ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

سرلشکر فیروزآبادی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر رأی حکم یک سرباز در خط مقدم مبارزه با دشمن را دارد، تأکید کرد: شرکت حداکثری مردم در انتخابات، ضامن امنیت ملی در برابر تهدیدات خارجی و بهترین قدرت بازدارندگی است

 سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، از عملیات آزادسازی این شهر به عنوان «مصداق واقعی جهاد» یاد کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 3 / 1392برچسب:, | 1:2 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پنجمين جشنواره جوان سرباز:

 

سردار وحيدي با اشاره به نقش سربازان در امنيت و آرامش اجتماعي موجود گفت: بي­شك سربازان ايران اسلامي شريك اصلي همه افتخارات نيروهاي مسلح محسوب مي­شوند

.

به گزارش دفاع نيوز؛ سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پنجمين جشنواره جوان سرباز در تشريح اهميت سرباز اظهار داشت: امام علي (ع) با بيان اين­كه سربازان و نظاميان به اذن خدا سپرهاي دفاعي و دژهاي مردم بوده و مايه زينت اميران، مسئولين و نظام سياسي و نيز عزت دين هستند و امنيت را به ارمغان مي­آورند، اهميت و جايگاه سربازان را در جامعه اسلامي به­خوبي معرفي كردند.

وي ادامه داد: امروز، سربازان ايران اسلامي مفتخر هستند يكي از بهترين دوران زندگي خود را در دفاع از ايران اسلامي مي­گذرانند
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به برخي مسائل بسيار منفي در نيروهاي مسلح ساير كشورها خاطر نشان كرد: معنويت­گرايي از عناصر و خصايص اصلي سربازان ايران اسلامي است و امروز در نيروهاي مسلح حاكميت فرهنگ، آرمان و عقيده بسيار عميق و راسخ است.

وي ادامه داد: بي­شك نيروهاي مسلح يكي از فرهنگي­ترين نهادهاي جمهوري اسلامي است و سربازان در ايران اسلامي درست برعكس كشورهاي مختلف هم خودشان عنصر فرهنگي مي­شوند و هم از فرهنگ و معنويت اسلامي حاكم تأثير مي­پذيرند.

سردار وحيدي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي سرباز بيان كرد: سربازي در جمهوري اسلامي ايران پرونده­اي بسيار درخشان دارد و تقديم بيش از 60 هزار شهيد سرباز بهترين ملاك براي راستي عمل و درستي كار سربازان ايران اسلامي است.

وي افزود: امروز همه عرصه­ها در نظام شاهد ايفاي نقش درخشان سربازان نيروهاي مسلح كشور است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اين­كه بخش قابل توجهي از آرامش اجتماعي موجود، ناشي از حضور سربازان است، گفت: امنيت كم­نظير در شهرها ناشي از فداكاري و حضور مخلصانه سربازان ما است.

وي با بيان اين­كه سربازان ما امروز در همه افتخارات نيروهاي مسلح شريك هستند، خاطر نشان كرد: نيروهاي مسلح ايران اسلامي از قدرتمندترين، مقتدرترين، هوشيارترين و آماده به كارترين نيروهاي مسلح هستند و شريك اصلي اين قدرتمندي سربازان هستند زيرا كه اين افتخارات بدون حضور هوشمندانه آنان ميسر نمي­شد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به نقش سربازان در رشد و بالندگي علمي كشور، تصريح ­كرد: در حوزه­هاي مربوط به رشد علمي، سربازان افتخارات بزرگي را آفريدند و بي­شك نقش سربازان در توليد علم كشور بي­نظير است.

وي با اشاره به حماسه سياسي سال جاري ادامه داد: بي شك سربازان در خلق حماسه سياسي آتي در كنار ملت بزرگ ايران اسلامي بسيار نقش­آفرين خواهند بود و حماسه سياسي كه محصول حضور قدرتمندانه مردم در صحنه است با حضور هوشيارانه مردم و سربازان نقطه عطف جديدي را براي كشور رقم مي­زند.

سردار وحيدي با بيان اين­كه نيروي انساني در نيروهاي مسلح، مهم­ترين پارامتر برتري است، خاطر نشان كرد: سربازان به عنوان بخش عمده­اي از سرمايه انساني نيروهاي مسلح، نقطه بسترساز قواي نظامي ايران اسلامي هستند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: قدرت جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه­هاي ملي، منطقه­اي و بين­المللي به بركت حضور عزتمندانه و توانمند جامعه اسلامي ما كه مبتني بر راه شهيدان است رقم مي­خورد و اميدواريم به فضل الهي با ادامه مسير شهدا به زودي جشن و سرود ناشي از شكست دشمنان اسلام را برپا سازيم.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش,عملیات,سپاه, | 1:43 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

با خلع بنى صدر (رئيس جمهور وقت) از فرماندهى كل قوا و تغيير و تحولى كه در سيستم فرماندهى نيروها پيش آمد،

رزمندگان ارتش و سپاهى كه از آغاز جنگ دوشادوش يكديگر جنگيده بودند، وحدت و انسجام بيشترى يافتند و اين وحدت كه در صحنه هاى عملياتى به صورت تركيب و ادغام رزمندگان و يگان هاى ارتش و سپاه در يكديگر تجلى يافت و از آن پس عمليات ها به صورت مشترك اجرا گرديد. شهيد صيادشيرازى، فرمانده وقت نيروى زمينى ارتش، اين وحدت و يكپارچگى رزمندگان را كه ثمرات ارزنده‌اى داشت، «تركيب مقدس» ناميد.در عمليات بيت المقدس، قرارگاه عملياتى كربلا در جنوب كه در 31 فروردين سال 1361 افتتاح شده بود، هدايت و كنترل عملياتى دو بازوى توانمند دفاع مقدس را كه چون يك روح در دو جسم بودند به عهده داشت.

 



ادامه مطلب

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي‌ در رابطه با عمليات غرورآفرين بيت‌المقدس و فتح خرمشهر طي سخناني چنين گفته است: 

 «سوم خرداد سال 1361، يادآور تجلى اراده و غرور ملتى مسلمان و آزاده در آزاد سازى خونين‌شهر است... اهميت فتح خرمشهر يا بهتر بگوييم شهرى كه به تعبير امام(ره)، خدا آن را آزاد كرد، در اين است كه به عمق اين پيروزى عظيم پى ببريم. دلشادى امت اسلامى و نشاط رزمندگان اسلام، به اسارت افتادن حدود بيست هزار نفر از لشكريان كفر، دستيابى به غنايم فراوان جنگي، وارد كردن هزاران نفر تلفات به دشمن، افزايش عزت و اقتدار جمهورى اسلامى در رسانه ‌هاى گروهى بين المللى و از هم پاشيدن شيرازه سپاه خصم، همه آثار ظاهرى اين نصرت الهى بود و اهميت اين فتح بزرگ در اين است كه بدانيم چگونه قلت بر كثرت غلبه كرد... فوران اخلاص‌ها در وجود رزمندگان اسلام اعم از ارتشي، سپاهي، بسيجي، جهادگر و مزين به حضور روحانيت، زمينه ‌ساز نصرت خدا گرديد».



تاريخ : 1 / 3 / 1392برچسب:, | 23:41 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

وزیر دفاع با اشاره به سامانه موشکی «حرز نهم» گفت: دشمن توانایی ایجاد اخلال بر روی این سامانه پدافندی را ندارد.

خبرگزاری فارس: دشمن توانایی اخلال در سامانه موشکی «حرز نهم» را ندارد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران گفت: مردم قدرتمندانه و هوشمندانه در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت و وزارت دفاع در کنار مردم به خوبی به وظایف خود عمل می‌کند.

وی افزود:‌ فصل دیگری از تاریخ انقلاب در انتخابات رقم می‌خورد.

وزیر دفاع با اشاره به 5 دستاورد جدید این وزارتخانه اظهار داشت: همه این تجهیزات آماده است و بنا به درخواست نیروهای مختلف در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وحیدی با اشاره به نزدیک شدن به پایان عمر دولت دهم اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی که وزارت دفاع شروع کرده بازتابش در سالهای آینده نشان داده خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به سامانه پدافند هوایی «حرز نهم» گفت: این سامانه موشکی، در برد کوتاه و به صورت پسیو عمل می کند.

وحیدی تأکید کرد: این سامانه همه اهداف را در برد 10 کیلومتری و ارتفاع 5 کیلومتری هدف قرار می‌دهد و یک محصول پیچیده و ارزنده است.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه به دلیل اینکه از نوع پسیو است، دشمن نمی‌تواند بر روی آن اخلال ایجاد کند.

 

 



تاريخ : 29 / 2 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل, | 20:13 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

بيانيه ستاد تبليغات دفاعي پيرامون انتخابات:

ايجاد شائبه دخالت نيروهاي مسلح در انتخابات راهبرد دشمن است



ستاد تبليغات دفاعي كشور در بيانيه‌اي از كانديداهاي رياست جمهوري خواست در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به‌گونه‌اي عمل كنند كه امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب شود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ستاد تبليغات دفاعي كشور در بيانيه‌اي از كانديداهاي رياست جمهوري خواست در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به گونه‌اي عمل كنند كه امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب شود.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: حافظه تاريخي ملت ايران گواهي مي‌دهد در مقطع انتخابات، دشمنان كينه‌توز و قسم خورده انقلاب و نظام اسلامي همواره با اتخاذ راهبردهاي خصمانه و تفرقه‌انگيز رسانه‌اي، در پي ابهام‌آفريني در خصوص سلامت برگزاري انتخابات و تأثيرگذاري بر افكار عمومي برآمده‌اند و در اين راستا نيروهاي مسلح را به دخالت در انتخابات متهم و مورد هجمه‌هاي ظالمانه رسانه‌اي قرار داده‌اند.

اين بيانيه مي‌افزايد: در عين حال، هوشياري و بصيرت مردم در موسم انتخابات تاكنون مانع توفيق و كاميابي سناريوها و راهبردهاي دشمن شده است.

در ادامه اين بيانيه با اشاره به تمركز دشمن براي تبديل شور و نشاط انقلابي جامعه به يأس و سرخوردگي سياسي، تصريح شده است: از كانديداهاي محترم انتظار مي‌رود در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به‌گونه‌اي عمل كنند تا امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب و نقطه اميد بدخواهان ايران اسلامي در دستاويز قراردادن اظهارات آنان براي هجمه رسانه‌اي و تبليغاتي عليه منافع كشور و نيروهاي مسلح به يأس تبديل شود.

در پايان بيانيه ستاد تبليغات دفاعي كشور با تأكيد بر اين‌كه نيروهاي مسلح در كنار ملت ايران براي حفاظت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و حضور در حماسه سياسي آماده‌اند، اشاره شده است: ملت رشيد، انقلابي و ولايت‌‌مدار ايران و كانديداهاي محترم در فضايي سالم و با رعايت ارزش‌هاي اخلاقي، مشاركت گسترده و پرشور خود در انتخابات 24 خردادماه را به نمايش گذارده و با خلق حماسه بزرگ و ماندگار سياسي، نقطه عطف نويني در روند تكاملي انقلاب اسلامي را رقم خواهند زد.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در كنگره سه وزير شهيد و هزار شهيد وزارت دفاع كه شب گذشته برگزار شد، گفت: آثاري كه شهدا، اين اسوه‌هاي زمانه بر جامعه ما گذاشتند، بي‌شمار است.

وي افزود: همه شهداي وزارت دفاع از جمله سه وزير شهيد آن، پرچم اقتدار و پيروزي را بر كشورمان برافراشتند.

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به سه وزير شهيد وزارت دفاع گفت: شهيد چمران از روزهاي اول جنگ عاشقانه مثل يك بسيجي جنگيد و مقاومت مردمي را سامان داد و به شهادت رسيد. همچنين شهيد فكوري خلبان تيزپرواز و رزمنده‌اي ممتاز بود و شهيد نامجو نيز استادي مهربان و انقلابي مبارز و مجاهد.

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به راه و منش شهداي انقلاب اسلامي گفت: كانديداهاي رياست جمهوري بايد نشاني از شهداي انقلاب اسلامي داشته باشند.

در بخش ديگري از اين مراسم از تمبر يادبود اين كنگره با حضور سرلشكر فيروزآبادي، سردار وحيدي و سردار شيرازي و رونمايي شد.

 



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا