فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن دیدار و گفت‌وگو کردند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::ندریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریاسالار کاتسو توشی کاوانو فرمانده نیروی دریایی ژاپن بر برقراری مجدد روابط دو نیرو تاکید کردند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن و هیئت همراه در حاشیه نشست بین المللی امنیت دریایی در جاکارتا پایتخت اندونزی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

فرماندهان نیروی دریایی دو کشور در این دیدار که وابسته نظامی ایران در اندونزی نیز شرکت داشت، با توجه به سابقه روابط دریایی ایران و ژاپن در گذشته، بر برقراری روابط نیروی دریایی ارتش دو کشور تاکید کردند.

تبادل دانشجو و امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز از مهمترین محورهای مذاکرات فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و ژاپن در این دیدار بود.

دریادار سیاری، آمادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابط با نیروی دریایی ژاپن را اعلام کرد و مقرر شد موارد مطرح شده در دیدار، از طریق وابستگان نظامی دو کشور برای هماهنگی در سطح دیپلماتیک پیگیری شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین بر استقرار صلح و امنیت پایدار در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تأکید کرد.

دریاسالار کاتسوتوشی کاوانو فرمانده نیروی دریایی ژاپن نیز در این دیدار، امنیت شمال اقیانوس هند، تنگه هرمز و تنگه‌های راهبردی منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وی گفت: از دیدگاه توکیو، امنیت این تنگه‌ها که خطوط مواصلاتی راهبردی در آن جریان دارد و انرژی کشورها از این تنگه ها تبادل می شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی که سی و یکمین فرمانده نیروی دریایی ژاپن پس از تاسیس این نیرو است در این دیدار بر تأمین امنیت این تنگه‌ها برای تامین امن انرژی تأکید کرد و خواستار تبادل دانشجو بین نیروی دریایی ژاپن و ایران شد.

شایان ذکر است نیروی دریایی کنونی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و انحلال نیروی دریایی امپراطوری این کشور شکل گرفت. این نیرو هم اکنون شاخه ای از نیروی دفاعی این کشور است که برای کنترل آب های دریایی ژاپن و گشت های دریایی استفاده می شود.

نیروی دریایی ژاپن که هم اکنون دارای 45 هزار و 800 نیرو همراه با 114 کشتی و 339 هواپیماست در سال 1952 میلادی تاسیس شده و در عملیات حافظ صلح سازمان ملل نیز شرکت می کند.

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه نظامی برای شرکت در نشست بین المللی امنیت دریایی که امروز (سه شنبه) افتتاح می‌شود در جاکارتا اندونزی به سر می‌برد.

وی به عنوان میهمان ویژه در این نشست سه روزه با عنوان نیروی دریایی در اندازه معقول عنصر کلیدی افزایش امنیت دریایی سخنرانی کرده و با هیئت هایی از نیروهای دریایی برخی کشورهای منطقه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

حضور اثرگذار در مجامع بین المللی دریایی، ایراد سخنرانی و تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه چگونگی برقراری امنیت دریایی در اقیانوس هند و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی، تغییر رویکرد در نگرش فرماندهان نیروهای دریایی منطقه مبتنی بر تمرکز توانمندی های منطقه ای به جای تکیه بر قدرت های فرامنطقه ای در جهت تأمین امنیت منطقه از جمله اهداف دریادار سیاری برای حضور در این نشست بین المللی اعلام شده است.

تحرک بخشی به دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران از طریق حضور فعال نیروی دریایی ارتش در آب های اقیانوس هند و گسترش و تعمیق تعاملات دو جانبه دریایی با کشورهای مهم ساحلی اقیانوس هند از جمله هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، اندونزی، مالزی و برخی کشورهای شرق دور نظیر چین و ژاپن از دیگر اهداف شرکت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا