ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

مراسم توديع و معارفه رئيس عقيدتي سياسي منطقه پدافند هوايي شمال شرق امام رضا(ع) با حضور رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) برگزار شد.



ادامه مطلب

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

دكتر يزدان پناه:

در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و همزمان با برگزاري نهمين دوره بصيرت ويژه همسران كاركنان قرارگاه پدافندهوايي خاتم­الانبيا(ص)، دكتر يزدان­پناه، رئيس دانشكده جغرافياي سياسي دانشگاه تهران در جمع خانواده­هاي ساكن در شهرك شهيد بهشتي حاضر و به ايراد سخنراني پرداخت.

 دكتر يزدان­پناه انتخابات اين دوره از رياست جمهوري را بسيار مهم و متفاوت از دوره­هاي قبل دانست و افزود: سرنوشت جامعه در گرو مشاركت اجتماعي و سياسي است و هر جامعه انساني كه برخوردار از ساختار، اصالت و هويت سرزميني است. مخصوصا ملتي كه پيرو مذهب تشيع و دستورات اسلام باشد در تعيين سرنوشت خود شركت  مي­كند.

دكتر يزدان­پناه بيان داشت: در بين 21 سلسله حكومتي در ايران، نظام فعلي تنها حكومتي است كه براي مردم جامعه­اش ارزش و احترام قائل شده و مشروعيت ساختار سياسي خود را در گرو رأي و نظر مردم مي­داند و وجه تمايز حكومت فعلي با حكومت دوره پهلوي، مشاركت مدني و نقش­ آفريني سرزمين مي­باشد.

 وي تأكيد كرد: وقوع انقلاب اسلامي كه با مديريت و رهبري داهيانه حضرت امام راحل(ره) و ايمان و توكل مردم حاصل شده، آن هم در شرايطي كه امپرياليسم،كاپيتاليسم، تكنوكراها، ليبرالها و سكولارها سلطه استعمارگرانه خود را در سرتاسر جهان گسترانيده بودند، يك معجزه به حساب مي ­آمد.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:, | 1:23 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

جلسه ديدار كاركنان حوزه مركزي اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) با رئيس اين اداره برگزار شد

.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در اين جلسه ضمن تبريك ايام خجسته ماه رجب و  سالروز ولادت باسعادت حضرت علي (ع) گفت: اگر با دقت به تاريخ انقلاب اسلامي نگاه كنيم، مي­بينيم روح اصلي حركت مردم ايران در بسياري  از ابعاد، شبيه به حركت پيامبر اسلام(ص) در صدر اسلام است و امروز ايران تنها كشوري است كه يك نظام الهي و ديني بر آن حاكم است و با نگاه به تاريخ اسلام متوجه مي­شويم كه بسياري از موارد در تاريخ تكرار مي­شوند.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري پيشرو اظهار داشت: امروز، ايران در اوج عزت­مندي و اقتدار است و اينكه بعضي سعي مي­كنند روحيه نااميدي و رسيدن به بن­بست را در كشور اشاعه دهند در اشتباه محض به­سر مي­برند و ايران علي­رغم اينكه از هر طرف مورد هجمه و شيطنت دشمنان قرار دارد با تكيه بر آيات محكم الهي، از سخت­ترين شرايط با يك تصميم ولايت به آرامش مي­رسد.

رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در پايان تأكيد كرد: تكليف همه ما، حضور حداكثري در انتخابات و برگزيدن فرد اصلح است كه در اين راه بايد با شناسايي جريان­ها و خط­هاي فكري، بهترين فرد را براي اداره امور اجراي كشور برگزينيم .

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در گفت و گو با روزنامه جمهوري اسلامي به مناسبت سوم خرداد ‌گفت: در عمليات بيت­المقدس بيش از 50 فروند از هواپيماها و سه فروند از بالگردهاي عراق توسط پدافند هوايي ارتش منهدم شدند

.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، با اشاره به نقش پدافند هوايي در آزادسازي خرمشهر افزود: در عمليات غرورآفرين بيت­المقدس، تمامي نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسيج و نيروهاي مردمي شركت داشتند و نقش آفريني كردند.

وي گفت: در عمليات آزادسازي خرمشهر، پدافند هوايي توانست آن چيزي را كه فرماندهان به شكل تمرين و تاكتيك طراحي كرده بودند، در صحنه عمل به­طور موفق اجرا كند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص)‌ با بيان اين­­كه عراقي­ها با اين باور غلط رسيده بودند كه خرمشهر جزوي از خاك كشورشان است، تصريح كرد : خرمشهر براي عراقي­ها حكم حيثيتي داشت و اصلاً دوست نداشتند اين شهر را كه غصب كرده بودند از دست بدهند.

امير سرتيپ اسماعيلي ادامه داد: اما با يك اقدام هماهنگ و انسجام بسيار بالا، عمليات بيت­المقدس در بين نيروها اول درك و سپس به نحو احسن اجرا شد.

وي در پايان درباره سامانه جديد "حرز نهم" كه به­تازگي توسط وزير دفاع رونمايي شد، گفت: اين سامانه يك سامانه موشكي ارتفاع پست است و همچنين قابليت­هايي شبيه سامانه يا زهرا3 را دارد.

وي در پايان تصريح كرد: اين سامانه مي­تواند خيلي از هواپيماها و موشك­هاي كروز كه قابليت شيرجه برروي اهداف حساس و حياتي را دارند را نابود كند.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :


 

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند‌هوايي خاتم‌الانبيا(ص) و هيئت همراه از مركز آموزش درجه‌داري جواد‌الائمه(ع ) اراك اين قرارگاه بازديد كرد.

امير سرتيپ اسماعيلي در اين بازديد در جريان چگونگي پيشرفت عمليات عمراني اين مركز قرار گرفت و ضمن مطلوب خواندن روند آماده‌سازي اين مركز، از ارتقاي آموزش به‌عنوان يكي از برنامه‌هاي اصلي قرارگاه پدافند هوايي ياد كرد و عنوان نمود: آموزش يك امر مهم و ضروري است كه بايد به جد در پدافند پيگيري شود.

سرتيپ اسماعيلي همچنين در جلسه‌اي كه در خصوص پيگيري روند آماده‌سازي مركز آموزش درجه‌داري جواد‌الائمه(ع)برگزار شد، افزود: با عنايت به فرمايش فرماندهي معظم كل قوا در خصوص حماسه اقتصادي، بايد حداكثر بهره‌وري در روند ساخت و ساز را مد نظر قرار بدهيم.

 

 



 

پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

قائم مقام مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: كشور‌هاي غربي با بهانه‌هاي مختلف و با ايراد گرفتن از انتخابات در ايران، قصد از بين بردن انگيزه مردم براي حضور در انتخابات را دارند.

به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)، جواد منصوري، قائم مقام مركز اسناد انقلاب اسلامي درجلسه آگاهسازي سياسي با موضوع انتخابات، كه با حضور فرماندهان، مديران و مسئولين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در مسجد سيدالشهداء(ع) اين قرارگاه برگزار شد، انتخابات را از عناصر مهم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برشمرد و گفت: اهميت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران نه تنها از جنبه داخلي داراي اهميت است، بلكه از جنبه بين‌المللي براي امنيت ملي كشور مهم است.

وي ادامه داد:كشورهاي غربي با بهانه‌هاي مختلف و با ايراد گرفتن از انتخابات در ايران، قصد از بين بردن انگيزه مردم براي حضور در انتخابات را دارند كه البته مردم با بصيرت ايران، فريب اين توطئه‌ها را نخواهند خورد.

معاون پيشين وزير امور خارجه در ادامه افزود:در حال حاضر ايران از لحاظ راهبردي، ژئوپولتيكي و علمي، داراي جايگاه ويژه‌اي در صحنه بين‌المللي است كه اين مسئله بر اهميت انتخابات مي‌افزايد.

منصوري همچنين در مورد اهميت انقلاب اسلامي در عصر حاضر، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران يك معجزه و تغيير مسير تاريخ بشريت بود كه رشد و صدور آن به ساير كشور‌هاي اسلامي، كشورهاي غربي و به‌خصوص آمريكا را به اين نتيجه رسانده كه خاورميانه ديگر جايگاهي قطعي براي اهداف استعمارگرانه آنان نمي‌باشد.

وي در پايان مهم‌ترين شاخصه رياست جمهوري آينده را، تعصب ديني جهت پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.

 

 



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 16:37 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 


با حضور جمعي از مسئولان نيروهاي مسلح، پهپاد "حماسه" از دستاوردهاي متخصصان صنعت دفاعي كشورمان در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع رونمايي شد.

به گزارش دفاع نيوز، در مراسم اختتاميه كنگره سه وزير، فرمانده مهندسي و 1000 شهيد وزارت دفاع، پهپاد شناسايي - تهاجمي "حماسه" از آخرين نمونه‌هاي هواپيماي بدون سرنشين وزارت دفاع كه توسط متخصصين زبده و اقتدارآفرين سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و توليد شده است، رونمايي شد.

شايان ذكر است اين پهپاد بومي قابليت‌هاي بيشتر و بالاتري نسبت به پهپادهاي توليد شده دارد. مداومت پروازي بالا و ارتفاع اين هواپيماي بدون سرنشين، اين نمونه پهباد را متفاوت از ديگر نمونه‌هاي توليد شده كرده است كه مي‌تواند مأموريت‌هاي بيشتري را بر عهده گيرد و در پيشبرد برنامه‌هاي نيروهاي مسلح تأثيرگذار باشد.

 



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا