات قرانی اسلامی، اولین دوره مسابقات ارتش‌های اسلامی را در سال ۷۲ برگزار کرد و در سال ۷۷ دومین دوره از این مسابقات را برگزار کرد و ایران پیروز این مسابقات بود، در سال ۷۹ سومین دوره مسابقات قرانی ارتش‌های اسلامی با حضور ۲۹ کشور اسلامی برگزار شد که خدارا شکر در آنجا نیز حافظان ارتشی ایرانی مقام‌های اول را از آن خود کردند.

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: درسال گذشته طی جلسه‌ای که در دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا داشتیم بانظر مسئولین قرآنی نیروهای مسلح مقرر گردید که مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی را با حضور سایر نیروهای مسلح، به میزبانی یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح برگزار کنیم که این افتخار نصیب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید. قابل ذکر است که مقام نخست حفظ کل این دوره از مسابقات به کارمند حسن رجبی از ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا